حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کمبود جهانی آیفون ۱۳ تا اواخر زمستان ادامه خواهد داشت

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

بسیاری از شرکت های تولید کننده تلفن های هوشمند در حال حاضر تحت تاثیر کمبود جهانی تراشه قرار گرفته اند و آسیب دیده اند. اپل اما به دلیل مدیریت بهتر زنجیره تأمین و ذخایر مالی سنگین خود، توانسته است بهتر از سایر شرکت ها، این بحران را کنترل کند. اما با این وجود گفته می‌شود کمبود آیفون ۱۳ به دلیل وجود مشکل در تأمین تراشه، احتمالا تا پایان ماه فوریه ۲۰۲۲ (اواخر زمستان ۱۴۰۰) ادامه خواهد داشت.

اپل برای مدیریت کمبود آیفون ۱۳ هزینه های سنگینی کرده است

اپل کمتر از بسیاری از رقبای خود از کمبود جهانی تراشه متضرر شده است. اما آن‌طور که شواهد نشان می‌دهند این شرکت نیز کماکان تحت تاثیر این بحران قرار گرفته است. تا آن‌جا که تولید گوشی هوشمند پرچمدار این شرکت که فروش بسیار خوبی را نیز تجربه می‌کند، با مشکل روبرو شده است.

تراشه Apple A15

گزارشات GSMArena به نقل از Digitimes اکنون جزئیات بیشتری را فاش کرده اند. و گفته می‌شود که موجودی سری آیفون ۱۳ حداقل تا ماه فوریه نمی تواند با تقاضا مطابقت داشته باشد. ذخایر نقدی سنگین اپل به این شرکت کمک کرد تا تاثیرات کمبود تراشه را کاهش دهد. به عنوان مثال، TSMC بسیاری از خطوط تولید خود را برای تولید تراشه های اپل رزرو کرده است. اما هنوز این کمبود به ساخت سری آیفون ۱۳ ضربه زده است. این اولین بار نیست که تولید سری پرچمدار این شرکت با مشکل مواجه می‌شود. در گذشته نیز مشکلاتی در تولید ماژول دوربین آیفون ۱۳ وجود داشت.

تیم کوک در یادداشتی به سرمایه گذاران گفت که مشکلات تامین قطعات تنها در سه ماهه گذشته ۶ میلیارد دلار برای شرکت هزینه داشته است. و ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که این مبلغ سنگین در سه ماه نهایی سال جاری میلادی باز هم رشد داشته باشد.

بحران کمبود تراشه بر اساس گفته تحلیلگران تا اواسط سال ٢٠٢٢ پایان می‌یابد

 

به نظر شما آیا اپل خواهد توانست تا پایان ماه فوریه کمبود آیفون ۱۳ را مدیریت کند و در نهایت میزان تولید با تقاضا مطابقت یابد؟ یا اپل نیز مانند بسیاری از شرکت ها ضرر های سنگین تری را خواهد پرداخت؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی