حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پیش نمایش رسمی ویندوز ۱۱ (Windows 11 preview) برای دانلود ارایه شد

حدودا ۲ هفته پیش بود که لینک دانلود ویندوز ١١ پیش از رونمایی رسمی منتشر شد. اگر شما هم مثل من این نسخه عیررسمی را دانلود کردید، باید بگویم که می توانید بیشتر هیجان زده شوید. مایکروسافت پیش نمایش ویندوز ۱۱ (Windows 11 preview) را برای دانلود ارایه کرده است. این نسخه تغییراتی نسبت به نسخه غیررسمی دارد که شامل File Explorer جدید بدون Ribbon (نوار سنتی بالا) و Action Center جدید در کنار موارد ریز و درشت دیگر می شود. البته خیلی دیگر هیجان زده نشوید، پشتیبانی از نرم افزارهای اندروید روی این نسخه ویندوز ۱۱ وحود ندارد.

دانلود پیش نمایش ویندوز ۱۱

مایکروسافت با Windows 11 به جز اینکه از نظر بصری توانسته سیستم عامل محبوب دسکتاپی خود را متحول کند، متاسفانه خیلی از کاربران با دستگاه های قدیمی را پشت رها می کند. با هم دیدیم که حداقل CPU مورد نیاز برای نصب Windows 11 واقعا خیلی از دستگاه های قدیمی را شامل نمی شود. شما باید به صورت رسمی، حداقل تراشه نسل ۸ اینتل یا رایزن ۳۰۰۰ داشته باشید. هر چند دنیا، دنیای ویندوز است و نه خطای TMP 2.0 می تواند کاربران را از داشتن جدیدترین سیستم عامل بازدارد و نه این محدودیت تراشه.

به هر صورت، مایکروسافت به تازگی پیش نمایش ویندوز ۱۱ (Windows 11 preview) را برای دانلود ارایه کرده است. اگر شما جز برنامه Windows Insiders هستید (توسعه دهندگان مایکروسافت) می توانید هم اکنون پیش نمایش ویندوز ۱۱ (با بیلد 22000.51) را دانلود کنید.

ویندوز ۱۱ که شامل دسترسی به منوی Start جدید، ویژگی های چند وظیفه‌گی راحت تر و Microsoft Store جدید است. برخلاف قایل لو رفته قبلی ویندوز ۱۱ و همانطور که بالاتر گفتیم این پیش نمایش رسمی دارای File Explorer به روز شده است که نوار فرمان (Command Bar) را جایگزین روبان قدیمی بالایی می کند تا مدیریت قایل ها راحت تر شود.

فایل اکسپلورر جدید ویندوز ۱۱

فایل اکسپلورر جدید ویندوز ۱۱

بیشتر تغییرات بصری ویندوز ۱۱ که مایکروسافت هفته گذشته رسما معرفی کرد، در این پیش نمایش اولیه در دسترس خواهد بود. منوی جدید Start با رابط کاربری جدید و موقعیت مرکزی در Task Bar بخشی از این ساختار است. این در کنار گوشه های گرد در سیستم عامل و پیشرفت در notification center به وضوح دیده می شود. اگر رایانه شخصی شما دارای شتاب سنج باشد، صفحه قفل ویندوز ۱۱ همچنین دارای افکت خاص است.

تصاویر زمینه جدید ویندوز 11 و بهبود حالت تاریک / روشن نیز بخشی از این پیش نمایش است که  در کنار ویژگی جدید ویجت ها ارایه می شود. تم های جدید شامل عنوان زیر می شوند:

  1. ۱- Glow
  2. ۲- Captured Motion
  3. ۳- Sunrise
  4. ۴- Flow

این تم ها با توجه به موقعیت مرکزی taskbar طراحی شده اند. همچنین مایکروسافت صداهای جدید را هم برای ویندوز ۱۱ طراحی کرده است که بسیار جذاب است.

دانلود تصویر زمینه ویندوز ۱۱ با کیفیت 4K

اینجا هنوز در ویندوز ۱۱ از نرم افزارهای اندرویدی پشتیبانی نمی شوند

هرچند دو ویژگی بزرگ ویندوز 11 وجود ندارد: ادغام Microsoft Teams و پشتیبانی برنامه های اندروید در ویندوز. هر دو هنوز توسط مایکروسافت در حال توسعه و آزمایش هستند اما در نسخه های بعدی پیش نمایش ارایه می شوند.

اگر شما علاقه مند به آزمایش بیلد پیش نمایش ویندوز 11 هستید، باید در برنامه Windows Insiders ثبت نام کنید.

سپس به تنظیمات (Setting)> به روز رسانی و امنیت (Update & Security)> برنامه Windows Insider در دستگاه ویندوز ۱۰ خود بروید تا  حالت Dev را فعال کرده و ویندوز را بیلد جدید ویندوز ۱۱ پیش نمایش را دانلود کنید.

خب البته ما در ایران هستید، سرچ کرده، یک فلش را Bootable کنید و نصب!

ویندوز ۱۱ پیش نمایش

ویندوز ۱۱ پیش نمایش

برای این سیستم عامل شما به یک کامپیوتر سازگار نیاز خواهید داشت. گرچه مایکروسافت می گوید در این دوره پیش نمایش برای کسانی که قبل از ۳ تیر در برنامه Insider بوده اند، از الزامات سخت افزاری جدید خود چشم پوشی می کند. آموزش قرار گرفتن در این برنامه (با وجود عبور از تاریخ ۳ تیر) را برای شما اینجا قرار دادیم.

آموزش نصب ویندوز 11 بدون TPM 2.0 با Windows 11 Dev

ما توصیه نمی کنیم نسخه پیش نمایش Windows 11 را روی دستگاه روزمره خود نصب کنید

ما در ترنجی توصیه نمی کنیم این پیش نمایش ها را روی دستگاهی که روزانه استفاده می کنید نصب کنید، زیرا باگ ها و ویژگی های ناتمامی وجود دارد. در حقیقت خود مایکروسافت تعدادی از باگ های شناخته شده را لیست می کند و این موارد مهم است که باید از آنها آگاه باشید:

  1. ۱- نوار وظیفه در چندین نمایشگر نشان داده نمی شود (در بیلد آینده رفع خواهد شد).
  2. ۲- هنگام ارتقا یک دستگاه با چندین حساب کاربری به ویندوز 11، برنامه Setting راه اندازی نمی شوند.
  3. ۳- دکمه نصب در Microsoft Store ممکن است در “برخی از سناریوهای محدود” هنوز کاربردی نباشد.

شما این نسخه را دانلود می کنید؟ من که دانلودم در حال اتمام است! 😁

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

این حالا حالا کار داره!🤦🏻‍♂️🙄

razmandeh313

نصب کردم، باگ های خیلی شدیدی نداشت
در ضمن یک نکته
اون روش که برای کاربران قبل ۳ تیر هست بعد از عرضه کامل ویندوز ۱۱ براشون غیرفعال میشه آپدیت ها

Hadi

من دانلود م تمومه فقط منتظرم برق بیاد نصبش کنم😃

صدرا مخملی

رطب خورده منع رطب نکند !

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)