حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل به‌لطف مک بوک ایر M1 موفق به فروش ۶.۵ میلیون لپ‌تاپ در فصل سوم ۲۰۲۱ شده است

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، تحلیل بازار، لپ‌تاپ

اپل در سه‌ماهه سوم سال جاری موفق به فروش 6.5 میلیون لپ‌تاپ در بازار شده که تا حد زیادی به‌لطف تقاضای بالا برای مک بوک ایر مجهز به M1 صورت گرفته است.

فروش فوق‌العاده مک بوک ایر اپل

طبق گفته مؤسسه تحقیقاتی Strategy Analytics که داده‌های آن اپل را به‌عنوان چهارمین فروشنده بزرگ لپ‌تاپ بین ماه‌های جولای تا سپتامبر نشان می‌دهد، این شرکت 10 درصد از سهم بازار جهانی و 10 درصد رشد سالانه را به خود اختصاص داده است.

لنوو با فروش 15.3 میلیون دستگاه و با 23 درصد از سهم بازار، جایگاه اول را در بین پنج تولیدکننده برتر به خود اختصاص داده، درحالی‌که HP و Dell با فروش 14.3 میلیون و 12.2 میلیون دستگاه به ترتیب 21 درصد و 18 درصد از سهم بازار را در اختیار دارند.

بر اساس این گزارش، بیشتر فروشندگان بالاتر از رکوردهای سال 2020 رشد کردند، درحالی‌که دل با افزایش 50 درصدی نسبت به سال گذشته، بالاترین نرخ رشد را داشته است. در همان زمان، هزینه‌های کاربران به‌لطف کاهش قیمت بیشتر برای محصولات پریمیوم مانند مک بوک ایر افزایش یافت.

فروش فوق‌العاده لپ‌تاپ اپل به‌لطف مک بوک ایر M1

فروش فوق‌العاده لپ‌تاپ اپل به‌لطف مک بوک ایر M1

با احتساب سایر برندهای خارج از پنج برند برتر، 66.8 میلیون لپ‌تاپ در سه‌ماهه گذشته به‌فروش رفته که اگر محدودیت‌های عرضه و کمبود تراشه‌ها که شرکت‌های فناوری ازجمله اپل را تحت تأثیر قرار داده نبود، احتمالاً این رقم بیشتر نیز می‌شد.

اپل هفته گذشته درآمد مک را 9.17 میلیارد دلار در سه‌ماهه چهارم سال مالی 2021 خود گزارش داد که یک رکورد درآمد سه‌ماهه تمام دوران برای مک است. تیم کوک، مدیرعامل اپل بیان کرد: “تقاضای زیادی برای مک بوک ایر M1 وجود دارد.”

انتظار می‌رود اپل، مک بوک ایر را با طراحی کاملاً جدید و تراشه M2 سفارشی توسط این شرکت در حدود شش تا هشت ماه آینده عرضه کند. شایعات حاکی از آن است که این نوت بوک طراحی مشابه آیمک 24 اینچی داشته که شامل حاشیه‌های سفید دور نمایشگر و گزینه‌های رنگی متنوع است.

مک بوک ایر ۲۰۲۲ اپل با نمایشگر mini-LED با حاشیه سفید، تراشه M2 و پورت MagSafe معرفی خواهد شد

دیدگاه شما درمورد فروش بالای لپ‌تاپ اپل به‌لطف مک بوک ایر M1 این شرکت و فروش سایر تولیدکنندگان برتر در این حوزه چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mehpsa

خدا داده به انگری بردز، چون تنها بازی بدرد بخور قابل نصب روی این لب تاب هاس

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی