حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

همکاری مایکروسافت و AMD برای توسعه پردازنده قدرتمند برپایه ARM برای لپ تاپ‌ها

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، لپ‌تاپ، مایکروسافت

بر اساس گزارشات اخیر، مایکروسافت و AMD برای توسعه پردازنده Arm برای لپ تاپ‌ها همکاری می‌کنند. افشاگر FrontTron، بر اساس گزارش Clien اطلاعات مربوط به تراشه شایعه شده را به اشتراک گذاشته است. مشارکت گزارش‌شده بین AMD و مایکروسافت می‌تواند راه را برای لپ تاپ‌های قوی‌تر به‌همراه ویندوز برپایه Arm هموار کند.

همکاری مایکروسافت و AMD برای توسعه پردازنده برپایه ARM

لپ تاپ‌های حاصل از این همکاری بسیار قوی‌تر از سایر لپ تاپ‌های ویندوزی برپایه Arm مانند Surface Pro X و Samsung Galaxy Book Go خواهند بود. FrontTron بیان می‌کند که عملکرد لپ تاپ‌های دارای چیپست جدید، کمتر از لپ تاپ‌های دارای GTX 1050 می‌باشد، اما “بسیار بهتر” از تراشه‌های کوالکام که در معماری قدیمی‌تر ساخته شده‌اند، در زمینه گرافیک عمل می‌کنند.

پیکربندی دقیق پردازنده شایعه‌شده درحال‌حاضر مشخص نیست، اما گفته می‌شود از هسته Cortex-X1 استفاده می‌کند. همچنین گزارش شده است که این تراشه، از فناوری RDNA 2 مشابه Exynos 2200 و 8 واحد محاسبه‌کننده استفاده خواهد کرد. این تراشه به‌لطف مودم Exynos، از اتصال 5G نیز پشتیبانی می‌کند.

همکاری مایکروسافت و AMD برای توسعه تراشه برپایه ARM

همکاری مایکروسافت و AMD برای توسعه تراشه برپایه ARM

NotebookCheck حدس می‌زند که سامسونگ نیز می‌تواند در این مشارکت نقش داشته باشد. در این صورت، این شرکت به‌احتمال زیاد در طراحی تراشه مشارکت خواهد داشت که گفته می‌شود بر روی فرایند 5 نانومتری TSMC ساخته شده است. FrontTron اظهار می‌کند که این پردازنده به‌دلیل بازدهی پایین فناوری سامسونگ، توسط فرایند 5 نانومتری TSMC تولید می‌شود.

توییت FrontTron در پاسخ به سوال یک کاربر بود در مورد این بود که چرا ما هنوز Surface Go X را ندیده‌ایم. در آن قسمت، این کاربر درباره آینده ویندوز در پلتفرم ARM بحث می‌کند، از جمله شایعات مبنی بر اینکه سامسونگ ممکن است تراشه‌های Exynos را برای لپ تاپ‌ها بسازد.

به گفته FrontTron، پردازنده شایعه شده‌ای که از مشارکت AMD و مایکروسافت ناشی می‌شود، منحصر به سخت‌افزار Surface نخواهد بود. این بدان معناست که سایر تولیدکنندگان مانند سامسونگ می‌توانند از این تراشه برای تولید لپ تاپ‌های ویندوزی قوی‌تر برپایه Arm استفاده کنند.

نظر شما راجع‌به همکاری مایکروسافت و AMD برای تولید و توسعه پردازنده قدرتمند برای لپ تاپ‌ها چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی