حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

طراحی و مشخصات آیفون ۱۴ نهایی شده است؛ این دستگاه اکنون در مرحله تست EVT است

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، اخبار، شایعات

سری آیفون ۱۴ اپل بی شک مورد انتظارترین آیفون این شرکت تا به امروز است. دلیل این موضوع را نیز می‌توان از اخبار و اطلاعات جذابی که درباره این دستگاه به بیرون درز کرده است فهمید. از جمله این تغییرات باید به صفحه نمایش بهتر، دوربین‌های قدرتمندتر و باتری توانمندتر اشاره کرد. اما مهم‌ترین تغییر گویا احتمالا مربوط به حذف ناچ دستگاه و بهره‌گیری از پانچ هول به شکل دایره و یک فرم کپسولی مانند است. گرچه این خبر تا مدتی شایعه‌ای بیش نبود اما حالا طراحی و مشخصات آیفون ۱۴ نهایی شده است، زیرا این دستگاه اکنون در مرحله تست EVT است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

طراحی و مشخصات آیفون ۱۴ خبر از تحول طراحی این دستگاه می‌دهد…!

به گفته جف پو، تحلیلگر موسسه Haitong International Securities، پس از انجام آزمایش‌های موفقیت آمیز در تولید اولیه، حالا سری آیفون ۱۴ اپل وارد مرحله تست اعتبارسنجی مهندسی (EVT) شده است. این گزارش از 9to5Mac تهیه شده است و بیان می‌کند همانطور که انتظار می‌رفت، قرنطینه شنژن هیچ تاثیری بر جدول زمانی تولید این محصول نداشته است زیرا کارخانه فاکسکان در آن مکان تنها ۱۰ درصد از تولید جهانی آیفون را تشکیل می‌دهد.

طراحی و مشخصات آیفون ۱۴

تست اعتبار سنجی مهندسی بر روی اولین نمونه اولیه انجام می‌شود تا اطمینان حاصل شود که یک محصول مطابق برنامه و نقشه از پیش تعیین شده عمل می‌کند و به نظر می رسد که این موضوع نشان دهنده نهایی شدن مشخصات و طراحی این دستگاه برای تولید انبوه باشد. با توجه به شایعات و اطلاعاتی که تا کنون فاش‌ شده است، می‌توان درباره مشخصات این دستگاه چنین مواردی را بیان کرد.

آیفون ۱۴ پرو با صفحه نمایش ۶.۱ اینچی و آیفون ۱۴ پرو مکس با صفحه نمایش ۶.۷ اینچی از تراشه جدید ۴ نانومتری A16 Bionic بهره می‌برند و به جای بریدگی مستطیل شکل یا همان ناچ که در آیفون X تا آیفون ۱۳ شاهد حضور آن بودیم، حالا دارای بریدگی‌هایی به شکل دایره و کپسول خواهند بود. این مدل‌ها همچنین احتمالا دارای برجستگی دوربین ضخیم‌تری هستند تا حسگر اصلی جدید ۴۸ مگاپیکسلی را در خود جای دهند که این موضوع می‌تواند آن‌ها را به بهترین دوربین گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۲ تبدیل کند.

رندر CAD آیفون 14 پرو اپل با طراحی سوراخ + کپسول نمایشگر منتشر شد

از سوی دیگر، آیفون ۱۴ با صفحه نمایش ۶.۱ اینچی و آیفون ۱۴ مکس با صفحه نمایش ۶.۷ اینچی احتمالا دارای تراشه ۵ نانومتری A16 هستند و طراحی بخش جلو و عقب آن‌ها مشابه مدل‌های معمولی فعلی و با حداقل ۶ گیگابایت رم هستند. جف پو همچنین گفته است که اگرچه تراشه آیفون ۱۴ پرو بر اساس یک فرآیند تولید جدید است، اما در مقایسه با A15 Bionic دارای اندازه قالب بزرگ‌تری خواهد بود. او همچنین انتظار دارد که قیمت اولیه آیفون ۱۴ نزدیک به قیمت آیفون ۱۳ باشد.

برنامه اپل برای آیفون ۱۴ چه خواهد بود؟

وی همچنین در ادامه می‌افزاید که در مورد این محصول، انتظار می‌رود که آیفون ۱۴ یک خط تولید قوی و بزرگ داشته باشد، با توجه به بهره‌مندی این دستگاه از یک صفحه نمایش بزرگ‌تر در مدل‌های پایه و ارتقا دوربین با استفاده از یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی در مدل‌های Pro، می‌توان انتظار استقبال و فروش بیشتری از این دستگاه‌های جدید داشت. از سوی دیگر، قیمت گذاری این محصول بسیار مهم است و انتظار می‌رود که قیمت اولیه آیفون ۱۴ نزدیک به قیمت آیفون ۱۳ سال قبل باشد.

طراحی و مشخصات آیفون ۱۴

گزارش قبلی نشان داده بود از آنجایی که آیفون ۱۳ مینی جانشینی نخواهد داشت، خط تولید امسال می‌تواند از ۷۹۹ دلار شروع شود. این تحلیلگر همچنین جزئیات چند محصول دیگر را فاش کرده است. او معتقد است مدل‌های پریمیوم سال آینده، یعنی آیفون ۱۵ پرو و آيفون ۱۵ ​​پرو مکس دارای لنز تله‌فوتو پریسکوپی با زوم اپتیکال ۵ برابری خواهند بود که نسبت به گوشی‌های فعلی ۳ برابر افزایش را نشان می‌دهد. این موضوع با گزارش‌های قبلی نیز مطابقت دارد و می‌توان به انجام چنین تغییر مثبتی امیدوار بود.

به گفته وب سایت خبری PhoneArena، وی همچنین گفته است که اپل می‌تواند مدل‌های ۱۱ اینچی و ۱۲.۹ اینچی آیپد OLED را در سال ۲۰۲۴ عرضه کند. نشریه The Elec کشور کره‌جنوبی و همچنین تحلیلگر محصولات اپل یعنی راس یانگ قبلا گفته بودند که هر دو مدل iPad Pro که برای عرضه در سال ۲۰۲۴ در نظر گرفته شده‌اند، دارای پنل‌های OLED خواهند بود.

برآمدگی دوربین آیفون ۱۴ پرو احتمالا به دلیل سنسور بزرگ ۴۸ مگاپیکسلی آن است

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا با توجه به تغییرات مهم و خاصی که در سری جدید آیفون شاهد آن هستیم، می‌توان انتظار استقبال بیشتری از این محصول را داشت؟ به نظر شما چه قابلیت یا قابلیت‌هایی در فروش بیشتر سری آیفون ۱۴ تاثیر گذار هستند؟! نظر خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali karimi

سلام، چیپست بایونیکA16 هم 4نانومتری داره هم 5نانومتری؟ یا نه اشتباه تایپی هستش، چون تا حالا نشنیده بودم، شنیدیم نسخه 4جی یا 5جی دارن ولی اینکه یه چیپست هم 4نانو باشه هم 5نانومتری نه واقعا نشنیدم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان