حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آسیب کمبود تراشه جهانی بر سامسونگ بیشتر از اپل بوده است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، سامسونگ

به اواخر سه ماهه دوم سال جاری میلادی رسیدیم و تحلیلگران اطلاعات جدیدی راجع به عملکرد تولید کنندگان تلفن های هوشمند در سه ماه گذشته را به اشتراک گذاشته اند. همانطور که انتظار می‌رفت سامسونگ در بازار جهانی گوشی های هوشمند پیشرو است. اما اکنون توازن قدرت تغییر کرده است، زیرا شیائومی پس از مدت ها توانسته اپل را کنار بزند و به دومین تولید کننده گوشی های هوشمند در دنیا تبدیل شد. همچنین کمبود جهانی تراشه به تمام شرکت ها کم و بیش آسیب رسانده است. اما گزارش ها نشان می‌دهند که سامسونگ آسیب بیشتری نسبت به اپل دیده است.

کمبود جهانی تراشه رشد سامسونگ را محدود کرده است

تحقیقات Counterpoint نشان داده است که درآمد جهانی فروش تلفن های هوشمند در سه ماهه دوم ۲۰۲۱ نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته است. میزان فروش جهانی گوشی های هوشمند سامسونگ در سه ماهه چهارم سال گذشته ۲۴ درصد کاهش یافت. این شرکت ۵۸ میلیون گوشی هوشمند را در سه ماهه دوم امسال به فروش رسانده است. اما با این حال ۴ درصد از سهم بازار را از دست داده و اکنون ۱۸ درصد از بازار جهانی را در اختیار دارد.

کمبود تراشه جهانی

میزان فروش سازندگان گوشی های هوشمند در چارک دوم هر سال

اگر بخواهیم به درآمد هر شرکت نگاهی بیندازیم، همانطور که پیش بینی می‌شد آیفون های 5G باعث افزایش درآمد اپل شدند و این شرکت در چارک دوم ۲۰۲۱ افزایش درآمد سرسام آور ۴۱ درصدی را تجربه کرد. در حالی که سهم درآمد سامسونگ در سه ماهه دوم ۲۰۲۱، نسبت به مدت مشابه سال گذشته از ۱۷ به ۱۵ درصد رسیده است. شیائومی همچنین توانست سهم درآمد خود را از ۶ به ۹ درصد افزایش دهد.

آن‌ طور که SamMobile می‌گوید، کمبود تراشه جهانی بار دیگر سامسونگ را با مشکل روبرو کرده است. تحلیلگران فاش کرده اند که سامسونگ در مناطق مهم، با مشکلاتی برای عرضه و موجودی کم قطعات روبرو بوده است. و این امر توانایی سامسونگ برای رشد در سه ماهه دوم سال جاری را، محدود نمود.

اپل به دلیل مدیریت بهتر زنجیره تأمین قطعات، مشکلات سامسونگ را تجربه نکرد

در طرف دیگر، اما اپل به دلیل روابط قوی و مدیریت دقیق زنجیره تامین، با مشکلات مشابه سامسونگ روبرو نشد. به عبارت دیگر، این شرکت توانست بسیار بهتر از سامسونگ کمبود قطعات نیمه هادی را مدیریت کند و مانند سامسونگ امکان رشدش محدود نشد.

کمبود تراشه این بار سری گلکسی A سامسونگ را هدف قرار داده است

نظر شما درباره آینده شرکت سامسونگ چیست؟ آیا اپل و کمپانی های چینی بالاخره موفق خواهند شد جایگاه اول فروش گوشی های هوشمند را تصاحب کنند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی