حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رئيس جمهور ایالات‌متحده قانون منع دریافت مجوز FCC برای هواوی و ZTE را امضا کرد

نوشته

2 سال قبل | 4 دیدگاه | ZTE، برترین‌های ترنجی، تجاری، هواوی

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات‌متحده، اخیرا قانون تجهیزات امن را امضا کرده است که شرکت‌هایی مانند هواوی و ZTE را از دریافت مجوز FCC محروم می‌کند. به گزارش رویترز، قوانین جدید بدین معناست که FCC (کمیسیون ارتباطات فدرال) دیگر نمی‌تواند هیچ‌گونه برنامه کاربردی برای تجهیزات شبکه را که ممکن است تهدیدی برای امنیت ملی باشد، بررسی کند.

تشدید تحریم هواوی و ZTE با منع دریافت مجوز FCC برای آنان

با این اقدام، FCC دیگر نمی‌تواند برای شرکت‌های موجود در “فهرست تجهیزات یا خدمات تحت پوشش FCC” مجوز صادر یا بررسی کند. این طرح با 420 رأی موافق در مقابل 4 رأی مخالف در مجلس نمایندگان به تصویب رسیده و ماه گذشته به‌اتفاق آرا در سنای آمریکا مصوب شد.

Brendan Carr، کمیسیونر FCC در این باره بیان می‌کند:

ما قبلاً تشخیص داده‌ایم که این تجهیزات، خطری غیرقابل‌قبول برای امنیت ملی ما به‌همراه دارد، بنابراین مسدودکردن چیزی که من «گذاشته هواوی» نامیده‌ام، اقدام مناسبی است که باید انجام دهیم.

FCC سال گذشته رسماً ZTE و Huawei را به‌عنوان دو شرکت تهدیدکننده امنیت ملی معرفی کرد و دریافت که این شرکت‌ها روابط نزدیکی با حزب کمونیست چین دارند. با این حال، آن‌ها همچنان می‌توانستند برای مجوزها درخواست دهند تا زمانی که بودجه فدرال درگیر نباشد. برای این منظور، Carr قانون‌گذاران را تحت‌فشار قرار داده است تا قانون تجهیزات ایمن را تصویب کنند.

تشدید تحریم هواوی و ZTE با منع دریافت مجوز FCC برای آنان

تشدید تحریم هواوی و ZTE با منع دریافت مجوز FCC برای آنان

Carr پیش‌تر و در ماه مارس بیان کرده بود:

“زمانی که ما تشخیص دادیم که هواوی یا تجهیزات دیگر، خطر امنیت ملی غیرقابل‌قبولی را به‌همراه دارد، منطقی نیست که اجازه دهیم دقیقاً همان تجهیزات خریداری‌شده، در شبکه‌های ارتباطی ما وارد شود تا زمانی که دلار فدرال درگیر نباشد. وجود این دستگاه‌های ناامن در شبکه‌های ما تهدید است، نه منبع مالی مورد استفاده برای خرید آنها”

در اوایل سال جاری، FCC یک برنامه 1.9 میلیارد دلاری “جایگزینی” را راه‌اندازی کرد تا به شرکت‌های مخابراتی ایالات‌متحده کمک کند تا تجهیزات Huawei و ZTE را جایگزین کنند. هفته گذشته Steve Scalise، عضو مجلس نمایندگان آمریکا بیان کرد: «هواوی و زدتی‌ای احتمالاً دو شرکت برجسته هستند که هنوز تجهیزات زیادی در جایی دارند که داده‌های آمریکایی‌ها در آن شبکه‌ها پخش می‌شود.»

هواوی هنوز در مورد این قانون اظهارنظر نکرده است؛ اما تابستان گذشته اصلاحات پیشنهادی FCC را “اشتباه و مجازات غیرضروری” خواند. انتظار می‌رود که جو بایدن با شی جین پینگ، رهبر چین در یک “اجلاس مجازی” که به‌طور آزمایشی در دوشنبه آینده برگزار می‌شود، در این باره صحبت کند.

دیدگاه شما پیرامون تحریم مضاعف دو غول چینی هواوی ZTE و منع دریافت مجوز FCC برای آنان چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

همینو کم داشتیم😑

ali karimi

خدا لعنت کنه این دولت آمریکارو که تو هرکاری فوضولی میکنن، خب لامصبا واسه کشور شما مشکل داره برای شما امنیت نداره خب قبول از محصولات هواوی زدتی ای استفاده نکنید نه اینکه کاملا تحریمش کنید، جالب اینجاست که تا الان هیچ مدرکی هم رونشده که نشون بده هواوی واقعا داره جاسوسی میکنه و اطلاعات کابرهارو میده به دولت خودش یا کس دیگه

V800B

😑
خدایش توقع داری امریکا بیاد توضیح بده چه خبره
نمیگم کار درستی میکنه
ولی حداقل تجربه نشون داده تو اینجور مسائل اطلاعاتی هم داشته باشع نمیگه
دیگه باورش ب عهده خواننده هست
ک با یه کم خواندن تاریخ
میشه گفت حداقل امریکا صداقت بیشتری داشته تا چین
جدای این مورد تو نگاه به ایران نکن
هر تصمیمی ک آمریکا میگیره مبنی بر تحریم شخص یا هر چیزی ب نفع کشور های اروپایی هم هست شاید بیان تز بدن ولی از ته دل میدونن امریکا بی جهت کسی تحریم نمیکنه پس یقیناً بع نفع شونه
ب نظرم همون بهتر تحریم شد یکمم باید وقتش بزاره رو شیائومی
شاید بگن چ ربطی داره ولی سگ زرد برادر ششغالع
اینم مشکوکه

نیما عرفانی

سؤالاتی که مطرحه ؛
۱✓ چرا گوشی های ZTE(Axon , Nubia , RedMagic) برخلاف هواوی همچنان ماژول RF 5G اسنپدراگونشون به قوت خودش باقیه و علاوه بر این ، در زنجیره تأمین مشکل خاصی نداره؟!!
۲✓ حتی زمانی که هواوی تحریم نبود ، محصولاتش علی الخصوص گوشی هاش وارد خاک آمریکا نمیشد(حداقل به صورت رسمی) اما چرا ZTE تا همین الان هم با وجود تحریم های بعضاً مشابه هواوی تکوتوک تو بازار و کلاً منطقه ی آمریکا فعالیت داره؟؟!!!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی