حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه جدید اگزینوس برای گوشی های پایین رده به زودی از راه می‌رسد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار، سامسونگ

سامسونگ با معرفی تراشه Exynos 2100 از نظر عملکرد و بهره وری انرژی جهش بزرگی انجام داد. در آینده، و برای اولین بار در تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ پردازنده های گرافیکی AMD Radeon با چیپست های اگزینوس ادغام خواهند شد. اکنون، گزارش شده است که سامسونگ می‌خواهد به زودی از تراشه جدید اگزینوس برای گوشی های هوشمند ارزان قیمت رونمایی کند.

تراشه جدید سامسونگ با نام اگزینوس ۱۲۸۰ در راه است

به گفته افشاگر معروف اطلاعات، یعنی Ice Universe، این شرکت کره‌ای به زودی تراشه موبایل Exynos 1280 را معرفی خواهد کرد. ظاهراً مشخصات این تراشه به خوبی Exynos 1080 نیست. این موضوع نشان می‌دهد که قرار نیست با تراشه قدرتمندی مواجه شویم و چیپست مذکور برای گوشی های پایین رده و اقتصادی به کار گرفته خواهد شد. هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد فرآیند ساخت و هسته های CPU یا GPU آن وجود ندارد. با این حال، احتمالا اگزینوس ۱۲۸۰ با امکان پشتیبانی از شبکه اینترنت 5G همراه خواهد بود.

رویداد معرفی Exynos 1080

برخلاف امسال که اکثر گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های گلکسی از تراشه‌های مدیاتک یا کوالکام استفاده می‌کردند، شایعه شده است که اکثر دستگاه‌های سامسونگ که در سال ۲۰۲۲ عرضه می‌شوند دارای تراشه های Exynos خواهند بود. گفته می‌شود که این شرکت بر روی حداقل دو پردازنده Exynos برای گوشی های بالا رده و پریمیوم، یک تراشه میان رده و یک تراشه دیگر برای گوشی های پایین رده کار می‌کند.

مطابق با گزارش SamMobile، انتظار می‌رود که تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ برای اولین بار در سری گلکسی S22 سامسونگ استفاده شود. این چیپست با استفاده از فرآیند ۴ نانومتری Samsung Foundry ساخته شده است. شایعه شده است که این تراشه دارای یک هسته Cortex-X2، سه هسته Cortex-A710، چهار هسته Cortex-A510 و پردازنده گرافیکی AMD Radeon مبتنی بر معماری RDNA2 است.

بازده تراشه اگزینوس ۲۱۰۰ نسبت به اگزینوس ۹۹۰ پیشرفت خوبی داشته است

آیا شما نیز مشتاق معرفی تراشه جدید پرچمدار اگزینوس هستید؟ آیا سامسونگ می‌تواند به کمک AMD از تراشه های کوالکام پیشی بگیرد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali karimi

سلام از اونجا که سامسونگ با اگزینوس2100 خوب عمل کرده مطمعنأ این چیپستاهم در عمل خوب درمیان، البته اگه از معماری و هسته های armوپردازنده گرافیکیAMD استفاده کنه و از هسته های اختصایی مونوگوست خودش استفاده نکنه دیگه روز به روز بهتر میشه و پیشرفت میکنه، بالاخره سامسونگه دیگه شاید پیش خودشون فکر کنن واسه گوشیهای پایین رده و اقتصادی بازم از هسته های اختصاصی خودش استفاده کنه و در گوشیهای میانرده به بالا ازهسته های armو گرافیک amd استفاده کنه، که الیته فکر نکنم بازم از هسته های اختصاصی خودش استفاده کنه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی