حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دلیل خرابی اینستاگرام، واتس اپ و فیسبوک چه بوده است؟

دیروز بود که به طوری ناگهانی و غیر منتظره، فیسبوک، اینستاگرام، واتس اپ و هر سرویس مربوط به این اپ‌ها، از دسترس خارج شدند. پس از این خرابی، هجمه‌ای از شایعات و اخبار غلط در رسانه‌های فارسی زبان و کل جهان به راه افتاد. در ابتدا، برخی به نقل از رویترز گزارش دادند که یک هکر ١٣ ساله چینی مسبب خرابی فیسبوک و سرویس‌هایش بوده است. این در حالی است که رویترز چنین خبری را منتشر نکرده بود! پس از آن، برخی دیگر گفتند که کارمندان فیسبوک دستشان به لیوان قهوه خورده و سرویس‌های این کمپانی، از اینترنت پاک شده‌اند! خلاصه که دیشب پس از نقل شایعات غلط فراوان در مورد خرابی اینستاگرام، واتس اپ و فیسبوک، این سرویس‌ها مجدداً به روال سابق بازگشتند. اما دلیل خرابی اینستاگرام و دیگر اپ‌ها چه بود؟

دلیل خرابی اینستاگرام، واتس اپ و فیسبوک

دیشب، فیسبوک و واتس اپ به همراه اینستاگرام از دسترس خارج شدند. فیسبوک تمام تلاش خود را به کار گرفت تا آن‌ها را درست کند و بالأخره پس از ۶ ساعت تلاش، مشکل برطرف شد.

 

از کار افتادن اینستاگرام، فیسبوک و واتس اپ؛ فیسبوک واکنش نشان داد!

 

به نقل از Android Authority، فیسبوک پس از درست کردن مشکلات قطعی سرویس‌ها و اپ‌های خود، بالأخره پاسخ داد که دلیل خرابی اینستاگرام، واتس اپ و فیسبوک چه بوده است. فیس بوک در ابتدای سخنان خود در این باب، خاطر نشان کرد که توانایی‌های تشخیص و رسیدگی به مشکلات به دلیل قطع شدن ابزارها و سرویس‌های داخلی، پیچیده و زمان بر است. اما دلیل دقیق خرابی اینستاگرام و دیگر اپ‌های فیسبوک چه بوده است؟ خب، ببینیم که تیم فیسبوک چه می‌گوید:

تیم‌های مهندسی ما، آموخته‌اند که تغییرات پیکربندی در روترهای Backbone که ترافیک شبکه را بین مراکز داده ما هماهنگ می‌سازند، باعث ایجاد مشکلات قطعی شده‌اند. این اختلال در ترافیک شبکه، تأثیر متقابلی در تبادل اطلاعات مراکز داده‌های ما داشت. بنابراین مشکل، خدمات ما متوقف شدند.

دیشب خبر غیر موثّق و عجیبی منتشر شد که بر اساس آن، طی قطعی سرویس‌های فیسبوک، اطلاعات ١.۵ میلیارد کاربر هک شده است! اما فیسبوک در جواب این شایعه غلط، گفته است که داده‌های کاربران در نتیجه این قطعی، به خطر نمی‌افتد و ما تمام تصورات مربوط به حملات سایبری یا هک شدن را رد می‌کنیم. به هر حال، امیدوار هستیم که این شرکت، بتواند زیرساخت‌های خود را قوی‌تر کند تا شاهد بروز چنین مشکلاتی نباشیم. در غیر این صورت، داشتن این خیل عظیم از رسانه‌های اجتماعی قطع شده، چه فایده‌ای دارد؟

نظر شما در مورد این دلیل خرابی اینستاگرام و سرویس‌های فیسبوک چیست؟ آیا چنین اتفاقی دوباره رخ می‌دهد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

توی این دنیا راست گفتن سخته

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️