حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پهپاد اپل در ۲ حق اختراع جدید دیده شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، حق اختراع

چند حق اختراع جدید جالب از اپل منتشر شده است که این بار به موارد کمی دور از انتظار می رسیم. پهپاد اپل شاید چیزی نباشد که انتظارش را داشته باشید اما ۲ حق اختراع جدید به ما نشان می دهد که این برند شاید به فکر چنین محصولی یا ورود به این بازار باشد.

حق اختراع پهپاد اپل

طی سال گذشته، Apple Patently سه گزارش مربوط به یک دستگاه پهپاد احتمالی از اپل را منتشر کرد. امروز دفتر ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده دو درخواست ثبت اختراع از اپل را منتشر کرد که به پهپادها یا وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین مربوط می شود. اولی سیستم و روشی را برای جفت کردن یا جدا کردن پهپادها به یا از کنترل‌کننده آن را پوشش می‌دهد.

وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین که به آنها هواپیماهای بدون سرنشین یا پهپاد نیز گفته می‌شود، ممکن است به عنوان دستگاه‌ها یا سیستم‌های متحرکی شناخته شوند که برای کاربردهای مختلفی مانند کسب یا سنجش اطلاعات (مانند کسب یا نظارت ویدیویی)، تحویل کالا یا سایر فعالیت‌ها استفاده می‌شوند.

استفاده از پهپادها در سال های اخیر به سرعت افزایش یافته است که بخشی از آن به دلیل کاربردهای فراوانی است که می توان از آنها استفاده کرد. برای مثال، پهپادها ممکن است برای سفر به مکان‌های دور، غیرقابل دسترس و مکان های نامناسب برای انجام اقدامات مختلف مورد استفاده قرار گیرند.

در برخی از استفاده ها، یک پهپاد توسط کاربر انسانی کنترل می شود (به عنوان مثال، کاربر روی زمین) که در آن کاربر از یک کنترل کننده پهپاد (UAC) برای کنترل از راه دور عملکرد پهپاد استفاده می کند. در برخی از پیاده سازی ها، UAC ممکن است با UAV از طریق یک شبکه مخابراتی موجود ارتباط برقرار کند. یکی از مسائلی که ممکن است پیش بیاید این است که چه اطلاعاتی ممکن است برای شبکه مخابراتی موجود برای ردیابی و یا کنترل پهپاد و یا نحوه ردیابی UAC مورد نیاز باشد. بنابراین، پیشرفت در این زمینه مورد نظر است.

حق اختراع اپل برای پهپادها

حق اختراع اپل برای پهپادها

اولین درخواست ثبت اختراع اپل در مورد پهپادها، دستگاه‌ها، سیستم‌ها و روش‌های جفت‌سازی یا جداکردن پهپادها از کنترل‌کننده‌های آن را پوشش می‌دهد.

دومین درخواست ثبت اختراع پهپاد امروز با عنوان “ردیابی و کنترل وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین” با شماره 20210349458 عمومی شد. این پتنت شامل وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین (پهپادها) و به ویژه سیستم و روشی برای ردیابی و یا کنترل پهپادها در یک سیستم شبکه تلفن همراه است.

جزئیات این درخواست حق اختراع خارج از حوصله این بحث است و به صورت کلی ما به این واقعیت اشاره می کنیم که اپل در حال کار بر روی پهپادها یا محصولی مرتبط با این بازار است.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این اقدامات مربوط به هدست AR-VR اپل هم مربوط شود؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)