حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نگاهی به کیفیت ساخت بالای لپتاپ هواوی Matebook D15 2021

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | هواوی

هواوی نشان داده برای ورود به هر بازاری، ابتدا بررسی جامع و مناسبی را از نیاز کاربران و رقبای موجود در بازار انجام می دهد. ورود این برند به بازار لپتاپ شاید در ابتدا کمی عجیب بود اما با بررسی لپتاپ های تولید شده توسط این برند چینی، می توان به راحتی گفت که شخصیت ویژه خود را در بازار پیدا کرده است. یکی از جنبه های شخصیت لپتاپ های Huawei را می توان در طراحی با کیفیت آن ها دید. لپتاپ هواوی Matebook D15 2021 یکی از جدیدترین محصولات این شرکت برای بازار ایران است. امروز می خواهیم نگاهی به کیفیت ساخت بالای این دستگاه داشته باشیم.

لپتاپ هواوی Matebook D15 2021

هواوی Matebook D15 2021

هواوی Matebook D15 2021

لپتاپ های هواوی در چند رده ارایه می شوند. نام این محصولات به صورت کلی Matebook است. این محصولات را می توانید در خانواده های زیر و به صورت رسمی در بازار ایران پیدا کنید:

  1. ۱- هواوی Matebook X
  2. ۲- هواوی Matebook (بدون هیچ حرف اضافی)
  3. ۳- هواوی Matebook D

سری X را می توان پرچمداران لپتاپ های هواوی دانست که خیلی پرتعداد نیستند. با این وجود بالاترین کیفیت ساخت و مشخصات را دارند. سری بدون پسوند و پیشوند Matebook محصولات بالارده این لپتاپ ها هستند و در نهایت محصولات عمومی تر یا اقتصادی که در سری D قرار می گیرند.

با این حال اما هواوی تصمیم گرفته تا شخصیت کلی محصولات لپتاپی‌اش را در طول تمام این ۳ خانواده حفظ کند، هر چند که جزئیات کوچکی وجود دارد. به جز آن جزئیات اما همه محصولات با بدنه تقریبا تماما آلومینیومی ارایه می شوند. چیزی که خیلی کم در بازار لپتاپ ها مرسوم است.

قاب پشتی آلومینیومی هواوی Matebook D15

قاب پشتی آلومینیومی هواوی Matebook D15

نکته مهم دیگر درباره کیفیت ساخت و قاب آلومینیومی هواوی Matebook D15 این است که نه فقط فضای استراحت مچ، بلکه قاب پشتی و پشت نمایشگر هم آلومینیومی در نظر گرفته شده است. این باعث می شود که در مقایسه با رقبای خود خیلی کم نظیر ظاهر شوید.

این بدنه آلومینیومی علاوه بر کاهش وزن و مدیریت ضخامت به هواوی کمک می کند تا کیفیت ساخت بالایی را به کاربران ارایه نماید. درزها و فضاهای خالی به خوبی پوشش داده شده و هیچ اثری از مونتاژ کیفیت پایین وجود ندارد.

با وجود ضخامت ۱۵.۹ میلی متری در ضخیم ترین نقطه بدنه اما ۳ پورت USB A کامل، یک پورت HDMI کامل و جک ۳.۵ میلی متری صدا هم اینجا حضور دارند. پورت USB C برای شارژ دستگاه است که برای انتقال دیتا هم می تواند استفاده شود. این پورت ها هم با دقت بالایی در بدنه دستگاه جانمایی شده اند.

پورت های هواوی میت بوک دی ۱۵

پورت های هواوی میت بوک دی ۱۵

پورت های هواوی میت بوک دی ۱۵

پورت های هواوی میت بوک دی ۱۵

قاب لولا پلاستیکی است و وقتی که بازش می کنید می بینید قاب دور نمایشگر هم پلاستیک مات است. شاید این یکی از معدود بخش هایی باشد که دوست داشته باشیم در نسل بعدی لپتاپ های هواوی با کیفیت بالاتری کار شود.

از بخش زیرین لولا (همانطور که در تصویر پایین می بینید) هواوی خروجی سیستم تهویه را در نظر گرفته است. جایی که با لطفا برجستگی های روز قاب پشتی، هوای گرم به کوچکترین تاثیر مستقیم روی کاربر، خارج می شود.

همچنین ورود هوا در این لپتاپ از قسمت زیرین آن که ۱ فن دارد انجام می شود. این یعنی به مانند لپتاپهای مدرن و رده بالا هیچ ورودی یا خروجی هوایی را روی لبه های سمت راست و چپ آن شاهد نیستیم.

پلاستیک مات دور نمایشگر میت بوک دی ۱۵

پلاستیک مات دور نمایشگر میت بوک دی ۱۵

خود لولا هم کیفیت بالایی دارد و وقتی که نمایشگر باز است می تواند آن را به خوبی در جای خود نگاه دارد و با تکان های کوچک شاهد لق زدن درب لپتاپ نخواهید بود. زاویه باز شدن آن را حدودا ۱۳۵ درجه ارزیابی می کنیم و برای یک لپتاپ ۱۵.۶ اینچی رده عمومی می تواند خیلی خوب باشد. البته که لولای دستگاهی مثل Matebook D14 می تواند تا ۱۸۰ درجه اما باید ببینید که این موضوع چقدر در کاربری روزمره شما اهمیت دارد.

لولا هواوی میت بوک D15

لولا هواوی میت بوک D15

امنیت و حریم خصوصی یا وبکم مخفی در هواوی میت بوک D15

یکی از بخش های امنیتی که در دستگاه های ویندوزی ضعیف محسوب می شود، دوربین یا همان وبکم است. معمولا کاربرانی که امنیت و حریم خصوصی شان اهمیت بالایی دارد تلاش می کنند تا روی دوربین وبکم که معمولا بالای صفحه نمایش است را بپوشانند. خب این نه ظاهر خوبی دارد نه دلچسب است.

هواوی برای برطرف کردن این مشکل، دوربین وبکم لپتاپ های خود را که حاشیه نمایشگر بسیار کمی هم دارند و عملا جایی برای قرار گرفتن دوربین سلفی به سختی دیده می شود؛ از دوربین سلفی درون کیبرد بهره می برد.

وب کم مخفی لپتاپ هواوی میت بوک دی ۱۵

وب کم مخفی لپتاپ هواوی میت بوک دی ۱۵

همانطور که می بینید، شما می توانید وقتی که نیاز داشته باشید، با فشردن دکمه مخصوص در نظر گرفته شده برای دوربین سلفی، آن را فراخوانی کنید و زمانی که کارتان با آن تمام شد؛ ببندیدش. به این صورت حتی در صورت دسترسی به دوربین وبکم شما توسط مهاجمین، آن ها فضای تاریک درون محفظه جمع-شو وبکم Matebook D15 را می بینند! ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که اگر بخواهید با کیبرد تایپ کنید، شاید انگشتان شما در نمای دوربین وبکم مشخص باشند.

کیبرد و تاچ پد در هواوی Matebook D15 یکی از مواردی است که واقعا دوست داشتنی بوده و تقریبا نمی توان به آن ها ایراد گرفت. بیاید با تاچ پد بزرگش که کم ایرادتر از کیبردش است آغاز کنیم.

تاچ پد لپتاپ هواوی میت بوک D15

تاچ پد لپتاپ هواوی میت بوک D15

این تاچ پد بزرگ به شما اجازه می دهد تا بتوانید به راحتی و بدون احساس نیاز به ماوس با لپتاپ خود کار کنید. ژست های ۳ و ۴ انگشتی بسیار عالی شناسایی می شوند و تقریبا هیچ مشکلی از بابت آن ندارید. دکمه های فیزیکی راست و چپ کلیک هم زیر همین تاچ تعبیه شده و هر بخشی از سمت راست را چپ فضای تاچ پد را که بفشارید، همان دکمه عمل می کند. همچنین اینکه این تاچ پد دقیقا در بخش وسطی فضای استراحت مچ قرار دارد هم بسیار مهم است. این به شما اجازه می دهد تا در هنگام تایپ نیاز نباشد دست های خود را در فضای استراحت مچ به صورت نامتقارت قرار دهید.

کیبرد و فضای استراحت مچ هواوی Matebook D15

کیبرد و فضای استراحت مچ هواوی Matebook D15

کیبرد لپتاپ هواوی Matebook D15 2021 به راحتی به شما اجازه می دهد ساعت ها تایپ کنید. سریع، نرم و بدون خطا که کیلدهای بزرگی هم دارد و برای تایپ کردن راحت است. فاصله مناسب کلیدها و اندازه استاندارد کلیدهای خاص (به جز کلیدمکان نمای بالا و پایین) هم یکی از موارد مهم دیگر است. با این حال باید بدانید که این کیبرد نور پس زمینه ندارد.

اگر دکمه پاور را هم جز کیبرد حساب کنیم، اینجا یک دکمه پاور داریم که حسگر اثرانگشت را درون آن تعبیه کرده اند. این حسگر اثرانگشت خیلی سریع بوده و به سرعت هویت شما را می شناسد. این احراز هویت در لحظه فشردن دکمه پاور برای روشن کردن لپتاپ رخ می دهد و در نتیجه شما برای لاگین کردن به ویندوز نیازی ندارید که دوباره در صفحه لاگین بخواهید انگشت خود را روی آن قرار دهید؛ سیستم عامل مستقیما وارد دسکتاپ می شود.

هواوی ۲ میکروفون را هم برای ضبط صدای شما در فرورفتگی زیر تاچ پد (که برای راحت تر باز کردن درب لپتاپ تعبیه شده است) قرار می دهد تا برای کنفرانس های آنلاین یا کلاس های درسی آنلاین به راحتی صدای شما را بگیرد و مشکل صدا نداشته باشید.

نظر شما درباره طراحی لپتاپ هواوی Matebook D15 2021 چیست؟ فکر می کنید که از نقاط قوت آن است؟ این فاکتور در خرید شما چقدر اهمیت دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Faez

همه چیش عالیه غیر از قیمتی که تو ایران داره با اون قیمت میشه لپتاپای بهتر از اون گرفت
محل وب کمش هم خوب نیست یه سری تماس تصویری با کسی بگیرید متوجه میشید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)