حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

معرفی تراشه جدید Exynos سامسونگ در ۲۸ آبان ۱۴۰۰ : اگزینوس ۱۲۵۰ یا اگزینوس ۲۲۰۰ ؟

نوشته

2 سال قبل | 9 دیدگاه | سامسونگ

با تمام بی مهری ها نسبت به تراشه های Exynos سامسونگ اما باز هم برای اینکه ببینیم جدیدترین فناوری های موجود در زاغه مهمات این شرکت کره ای چیست، هیجان زده هستیم. با یک پست اینستاگرامی از Samsung به قطعیت می توان گفت ۲۸ آبان ۱۴۰۰ موعد رونمایی تراشه جدید Exynos است اما چه مدلی؟ در حالی که شاید اگزینوس ۲۲۰۰ حدس اولیه شما باشد اما احتمالی برای معرفی شدن اگزینوس ۱۲۵۰ هم وجود دارد.

تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ یا اگزینوس ۱۲۵۰

همانطور که می دانید تراشه Exynos 2200 پرچمدار تراشه های سامسونگ در سال ۲۰۲۲ خواهد بوبد. این تراشه با همکاری AMD در بخش گرافیکی تولید خواهد شد و امیدهای زیادی به آن وجود دارد.

هر چند از پست جدید اینستاگرامی صفحه اگزینوس سامسونگ نمی توان مستفیما نتیجه گرفت که ما در تاریخ ۲۸ آبان امسال باید منتظر اگزینوس ۲۲۰۰ باشیم اما تاکید بر عملکرد گرافیکی و سرگرمی را می تواند به تراشه گرافیکی قدرتمند نسبت داد. ما می دانیم که تراشه های جدید اگزینوس برای دستگاه های ارزان تر هم در راه هستند اما خیلی منطقی نیست که برای آن ها شاهد چنین ادعایی باشیم.

یک صفحه از پست اینستاگرامی صفحه اگزینوس سامسونگ

یک صفحه از پست اینستاگرامی صفحه اگزینوس سامسونگ

بر خلاف اگزینوس ۲۱۰۰ و طبق تیزر پوستری که این شرکت در یکی از صفحات رسانه های اجتماعی خود به اشتراک گذاشته است، سامسونگ می تواند خیلی زودتر اگزینوس 2200 را رونمایی کند. با توجه به چشم انداز فعلی صنعت سیلیکون، ما احساس می کنیم که این رویکرد درستی است که یک چیپست پرچمدار را زودتر از حد معمول معرفی شود.

همچنین گزارش شده است که سامسونگ تولید انبوه سری گلکسی اس ۲۲ را زودتر آغاز کرده است، بنابراین معرفی Exynos 2200 در سال جاری منطقی است.

یکی از صفحات رسمی اینستاگرام سامسونگ با اشاره به رونمایی از Exynos 2200، موارد زیر را بیان می کند:

«بازی راه درازی را پیموده است. چیزی که ما قبلاً آن را «غوطه‌ور»ی می‌دانستیم، به تعدادی از عوامل خارجی مانند محیط اطراف متکی بود. اما پیشرفت‌های نیمه‌هادی‌ها آن را تغییر داده است – خواهید دید که چگونه، وقتی ۲۸ آبان به خانه جدید خود نقل مکان می‌کنیم. گوش به زنگ باشید. #همه چیز تغییر می کند”

تنها جنبه ناامید کننده کپشن این است که سامسونگ به این موضوع اشاره نمی کند که دقیقا تراشه Exynos 2200 در این تاریخ معرفی می شود. از آنجایی که غول کره ای واژه بازی را به عنوان اولین کلمه در عنوان ذکر کرده است، این موضوع ذهن ما را به سمت تراشه پرچمداران منحرف کرده است. ما این را به این دلیل می گوییم که طبق گزارش قبلی، Exynos 2200 از Ray Tracing پشتیبانی می کند و در نتیجه عناوین بازی های بصری جذابی را در تلفن هوشمند شما ایجاد می کند.

معرفی Exynos 1250 به جای Exynos 2200 محتمل است؟

با این حال، ترون، یکی از کارشناسان معروف توییتر، معتقد است که سامسونگ به جای Exynos 2200 تراشه Exynos 1250 را معرفی خواهد کرد. این موضوع همچنین شامل افرادی است که با پیش‌بینی او موافق هستند و ادعا می‌کنند که برای چیپست پرچم‌دار خیلی زود است که معرفی شود.

ما درباره اگزینوس ۱۲۵۰ اطلاعات زیادی نداریم اما می تواند همان تراشه میان رده ای باشد که انتظار حضورش در دستگاه های میان رده مهم دیگر را داریم. اگر پردازش گرافیکی آن خوب باشد و در این رده بتواند بازی ها را بهتر اجرا کند، شاید شانس بهتری برای رقابت با کوالکام در بازار پرفروش تری نسبت به پرچمدارها داشته باشد.

نظر شما چیست؟ به هر حال تا ۲۸ آبان فاصله خیلی زیادی نداریم و می توانیم کمی صبر کنیم که یا کارخانه شایعات اطلاعات جدیدتری به ما بدهد، یا معرفی رسمی را داشته باشیم.

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mr.veyani

بچه بیا پایین بابا
بیا پایین سرمون درد گرفت

Tanha122

عالیه سامسونگ در بخش صحفه نمایش و دوربین و باتری برتری خودش نسبت به رقبا مشخص کرده فقط مونده پردازنده

mr.veyani

دقیقا ولی یادم رفته میشه از هر کدوم یه مثال بزنید تا یاد آوری بشه

Tanha122

A52 اس 😉

mr.veyani

در چه بخشی ثابت کرده داش قیمت 🤣
اگه به دره حساب کنی شاید اگه به واقعیت (قیمت) میتونی یه پرچمدار شیا بخری 😘

mr.veyani

افتخاراتش چیست؟

Tanha122

دوربین صحفه نمایش اسپیکر ای پی ۶۷ دوربین سلفی

soroushp1367

آقای مستروریانی شما جسارتا بروباهمون پوکو چینی پوکیدت سرگرم باش کوچولو😁چیکارداری ب بزرگان وپیج بزرگااان هههه خخخ😄

mr.veyani

بچه بیا پایین سرمون درد گرفت تو رنج قیمتی کمتر از A52s, صفحه بهتر هم داریم pocof3
تراشه و اسپیکر بهتر ومحافظ
اما ip67 رو درسته تازه mi10tهم هست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)