حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رویکرد جدید شیائومی تهدیدی جدی برای سامسونگ است

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | سامسونگ، شیائومی

سامسونگ در سال‌های اخیر با رقابت شدید برندهای چینی تولید کننده گوشی‌های هوشمند روبرو بوده است. اگرچه به لطف تحریم های آمریکا، هواوی دیگر تهدیدی برای این شرکت نیست اما همچنان شیائومی مانند خاری در چشم سامسونگ است. این شرکت به تازگی از برنامه خود برای پشت سر گذاشتن اپل و سامسونگ پرده برداشته است. و رویکرد جدید شیائومی که شامل افزایش فروشگاه های خرده فروشی این شرکت می‌شود، می‌تواند جایگاه سامسونگ را بیش از پیش مورد تهدید قرار دهد.

رویکرد جدید شیائومی راهکاری برای رسیدن این شرکت به اهدافش خواهد بود

می‌دانیم که شیائومی می‌خواهد از نظر سهم بازار جهانی فروش گوشی‌ های هوشمند از سامسونگ و اپل پیشی بگیرد. و طبق برنامه ریزی این شرکت‌ چینی، هدف مذکور تا سه سال دیگر محقق خواهد شد. اما سوال اصلی اینجاست که این غول تکنولوژی چینی چگونه این کار را انجام خواهد داد؟ جواب این سوال در رویکرد جدید شیائومی است. این شرکت اطلاعات زیادی را فاش نکرده است. اما طبق مصاحبه اخیر با لو ویبینگ، بخش بزرگی از استراتژی شیائومی برای تسلط بر بازار موبایل مربوط به گسترش شبکه فروشگاه های خرده فروشی این شرکت می‌شود.

مطابق با گزارش SamMobile، شیائومی در اوایل سال جاری از سامسونگ و اپل پیشی گرفته بود. بدون شک، افول هواوی به شکل گیری این اتفاق، کمک زیادی کرد. البته همان‌طور که انتظار می‌رفت سامسونگ باز هم به جایگاه اصلی خود برگشت و اپل نیز طبق آخرین آمار فروش منتشر شده از بازار گوشی های هوشمند، به کمک سری آیفون ۱۳ به جایگاه دوم بازگشته است. اما شیائومی این بار به دنبال کسب درآمد بیشتر است و می‌خواهد جایگاه اول را برای همیشه حفظ کند. این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۲۴ با ایجاد یک شبکه گسترده از ۳۰,۰۰۰ فروشگاه به اهداف خود دست یابد.

رکورد فروش شیائومی: شیائومی به برند اول بازار موبایل ١٢ کشور دنیا تبدیل شده است!

البته که سامسونگ نیز به گسترش شبکه فروشگاه های خود در بازارهای کلیدی ادامه می‌دهد. اما در بیشتر موارد، به نظر می‌رسد که غول فناوری کره‌ای روی گوشی های تاشو خود حساب کرده است و امیدوار است در آینده به کمک این فناوری بتواند در بازار تلفن های هوشمند، پیشتاز باشد. سامسونگ هنوز در بخش گوشی های تاشو با رقابت شدیدی روبرو نشده است. اما احتمالا در سال ۲۰۲۴، شرایط بسیار متفاوت تر خواهد بود.

نظر شما چیست؟ آیا رویکرد جدید شیائومی و ایجاد فروشگاه های متعدد می‌تواند باعث رسیدن این شرکت به اهدافش شود؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali.reza.9821

شیائومی باعث میشه سامسونگ هر قیمت کذایی که بخواد نذاره و ترمزش کشیده بشه و این برای مصرف کننده خوبه ، امیدوارم هواوی هم به گردونه رقابت برگرده که با شیائومی بر بازار مسلط بشن تا سامسونگ و اپل از حاشیه امن و قیمت های بالا خارج بشن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی