حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تغییر نام فیسبوک: آیا نام یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های جهان تغییر خواهد کرد‌؟

فیسبوک یک کمپانی بسیار بزرگ و شناخته شده است. کم‌تر کسی پیدا می‌شود که پیش از این، یکی از سرویس‌های فیسبوک را استفاده نکرده باشد. به تازگی اخباری مبنی بر تغییر یافتن نام فیسبوک منتشر شده‌اند. ظاهراً این کمپانی، به زودی نامش را تغییر می‌دهد. اما چه دلیلی پشت این موضوع است؟

تغییر نام فیسبوک در صدد به وقوع پیوستن

یکی از جدیدترین چالش‌های فیسبوک، از دسترس خارج شدن سرویس‌ها و خدمات این کمپانی طی چند هفته گذشته بود. پیش‌تر به دلیل این اختلال پرداختیم.

 

دلیل خرابی اینستاگرام، واتس اپ و فیسبوک چه بوده است؟

 

در گزارشی از Gizmochina، فیسبوک هم اکنون بزرگ‌ترین پلتفرم شبکه‌های اجتماعی است. این کمپانی با خریداری بسترهای دیگری از جمله اینستاگرام و واتس اپ، بیش از پیش رشد کرد و به چنین جایگاهی رسید. بر اساس گفته‌های TheVerge، از منابع آگاه نقل شده است که برنامه ریزی‌های تغییر نام فیسبوک طی هفته آینده، در حال انجام گیری هستند.

در حالی که اطلاعات زیادی در دسترس نیست، به احتمال زیاد این کمپانی یک شرکت مادر جدید دارد. بنابراین، ممکن است فیسبوک، Messenger، اینستاگرام، واتس اپ و دیگر سرویس‌های شناخته شده تحت تأثیر قرار بگیرند. این پیشرفت‌ها در حالی رخ می‌دهند که تنظیم کنندگان Anti Trust در ایالات متحده آمریکا و دیگر مناطق، در تلاش هستند تا این شرکت را از هم بپاشانند. نام جدید فیسبوک، فعلاً محرمانه مانده است و حتی مقامات ارشد فیسبوک نیز از آن بی اطلاع هستند. ممکن است که نام جدید این کمپانی، ارتباطی با کلمه “Horizon” یا افق داشته باشد.

گفته می‌شود که مارک زاکربرگ قصد دارد تا در کنفرانس سالانه Connect که در تاریخ ۶ آبان برگزار می‌شود، در مورد تغییر نام فیسبوک صحبت کند. اما احتمال منتشر شدن اعلامیه این موضوع در آینده‌ای نزدیک‌تر، محتمل است. تغییر نام تجاری این کمپانی، می‌تواند به تفکیک برخی از فعالیت‌های آینده کمک شایانی کند. همچنین تغییر نام این کمپانی، می‌تواند منجر به تازه نفس شدن تیم این کمپانی که تحت انتقاد به دلیل عملکردشان مبنی بر نظارت اطلاعات هستند، بشود.

فیسبوک یک تیم MetaVerse اختصاصی را نیز ایجاد کرده است. مارک زاکربرگ می‌گوید که این موضوع، بخش مهمی از فصل بعدی پیشرفت اینترنت پس از اینترنت گوشی‌های هوشمند است. همچنین زاکربرگ افزود که تعداد این تیم، به زودی دو برابر می‌شود. در سال ٢٠١۵ میلادی، گوگل نیز ساختارهای مختلف هلدینگ شرکت را سازماندهی کرد و آلفابت را به عنوان شرکت مادر خود اعلام نمود. این اقدام، به این دلیل بود که گوگل قصد داشت تا ثابت کند که تنها یک موتور جستجو نیست و بخش‌های زیادی دارد.

نظر شما در مورد این تغییر نام چیست؟ فکر می‌کنید که این ایده درست باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️