حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تیک تاک و پابجی موبایل پردرآمدترین و پردانلوترین اپلیکیشن های سه ماه سوم ۲۰۲۱ هستند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، نرم‌افزار

اپلیکیشن‌های نام آشنا و محبوب در فروشگاه‌های نرم‌افزاری را تقریبا هرکسی می‌شناسد. این اپلیکیشن‌ها به واسطه محبوبیت بالای خود، عموما یا فروش و درآمد بالایی دارد یا آن که آمار دانلود زیادی به خود اختصاص می‌دهند. تیک تاک و پابجی موبایل بی شک دو مورد از این موارد هستند. این دو اپلیکیشن، از لحاظ کسب درآمد و میزان دانلود تقریبا رکورد فوق‌العاده‌ای به جای گذاشته‌اند. تا پیش از این تیک تاک پرفروش‌ترین برنامه به حساب می‌آمد. همچنین پابجی در دسته‌بندی بازی و سرگرمی، پرفروش‌ترین و محبوب‎‌ترین اپلیکیشن بود. اما این وضعیت اکنون تا حدودی تغییر یافته است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

پادشاهی تیک تاک و پابجی موبایل در میان کاربران

بر اساس آخرین گزارش وب سایت خبری Sensor Tower، تیک تاک (TikTok) و پابجی موبایل (PUBG Mobile)، در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ پردرآمدترین برنامه‌های موجود در دو فروشگاه App Store و Google Play هستند. همانطور که در ابتدای این مطلب نیز گفته شد، تا پیش از این، TikTok پرفروش‌ترین برنامه در سراسر جهان بود. همچنین PUBG نیز در دسته‌بندی بازی و سرگرمی، از لحاظ درآمدی، جایگاه اول را داشت. بنابر این گزارش، هر دو برنامه ذکره شده، بیشترین میزان دانلود و بارگیری را در دسته‌بندی خود تجربه کرده‌اند.

تیک تاک همچنان پردانلودترین نرم افزار در تمام پلتفرم های موبایلی است

فروش بازی های موبایل در نیمه اول ۲۰۲۱ به ۴۵ میلیارد دلار رسید

 

از سوی دیگر، این گزارش اذعان دارد که میزان خرید و انجام هزینه توسط کاربران و مصرف کنندگان، در برنامه TikTok، رشدی معادل ۴۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. آمار درآمد TikTok که توسط Sensor Tower تهیه و بررسی شده است، شامل Douyin در میان کاربران iOS در کشور چین نیز می‌باشد. اگر نمی‌دانید، باید بگوئیم که برنامه محبوب TikTok در کشور چین با عنوان Douyin شناخته می‌شود. حالا اما در سه ماهه سوم سال جاری میلادی، گویا پابجی به درآمدی فوق‌العاده رسیده است. زیر میزان خرید و انجام هزینه توسط کاربران و مصرف کنندگان در پابجی موبایل رشدی ۱۱ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته را نشان می‌دهد. افزایش یافته است.

تیک تاک و پابجی موبایل

آمار و گزارش‌های جدید درباره اپلیکیشن‌ها؛ تیک تاک و پابجی موبایل در صدر

جدیدترین گزارش وب سایت خبری Sensor Tower در مورد هزینه برنامه ها در سه ماهه سوم سال 2021 آماری خیره کننده را نشان می دهد. بر این اساس هزینه کلی کاربران برای خریدهای درون برنامه‌ای، برنامه‌های برتر و خرید اشتراک برنامه‌ها رشد سالانه ۱۵.۱ درصدی را نشان می‌دهد. به عبارتی دیگر، میزان کلی خرید کاربران اکنون به به ۳۳.۶ میلیارد دلار در App Store اپل و فروشگاه Google Play شرکت گوگل رسیده است.

در گوگل پلی، هزینه‌های صورت گرفته توسط کاربران رقمی معادل ۱۲.۱ میلیارد دلار است. این میزان، رشدی ۱۸.۶ درصدی نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد. از سوی دیگر اما رشد اپ استور شرکت اپل کمی کمتر از گوگل بوده است. یعنی هزینه‌های صورت گرفته توسط کاربران رقمی معادل ۲۱.۵ درصد است. این رقم رشدی در حدود ۱۳.۲ درصد را نشان می‌دهد.

رکوردهای بازی PUBG Mobile که شاید هرگز شکسته نشوند!

 

داده‌های ارائه شده توسط Sensor Tower چه می‌گویند؟

بر اساس داده‌های ارائه شده توسط Sensor Tower، تیک تاک پردرآمدترین برنامه در سه ماهه سوم امسال بوده است. پس از آن نیز، اپلیکیشن کتابخوان مانگای Piccoma در رتبه دوم قرار گرفته است و درآمد آن ۱۳۰ درصد در سال جاری افزایش یافته است.، در رتبه سوم اما پس از آن YouTube ایستاده است که هزینه‌های صورت گرفته توسط کاربران، رشدی معادل ۱۷ درصد را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد. گوگل وان (Google One) و دیزنی نیز پرفروش‌ترین برنامه‌ها را به ترتیب در رتبه چهارم و پنجم در دست دارند. نکته جالب ماجرا این است که، اگرچه TikTok به صورت کلی و همچنین در App Store پرفروش‌ترین برنامه بوده است. اما Google One پردرآمدترین اپلیکیشن فروشگاه Google Play شد.

در بخش دیگری از این داده‌های ارائه شده، Sensor Tower گزارش می‌دهد که TikTok در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ پر دانلودترین برنامه در سراسر جهان بوده است. پس از آن اینستاگرام، فیس بوک، WhatsApp و Facebook Messenger در رتبه‌های بعدی قرار دارند. TikTok نیز اخیراً از ۳ میلیارد نصب در سطح جهان عبور کرده است و اولین برنامه غیر فیس بوکی است که این کار را انجام داده است. زیرا چنین رکوردهایی بیش از این در اختیار فیس‌ بوک، واتس‌اپ و اینستاگرام بوده است.

تیک تاک از فیسبوک پیشی گرفت

تیک تاک و پابجی موبایل

بررسی وضعیت درآمد بازی‌ها و صنعت سرگرمی موبایل

وب سایت خبری gadgets.ndtv معتقد است که هزینه مصرف کنندگان برای بازی‌های مربوط به گوشی‌های هوشمند همچنان به صورت سرسام آوری رو به افزایش است. Sensor Tower می‌گوید PUBG Mobile (و نسخه محلی این بازی که در چین با عنوان Game for Peace شناخته می‌شود) در این رده بندی مقام اول را کسب کرده است. در سه ماهه سوم سل جاری، هزینه مصرف کنندگان در پابجی موبایل رشدی ۱۱ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته میلادی کسب کرده است. در مقام دوم نیز Honor of Kings که یکی دیگر از بازی‌های شرکت تنسنت است قرار دارد. مقام سوم نیز متعلق به بازی Genshin Impact است. هر دو این بازی‌ها به صورت بسیار نزدیک با پابجی موبایل رقابت دارند.

از سوی دیگر Sensor Tower می‌گوید که دو بازی Pokémon Go و Roblox از جمع ۵ عنوان برتر خارج شده‌اند. با وجود اینکه Pokémon Go یک کاهش ۸ درصدی از لحاظ درآمدی تجربه کرده است. اما از آن سو، Roblox با ۹ درصد رشد نسبت به سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ شاهد یک رشد نسبتا خوب بوده است.

 

کاهش درآمد رقبای قدیمی و افزایش درآمد رقبای جدید

همچنین این گزارش در بخش دیگری از داده‌های خود آمار جالبی ارائه می‌کند. سنسور تاور می‌گوید که نصب بازی‌های تلفن همراه برای اولین بار نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است. یعنی میزان درآمد کلی آن‌ها از ۱۴.۱ میلیارد در سه ماهه سوم سال قبل، اکنون به ۱۳.۶ میلیارد در هر دو فروشگاه رسیده است. این آمار و ارقام یک کاهش ۳.۵ درصدی را نشان می‌دهند.

PUBG Mobile موفق به کسب عنوان پرفروش‌ترین بازی موبایلی در سراسر جهان شده است. به علاوه این بازی بیشترین میزان دانلود و بارگیری را نیز به خود اختصاص داده است. پس از آن بازی Outfit7 که به تازگی معرفی و عرضه شده است. سپس My Talking Angela 2. پس از آن Subway Surfers. پس از آن Count Masters. و پس از آن نیز Garena Free Fire، به ترتیب رتبه‌های بعدی را با به خود اختصاص داده‌اند. به عبارتی دیگر این موارد ۵ بازی برتر بعد از پابجی موبایل هستند.

 

مقررات و محدودیت‌های جدید تیک تاک برای نوجوانان به زودی اعلام می شود

نظر شما کاربران در این مورد چیست؟ شما به چه بازی‌هایی بیشتر علاقه‌مند هستید؟ کدام یک از بازی‌های محبوب شما موفق به کسب رتبه‌ای شده‌اند؟ به نظر شما در آینده کدام یک از برنامه‌ها یا بازی‌ها، شانس بیشتری برای موفقیت و کسب عناوین خاص را دارند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان