حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بازی کردن در ویندوز ١١ ممکن است به دلیل تنظیمات پیش فرض، تحت تأثیر قرار گیرد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | Windows 11، اخبار، تست، مایکروسافت

ویندوز ١١ از جهات مختلفی یک آپدیت جذاب است. رایگان بودن به روزرسانی به این سیستم عامل، یکی از وجوه جذابیت آن است. بسیاری از افراد، برای انجام بازی‌های ویدئویی از رایانه شخصی خود استفاده می‌کنند. اما ظاهراً بازی کردن در ویندوز ١١، مانند قبل از توان سخت افزاری بالا استفاده نمی‌کند.

بازی کردن در ویندوز ١١، تحت تأثیر منفی تنظیمات پیش فرض این سیستم عامل قرار می‌گیرد

پیش نمایش ویندوز ١١، مدتی پیش از راه رسید و آماده دانلود است. بسیاری آن را تجربه کرده‌اند.

 

پیش نمایش رسمی ویندوز ۱۱ (Windows 11 preview) برای دانلود ارایه شد

 

به نقل از GizChina، با وجود ادعای مایکروسافت مبنی بر ایده آل بودن ویندوز ١١ برای گیمرها، باید بگوییم که چنین خبری نیست. بازیکنان می‌بایست مواظب تنظیمات پیش فرض این نسل از ویندوز باشند. همه این‌ها، در مورد ویژگی‌های امنیتی جدید در ویندوز ١١ هستند. به طوری که عملکرد دستگاه در بازی‌ها، تا ٢۵ درصد نسبت به قبل افت داشته باشد! این مشکل، مربوط به ویژگی امنیتی مجازی با نام اختصاری VBS است. این ویژگی، در ویندوز ١٠ نیز موجود بود.

این نرم افزار، وظیفه شبیه سازی مجازی سخت افزار و نرم افزار دستگاه شما را دارد. در نتیجه، امنیت سیستم افزایش خواهد یافت. اساساً این قابلیت، یک فضای جداگانه از سیستم اصلی را ایجاد می‌کند تا از ورود بدافزارها، جلوگیری شود. اما اجازه بدهید در ابتدا نگاهی به توضیحات مایکروسافت در مورد VBS داشته باشیم:

ویژگی VBS از ویژگی‌های شبیه سازی مجازی سخت افزار و نرم افزار برای ایجاد و جداسازی یک منطقه امن برای حفاظت از دستگاه استفاده می‌کند. ویندوز می‌تواند از این حالت محافظت شده مجازی، به عنوان راه حلی برای مقابله با آسیب‌ها استفاده کند. در کنار آن، سیستم به طور قابل توجهی در برابر آسیب پذیری‌ها و سو استفاده بدافزارها، محافظت خواهد شد.”

شایان ذکر است که این ویژگی در درجه اول، برای مشتریان شرکتی مایکروسافت در دسترس است. اما صحبت ما دقیقاً در چه مورد است؟ خب، اگر شما از ویندوز ١٠ به ویندوز ١١ کوچ می‌کنید، نگرانی وجود ندارد. زیرا سیستم شما همچنان از نسخه قدیمی‌تر VBS بهره گیری می‌کند. مشکل مورد اشاره ما، در مورد دستگاه‌هایی است که با ویندوز ١١ پیش فرض روانه بازار می‌شوند. هنگامی که حدود ٢ ماه گذشته مایکروسافت از قابلیت PC Health Check خود به همراه ویندوز ١١ نسخه Insiders پرده برداشت، در مورد ویژگی‌های امنیتی جدید در ویندوز ١١ نیز صحبت کرد. ردموندی‌ها علاوه بر توضیح در مورد تراشه TPM 2.0، از VBS نیز صحبت به میان آوردند:

به عنوان بخشی از همکاری ما با شرکت‌های OEM و تولید کنندگان نیمه هادی، ما ویژگی‌های VBS و HVCI را در اکثر رایانه‌های جدید فعال، فعال سازی خواهیم کرد. ما به دنبال گسترش هرچه بیشتر سیستم VBS در آینده‌ای نزدیک هستیم.

در راستای این صحبت‌های مایکروسافت، نویسندگان شاغل در PC Gamer بازی‌های مختلف را در ویندوز ١١ و با VBS خاموش و روشن تست کرده‌اند. تفاوت عملکرد بازی کردن در ویندوز ١١ با VBS روشن، مشهود بوده است. در بین بازی‌های تست شده، کم‌ترین میزان افت در Farcry New Dawn رخ داد. افت عملکرد در این بازی، حدود ۵ درصد بوده است. در همین حین، بازی‌های Horizon Zero Dawn و Metro Exodus و Tomb Rider به ترتیب معادل ٢۵، ٢۴ و ٢٨ درصد با افت افت مواجه شده‌اند. اما شایان ذکر است که نتایج در یکی از تست‌های 3D Mark، با ١٠ درصد افت عملکرد مواجه بوده‌اند.

بازی کردن در ویندوز ١١

Tomb Rider

مشکل افت عملکرد هنگام بازی کردن در ویندوز ١١، ابتدا از سوی سازمان UL گزارش شده بود. در گزارشات این سازمان، اظهار شده بود که سیستم VBS در صورت استفاده از ویندوز ١١ پیش فرض، روشن خواهد بود. اما اگر از نسل قبل به این نسخه آپدیت شوید، چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد. به عبارت دیگر، یک سیستم واحد می‌تواند نتایج مختلفی را به دست بیاورد.

توجه داشته باشید که روشن کردن VBS، بر روی سرعت حقیقی تجهیزات یک رایانه، تأثیر گذار نیست. میانگین فرکانس پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی، با تغییری مواجه نمی‌شود. بلکه در این بین، مصرف برق و میزان استفاده از کارت گرافیک کاهش یافته است. در همین حین، PC Gamer خاطر نشان کرده است که سیستم امنیتی VBS در تمام دستگاه‌های مجهز به ویندوز ١١ وجود ندارد. این منبع، آخرین نسخه ISO از ویندوز ١١ را بارگیری کرده است. پس از آن، آن‌ها به سختی توانسته‌اند با استفاده از رجیستری مجدد و BIOS، این سیستم را فعال سازی کنند. با این حال، همان طور که مایکروسافت گفته است، برخی از رایانه‌های شخصی متعلق به OEMهایی از جمله لنوو، HP و Dell، با چنین ویژگی همراه می‌شوند. همچنین مشخص نیست که این اتفاق در لپ تاپ‌ها و سیستم‌های گیمینگ رخ می‌دهد یا خیر.

نظر شما در مورد افت عملکرد حین بازی کردن در ویندوز ١١ چیست؟ آیا این اتفاق می‌تواند تعداد کاربران ناراضی از مایکروسافت را افزایش دهد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️