حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ اگزینوس ۱۰۸۰ / Exynos 1080 با معماری ۵ نانومتری رسما معرفی شد

نوشته

3 سال قبل | 12 دیدگاه | سامسونگ

امروز برای شما نوشتیم که مشخصات تراشه سامسونگ Exynos 1080 منتشر شد. حالا اما سامسونگ اگزینوس ۱۰۸۰ / Exynos 1080 با معماری ۵ نانومتری رسما معرفی شده و مشخصات رسمی اش اضافه شده است.

اگزینوس ۱۰۸۰

طبق گفته سامسونگ، اگزینوس همیشه یک برند پیشرو در صنعت نیمه هادی بوده است. این شرکت به فلسفه سازمانی همکاری و توسعه عملکرد و کارایی برای تولید محصولات بهتر برای مصرف کنندگان پایبند بوده است. تراشه Exynos 1080 که این بار معرفی شده هم با شعار “یک نسل جدید، یک تجربه شاخص” است.

آقای CY لی، معاون بازاریابی سامسونگ نیمه هادی S.LSI صحبت بزرگ این رویداد را شروع کرد. این شرکت به طور خاص از ویوو به عنوان یک شریک استراتژیک نام می برد. این نشان می دهد که ویوو اولین شرکتی است که از این تراشه استفاده می کند.

این بار پردازنده Exynos 1080 از هسته معماری CPU جدیدی استفاده می کند. این تراشه از فرایند ۵ نانومتری EUV و همچنین از ۳ کلاستر ۱+۳+۴ استفاده می کند. این محصول با یک هسته بزرگ 2.8 گیگاهرتزی A78 برای عملکرد اوج، سه هسته 2.6 گیگاهرتزی A78 برای پردازش متعادل و چهار هسته متوسط ​​2.0 گیگاهرتزی Cortex-A55 برای کارایی ارائه می شود. همچنین 5G حالت دوگانه موج میلی متری را یکپارچه می کند. عملکرد تک هسته ای آن 50٪ افزایش یافته در حالی که عملکرد چند هسته ای نزدیک به دو برابر افزایش یافته است.

Exynos 1080 اولین پردازنده موبایل سامسونگ است که از پیشرفته ترین فناوری فرآیند 5 نانومتری EUV FinFET استفاده می کند. این تراشه از جدیدترین ماژول 5G سامسونگ استفاده می کند و از حداکثر سرعت بارگیری 5.1Gbps پشتیبانی می کند. در عین حال ، از باند فرکانس Sub-6GHz و باند فرکانس موج میلی متر پشتیبانی می کند. علاوه بر این ، از فناوری WiFi6 و Bluetooth 5.2 پشتیبانی می کند که اتصال را بهبود می بخشد.

برای هوشمند سازی عکس های تلفن همراه، اگزینوس ۱۰۸۰  فناوری هوش مصنوعی را در ISP ادغام می کند و ISP با کارایی بالا از سنسور تا 200MP پشتیبانی می کند. همچنین از حداکثر ۶ دوربین پشتیبانی می کند. علاوه بر این، این تراشه از عکسبرداری رنگی 10 بیتی سنتی و توانایی ویرایش مستقیم فیلم های + HDR10 پشتیبانی می کند.

تراشه Exynos 1080 از پردازنده گرافیکی Mali-G78 ساخت ARM استفاده می کند. تحت استاندارد Manhattan v3 ، عملکرد کلی پردازنده گرافیکی 2.3 برابر افزایش یافته است. همچنین ، توسعه انحصاری برنامه توزیع برق آمیگو باعث می شود که تجربه بازی با عملکرد بالا دوام بیشتری داشته باشد.

سامسونگ اگزینوس به پیروی از شعار “از هسته به آینده” با “From the core to the future” ادامه خواهد داد و به توسعه فناوری و محصولات ادامه می دهد تا تجربیات بیشتر و بهتری را برای شما به ارمغان آورد.

نظر شما درباره اگزینوس ۱۰۸۰ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
rad 007

اگزینوس یا بخارینوس….. تو هم اینطور سر مردم را کلاه بذار و آخر سال هم افتخار کن بزرگترین فروشنده موبایل در دنیا هستی

persepolis

باید دید مثله بقیه اگزینوس ها بخاری میشه یا نه
اگه بشه واسه هوای سرد زمستان عالیه😀

rad 007

با اینکه عاشق طراحی نوت ۲۰ اولترا بودم به خاطر این اگزینوس عقب مانده از خریدش پشیمان شدم نسخه اسنپ دراگونش عالیه که اونم پیدا نمیشه

Naranj

۲۱۰۰ کی معرفی میشه؟
اون چه شود!

نیما عرفانی

تصورِ چیپست پرچمدار اقتصادی با ترکیب کلاسترِ ۴+۴ (۱ هسته تا ۴ هسته ی ۳ گیگاهرتزی A78) که در بالاترین فرکانس شد یه هسته ی ۲.۸ گیگاهرتز و ۲۴ هسته ی Mali-G78 هم شد ۱۰ هسته!!! پس همون باید بهش گفت بالارده و حداقل جانشین لایقی برای میان رده ی ۹۸۰ هست .منم اعتقاد دارم ترکیب ۴+۳+۱ بهتره پس مابقی تصوراتمون بمونه برا همون ۲۱۰۰ احتمالی …
به نظرم این خیلی همت کنه از لحاظ قدرت و راندمان در حد و اندازه ی اسنپ ۸۶۵ و ۸۶۵ پلاس بشه هرچند که احتمال داره تو گرافیک کم بیاره چون از Mali-G77 اگزینوس ۹۹۰ هم ۱ هسته کمتر داره… ولی تو ثبات و پایداری به نظر چیپست خوبی میاد و شایدم از این نظر نسبت به پرفورمنس مود کایرین ۹۰۰۰ بهتر عمل کنه .

ramin123

اسنپ 865 و 865 پلاس تو کمتر از یه سال شدن شدن میان رده؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
الان یعنی کایرین 820 و اسنپ 765 در حد اسنپ 855 هستن؟!!!!!!!!!!!

نیما عرفانی

من همچین حرفی زدم یا شما بد متوجه شدی؟؟🙂
گفتم این چیپست با این مشخصات جانشین لایقی برای اگزینوس ۹۸۰ میان رده هست نه اینکه اینم میان رده باشه . اینو گفتم بالارده ست و حتی میشه با ارفاق گفت: پتانسیلشو داره که تو پرچمدارهای اقتصادی هم مورد استفاده قرار بگیره . طبق شایعات و گمانه زنی ها حداقل یه عضو از سری ایکس ۶۰ ویوو همین چیپست رو داره و اگه فرض کنیم بالارده ترین عضوش باشه پس یعنی مجموعاً باید از اسنپ ۸۶۵ ایکس ۵۰ پرو پلاس عملکرد بهتری ارائه بده.
“الان یعنی کایرین 820 و اسنپ 765 در حد اسنپ 855 هستن؟!!!!!!!!!!!”
نه مسلماً در حد ۸۵۵ نیستن حتی اسنپ ۷۶۸G , دایمن ۸۲۰ و کایرین ۹۸۵ هم درحدش نیستن مگر تو مصرف انرژی اما مبنا و معیار پردازنده های بالارده و پرچمدارِ جدید با قبلیا فرق کرده و پیش بینی میشه اختلافشون دیگه مثل سابق فاحش و چشمگیر نباشه .

ramin123

برا بالارده ها پردازنده خوبیه. از لحاظ قدرت اوکیه. باید دید تو عمل مصرف انرژی و پایداری و تولید حرارتش چه جوره. با وجود این که هسته هاش سفارشی نیست، احتمال میدم اون موارد بالا هم به نسبت خوب باشه و به افتضاحی 990 نباشه.

m.b

جایگاهش mid to high-end هست که میشه یه جورایی میانرده قوی یا بالارده خودمون…
عملکردشم ضعیف تر از کایرین 9000 و مساوی یا قویتر از سری اسنپدراگون 865 هست…

Mahdi

می نوت۱۱ بنظرم گزینه خوبیه واسه این چیپست

m.b

👍🤏

Milad7

ببینیم چه میکنه ولی کلا حس خوبی نسبت بهش ندارم 🙁

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)