حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چرا پیکسل ۶ ارزش خرید بیشتری نسبت به نسخه پرو دارد؟

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اسمارت‌فون، گوگل

گوگل امسال انتخاب بین دو گوشی هوشمند پیکسل ۶ را بسیار سخت کرده است. قبلاً تصمیم گیری آسان‌تر بود، زیرا یک مدل کوچک‌تر و یک مدل بزرگتر وجود داشت. اما در سال ۲۰۲۱، اساسا انتخاب بین یک تلفن هوشمند بزرگ و بزرگ‌تر است. بنابراین باید به سراغ مشخصات سخت افزاری هر کدام برویم و ببینیم ارزش خرید پیکسل ۶ بیشتر است یا نسخه پرو آن؟

ارزش خرید پیکسل ۶ بیشتر است یا پیکسل ۶ پرو؟

بگذارید از همین ابتدا بی پرده صحبت کنیم، ما معتقدیم که گوگل پیکسل ۶ انتخاب بهتری است و از همه مهم‌تر حدود ۳۰۰ دلار هم هزینه کمتری برای خرید آن خواهید پرداخت. البته در نسخه Verizon به دلیل پشتیبانی از mmWave، حدود ۲۰۰ دلار تفاوت قیمت وجود خواهد داشت. حال به سراغ آن خواهیم رفت چرا ارزش خرید پیکسل ۶ بیشتر است. البته در نهایت تصمیم با شماست.

دانلود نرم افزار دوربین پیکسل ۶ گوگل برای دیگر گوشی های اندروید

بیش از ۹۵ درصد مشخصات این دو گوشی یکسان است

بیشتر مشخصات این دو گوشی تقریبا یکسان است. تنها تفاوت واقعی مربوط به نمایشگر، رم، دوربین و باتری می‌شود. و برای اکثر مردم، این تفاوت، محسوس نخواهد بود. یک صفحه نمایش ۶.۷ اینچی، QHD+ با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز در پیکسل ۶ پرو دیده می‌شود. در حالی که پیکسل ۶ دارای صفحه نمایش ۶.۴ اینچی FHD+ ۹۰ هرتز است. صادقانه بگوییم، تفاوت عمده ای بین ۹۰ هرتز و ۱۲۰ هرتز در هیچ گوشی هوشمندی مشاهده نخواهید کرد. رم یا حافظه نیز بین این دو متفاوت است. ۸ گیگابایت در Pixel 6 و ۱۲ گیگابایت در Pixel 6 Pro در دسترس خواهد بود. اما آن‌طور که منبع این گزارش می‌گوید، تفاوت چندانی میان عملکرد مالتی تسکینگ این دو گوشی دیده نمی‌شود.

بخش دوربین نیز مانند بخش های قبلی است. به جز دوربین تله فوتو که در پیکسل ۶ پرو اضافه شده است، تفاوتی دیده نمی‌شود. بسیار خوب است که زوم چهار برابری اپتیکال را در دسترس داشته باشید. اما آیا ارزش ۳۰۰ دلار بیشتر را دارد؟ احتمالا نه. و ما نمی‌توانیم این موضوع را نادیده بگیریم که نرم افزار زوم گوگل به نام Super Res Zoom، واقعاً عملکرد خوبی دارد.

بالاخره به بخش باتری می‌رسیم. از آنجایی که Pixel 6 Pro اندازه بزرگ‌تری دارد، باتری بزرگتر با ظرفیت ۵۰۰۳ میلی آمپر ساعت نیز دارد. پیکسل ۶ نیز باتری ۴۶۱۴ میلی آمپری دارد.‌ همان‌طور که مشخص است، تفاوت زیادی بین حجم این دو باتری دیده نمی‌شود. به خصوص زمانی که صفحه نمایش بزرگ‌تر نسخه پرو را نیز در نظر بگیرید. قطعا این نمایشگر مصرف انرژی بالاتری خواهد داشت.

نمایشگر خمیده جذاب است، اما کاربردی چطور؟

وقتی پیکسل ۶ را در کنار پیکسل ۶ پرو قرار دهید، خواهید دید که نسخه پرو حاشیه های بسیار کم‌تری دارد. زیرا نمایشگر آن، از لبه های اج یا خمیده استفاده می‌کند. پیکسل ۶ صفحه نمایش خمیده ای ندارد و همین امر باعث می‌شود که حاشیه های آن بیشتر به نظر برسد. نمایشگرهای خمیده به نظر جالب می‌رسند، اما معمولاً بیش از ارزششان دردسر ایجاد می‌کنند. بسیاری از گوشی های هوشمند با صفحه نمایش خمیده با لمس تصادفی مشکل دارند. اگرچه، خوشبختانه این مشکل در پیکسل ۶ پرو من دیده نشد. اما به جز این موضوع احتمال آسیب دیدن صفحه نمایش خمیده نیز بیشتر خواهد بود. چرا که معمولا گلس های موجود در بازار، به خوبی روی این نمایشگر ها قرار نمی‌گیرند.

 

پیکسل ۶ رنگ های جذاب تری دارد

بسیاری از افراد از قاب های رنگی برای محافظت بیشتر از گوشی خود استفاده می‌کنند. بنابراین برای این دسته از افراد، ممکن است رنگ قاب پشتی گوشی خیلی اهمیتی نداشته باشد. اما برای کسانی که دوست دارند از قاب شفاف روی گوشی خود استفاده کنند، رنگ‌های نارنجی و سبز پیکسل ۶ بسیار جذاب خواهد بود. در همین حال، Pixel 6 Pro در رنگ‌های سیاه، سفید و زرد عرضه می‌شود. قطعا دو مدل مشکی و سفید این گوشی رنگ های جذابی به اندازه پیکسل ۶ نخواهند داشت.

۳۰۰ دلار قیمت کمتر قابل چشم پوشی نیست!

صرفه جویی ۳۰۰ دلاری با خرید پیکسل ۶، موردی نیست به راحتی بتوان آن را نادیده گرفت. صرفه جویی در این مقدار برای یک گوشی هوشمند جدید قطعا چیز خوبی است. و این واقعیت که می‌توانید یک گوشی هوشمند پرچمدار با قیمت کمتر از ۶۰۰ دلار (یا کمتر از ۷۰۰ دلار اگر نسخه Verizon) را تهیه کنید، بسیار چشمگیر است. امیدواریم گوگل روندی را که امسال شاهدش بودیم را ادامه دهد.

در سال ۲۰۲۰، تلفن های هوشمند زیادی را دیدیم که از مرز ۱,۰۰۰ دلار عبور کردند. اما پس از آن کرونا اوج گرفت و این موضوع باعث شد که سازندگان تلفن های همراه در سال ۲۰۲۱ گوشی های جدیدی را عرضه کنند که ارزان تر بودند. سامسونگ قیمت گلکسی اس ۲۱ خود را در مقایسه با مدل های قبلی خود حدود ۲۰۰ دلار کاهش داد. البته در مورد گوگل مقایسه کمی سخت است زیرا پیکسل ۵ بسیاری از مشخصات یک میان رده را داشت. و قیمت گذاری آن همان ۵۹۹ دلار و ۶۹۹ دلار برای نسخه mmWave مانند پیکسل ۶ بود.

آیا سامسونگ باید نگران سری پیکسل ۶ گوگل باشد؟

 

امیدواریم که گوشی های هوشمند بیشتری در این رنج قیمت و حتی پایین تر ببینیم که علیرغم قیمت اقتصادی، مشخصات پرچمدارگونه ای دارند. شما می‌توانید همان قیمت ۶۰۰ دلاری را پرداخت کنید و نسل جدید گوشی های پیکسل را به جای یک تراشه میان رده با یک تراشه پرچمدار تجربه کنید.

نظر شما چیست؟ آیا ارزش خرید پیکسل ۶ بیشتر است یا نسخه پرو آن؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی