حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بررسی لپتاپ هواوی Matebook D14 با تراشه اینتل

هواوی در بازار لپتاپ ها با دست پر ظاهر شده است. میت بوک D14 یکی از این گزینه هاست. این دستگاه با تراشه AMD ارایه شده بود و حالا با تراشه نسل ۱۰ اینتل در بازار کشورمان موجود است. امشب می خواهیم بررسی لپتاپ هواوی Matebook D14 با تراشه اینتل را با هم ببینیم و بخوانیم.

بررسی لپتاپ هواوی میت بوک D14

میت بوک D14 یک لپتاپ میان رده رو به بالا محسوب می شود. خانواده D در لپتاپ های میت پد ذاتا میان رده هستند اما میان رده های لوکسی که ویژگی های خاص دارند. مشخصا میت بوک D14 هم از این قاعده مستثنی نیست.

اگر این روزها بخواهید یک لپتاپ حدود ۲۲ میلیون تومان را در بازار کشورمان بخرید، یکی از گزینه های پیش روی شما میت بوک D14 مدل اینتل است. این لپتاپ با طراحی خاص، نمایشگر کم حاشیه و عملکرد مناسب می تواند یک رقیب شایسته در بازار باشد. اجازه بدهید ببینیم این دستگاه چقدر در مقابل قیمتش، ارزنده است. شما می توانید بررسی ویدیویی این محصول را اینجا ببینید و سپس در صورت تمایل، بررسی متنی آن را پایین تر بخوانید:

 

 

طراحی هواوی میت بوک D14

بدنه آلومینیومی میت بوک D14 مشخصه طراحی اصلی این دستگاه است. با نگاه به شاسی آلومینیومی آن مشخصا حس باکیفیت بودن به شما دست می دهد. این دستگاه در فضای استراحت مچ، پشت نمایشگر و زیر دستگاه از آلومینیوم استفاده می کند که نکته مهمی در کیفیت ساخت بدنه دستگاه است. تنها بخش پلاستیکی را می توان لولا و قاب جلویی نمایشگر دانست. پلاستیک قاب نمایشگر باکیفیت تر از چیزی است که در میت بوک D15 دیدیم.

 

هواوی MateBook D14

هواوی MateBook D14

با باز کردن درب این لپتاپ ابتدا به نمایشگر کم حاشیه آن نگاه خواهید کرد و سپس اگر کنجکاو باشید به لولا ۱۸۰ درجه آن می رسید. این ویژگی شاید خیلی در استفاده روزمره مفید نباشد اما در مواردی که به کار می آید، خیلی از داشتن آن خوشحال خواهید بود.

طراحی هواوی Matebook D14

طراحی هواوی میت بوک D14

حاشیه های نمایشگر میت بوک D14 بسیار کم بوده و باعث می شود که این دستگاه ابعاد خیلی جمع و جوری داشته باشد. در حقیقت به دلیل همین نمایشگر کم حاشیه است که ابعاد این دستگاه فقط کمی از برگه A4 عریض تر است.

وزن ۱.۳۸ کیلوگرمی و ضخامت ۱۵.۹ میلی متری مشخصا این دستگاه را در دسته محصولات سبک و باریک قرار می دهد. هواوی میت بوک D14 در حقیقت می تواند در دسته اولترابوک ها قرار بگیرد. کیبرد بزرگ و مناسب آن با نور پس زمینه همراه است که به تایپ در شرایط نوری ضعیف کمک خواهد کرد. تاچ پد بزرگ بوده، دکمه ها با سطح تاچ پد یکپارچه است و از ژست های چند انگشتی پشتیبانی می شود.

از نظر پورت ها باید بگویم که هواوی ۲ پورت USB A و ۱ پورت USB C را در کنار HDMI اندازه کامل و جک ۳.۵ میلی متری صدا روی این دستگاه در نظر گرفته است. متاسفانه اینجا مموری کارت پشتیبانی نمی شود و اگر خیلی از این ویژگی استفاده می کنید باید به فکر خرید دانگل مجزا باشید.

در لبه جلو ۲ میکروفون قرار دارد که برای کنفرانس ها و ضبط صدا می تواند جذاب باشد.

هواوی در لپتاپ های جدید خود از وبکم پنهان درون کیبرد استفاده می کند. این به شما کمک می کند تا فقط وقتی که نیاز دارید این دوربین را بیرون بیاورید. همچنین وقتی به آن نیاز ندارید، به راحتی می توانید آن ببندید تا حریم خصوصی خود را حفظ کنید. البته که به دلیل زاویه خاص دوربین شاید خیلی زیبا نباشید در کنفرانس یا ویدیو چت اما آنطور هم نیست که قابل استفاده نباشد. این دوربین کیفیت HD (یا 720P) دارد.

وبکم میت بوک D14

وبکم میت بوک D14

هواوی حسگر اثرانگشت را درون دکمه پاور یکپارچه کرده است. این ویژگی واقعا دوست داشتنی است. شناسایی اثرانگشت شما از لحظه فشردن دکمه پاور برای روشن شدن دستگاه انجام می شود و این لپتاپ به لطف SSD پر سرعت خود بسیار سریع روشن می شود.

 

زیر هواوی MateBook D14 با منافذ مناسب برای ورود هوا و خروج صدا همراه است. خروجی هوا از فضای بین لولا و انتهای دستگاه انجام می شود. به لطف برجستگی های زیر دستگاه می توان انتظار داشت که وفتی دستگاه روی سطح صاف است، تهویه هوا به خوبی انجام شود.

۲ بلندگوی استریو ۲ واتی در دولبه سمت راست و چپ قرار دارند. این بلندگوها صدای آن چنان بلندی ندارند اما در حد و اندازه های یک لپتاپ هستند.

در مجموع باید گفت که مشخصا طراحی میت بوک D14 نقطه قوت آن است. از این نظر می توان گفت که در رقابت با دستگاه های هم رده خود یکی از گزینه های بسیار جذاب است.

نمایشگر لپتاپ هواوی میت بوک D14

از نام این دستگاه پیداست که نمایشگر ۱۴ اینچی دارد. من اندازه ۱۴ را یکی از اپتیموم ترین انتخاب های ممکن می دانم. از این جهت انتخاب بهینه ای است که هم اندازه نمایشگر مناسب بوده و هم به دلیل کم بودن حاشیه نمایشگر، خیلی جمع و جور شده است. به این صورت نه به اندازه یک لپتاپ ۱۵ اینچی خیلی بزرگ است نه مثل یک نمونه ۱۱ یا ۱۳ اینچی خیلی کوچک.

نمایشگر لپتاپ هواوی میت بوک D14

نمایشگر لپتاپ هواوی میت بوک D14

رزلوشن FHD می تواند به دیدن محتوای بیشتر در این قاب ۱۴ اینچی کمک کند. همچنین برای تماشای ویدیو و بازی هم می تواند انتخاب خیلی خوبی باشد. پنل IPS است و این یعنی که زاویه دید خیلی خوب بوده و رنگ ها با دقت و طراوت خوبی بازتولید می شوند. برای تماشای فیلم، عکس ها یا حتی بازی و وبگردی این نمایشگر یک همراه خوب برای شماست.

به لطف داشتن پوشش مات، اگر در فضایی هستید که نور محیطی زیاد است، انعکاس نور ایجاد نمی شود و به راحتی می توانید محتوای خود را ببینید. روشنایی نمایشگر در حدود ۲۵۰ نیت بوده و شاید در دسته خیلی خوب قرار نگیرد اما در مقابل رقبای خود، دست خیلی خالی ندارد. حداقل روشنایی اما برای کار کردن در فضاهای تاریک مفید است.

بررسی لپتاپ هواوی Matebook D14

بررسی لپتاپ هواوی Matebook D14

عملکرد لپتاپ هواوی میت بوک D14

پردازنده مرکزی یا CPU نسل ۱۰ اینتل در مدل های Core i5 و Core i7 سری U در میت بوک D14 در دسترس است. تراشه گرافیکی یا GPU مدل Nvidia GeForce MX250 است که ۲ گیگابایت حافظه گرافیکی اختصاصی دارد. این دستگاه با SSD پرسرعت و ۸ یا ۱۶ گیگابایت حافظه رم ارایه می شود. هواوی ویندوز ۱۰ اورجینال را برای این دستگاه ارایه می کند. با وجود تراشه TMP 2.0 شما می توانید به ویندوز ۱۱ هم ارتقا پیدا کنید که تا مدتی از سوی مایکروسافت رایگان خواهد بود.

برای عملکرد دستگاه باید بگویم که اگر بازی مد نظرتان باشد، این دستگاه می تواند بازی ها را با کیفیت گرافیکی متوسط و با خاموش بودن برخی گزینه های با کیفیت بالا، اجرا کند. در بحث کارهای گرافیکی نباید انتظار خیلی سنگینی داشته باشید اما به لطف حافظه سریع می تواند عملکرد خوبی را ارایه کند.

باتری ۵۶ وات ساعتی لپتاپ هواوی Matebook D14 حدودا ۱۰ ساعت پخش ویدیو به شما خواهد داد که برای یک لپتاپ خیلی خوب است. همچنین با شارژر دیوار ۶۵ وات که خروجی USB C دارد، این لپتاپ شارژ خواهد شد. کابل بلند USB C به USB C هم اینجا درون جعبه است تا لپتاپ شما را از پورت USB C شارژ کند. این شارژ می تواند موبایل شما را هم شارژ کند.

به لطف تگ NFC روی بدنه لپتاپ و نرم افزار PC Manager هواوی، انتقال فایل و به اشتراک گذاشتن صفحه موبایل هواوی شما روی صفحه لپتاپ در مدل های سازگار، ممکن خواهد بود.

به صورت کلی می توان گفت که هواوی در MateBook D14 مجموعه کاملی را گردآوری کرده است که رقابت با آن را سخت می کند. در رده قیمتی حدود ۲۲ میلیون تومان برای مدل Core i5 با ۸ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD نمی توان گفت که بی رقیب است اما یکی رقیب سرسخت خواهد بود که با کیفیت ساخت خیلی خوب، نمایشگر جذاب و ویژگی های حریم خصوصی قوی به شما اطمینان خاطر از خرید خود بدهد.

نظر شما درباره لپتاپ هواوی Matebook D14 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ramin123

برا کسی که طراحی، حمل و نقل راحت خیلی تو اولویت باشه، مناسبه وگرنه تو همین رده ی قیمتی lenovo ideapad gaming 3 و asus tuf gaming fx506li لپ تاپ های خوبین که پکیج کاملی رو ارائه میدن

این لپ تاپ هرچی باشه محل قرارگیری وبکمش خیلی سمه.
به جای اینکه صورت رو نشون بده پهلو رو نشون میده.😐😂

ali karimi

سلام، لبتاپ خوبیه، با اینکه هواوی تو تحریم هستش ساخت چنین لبتاپی قابل توجه، بقول خودمونی ها دمش گرم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)