حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشکل تاچ نمایشگر سری آیفون ١٣ و دیگر آیفون‌ها در iOS 15 گزارش شده است!

نوشته

2 سال قبل | 32 دیدگاه | اپل، اخبار، مشکلات

ظاهراً اپل پس از ارائه به روزرسانی iOS 15 و نسل جدید محصولات خود، با موجی از مشکلات و درگیری‌ها مواجه شده است! جدیدترین مشکلی که از محصولات اپل گزارش شده است، مربوط به مشکل تاچ نمایشگر سری آیفون ١٣ و دیگر مدل‌ها پس از انجام آپدیت iOS 15 است. در ادامه برای جزئیات بیشتر، با ما همراه باشید.

مشکل تاچ نمایشگر سری آیفون ١٣ و آیفون‌های دیگری که به iOS 15 آپدیت شده‌اند

اپل هم اکنون، درگیر مشکلاتی است که کاربران آن را گزارش داده‌اند. این کمپانی، وجود تمام این مشکلات را تأیید کرده است!

 

باگ های متعدد آیفون ۱۳ سرانجام توسط اپل نیز تایید شدند

 

اما Gizmochina گزارش می‌دهد که چندین کاربر سری آیفون ١٣، از مشکلات مربوط به لمس نمایشگر شکایت داشته‌اند. ظاهراً نمایشگر به ورودی‌های لمسی نزدیک به حاشیه و بالای نمایشگر، پاسخی نمی‌دهد. حتی در برخی مواقع، کل پنل این مشکل را دارد! تنها راه حل موقت این اتفاق، راه اندازی مجدد دستگاه است. پست‌های موجود در انجمن‌های اپل در سایت رسمی این کمپانی، توییتر و Reddit، کم و بیش بر روی رخ دادن این اتفاق متمرکز هستند. به عنوان مثال، برخی از نقل قول‌های کاربران را مرور می‌کنیم:

آیفون ١٣ فرد دیگری به طور مداوم ورودی‌های لمسی را ثبت نمی‌کند؟ آیا این مشکل برنامه است و یا این که آیفون ١٣ من در iOS 15 مشکل دارد؟

فقط من هستم یا آیفون ١٣ پرو شما نیز در برخی از برنامه‌ها با پاسخ لمسی در گوشه‌های بالا مشکل دارد؟

ظاهراً این مشکل برای کاربران مختلف، به طور متفاوتی در حال رخ دادن است. در حالی که برخی می‌گویند که کل نمایشگر با مشکل تاچ مواجه است، برخی دیگر از کاربران در گوشه‌های نمایشگر از این مشکل رنج می‌برند. ظاهراً به نظر می‌رسد که مشکل تاچ نمایشگر سری آیفون ١٣، فراگیرتر از حد معمول است. این اتفاق، برای آیفون ١٣، آیفون ١٣ پرو و آیفون ١۳ پرو مکس رخ داده است. شایان ذکر است که علت این رخداد، فعلاً نامشخص است.

اگرچه که برخی از این موارد، می‌توانند مربوط به ایرادات سخت افزاری باشند. اما توجه داشته باشید که برخی از کاربران دیگر مدل‌های آیفون، از وجود این مشکل در iOS 15 گله داشته‌اند. بنابراین، احتمال بروز این مشکل به دلیل باگ‌های iOS 15، محتمل‌تر است. به هر حال، مشکلات موجود در iOS 15، اصلاً نادر نیستند. اکنون Macrumors گزارش داده است که به روزرسانی iOS 15، از مشکلاتی مانند اشکالات مربوط به سری iPhone 13 و اپل واچ، ذخیره سازی در دستگاه، اپل Music و ویجت‌های در کنار وجود برخی از آسیب پذیری‌های امنیتی برخوردار است. در مقابل، اپل اعلام کرده است که به زودی به روزرسانی رفع باگ iOS 15 و iPadOS 15 را برای دستگاه‌های متأثر از این مشکل منتشر می‌کند.

اصلاحات مربوط به این مشکلات، ممکن است در به روزرسانی iOS 15.0.1 منتشر شوند. اما احتمال می‌رود که اپل، تمام این اشکالات را در iOS 15.1 که طی ماه آینده منتشر می‌شود، عرضه کند. این نسخه، هم اکنون در فاز بتا به سر می‌برد. با تمام این اوصاف، یک خبر خوب داریم. یوتوبری در Zollotech در جدیدترین ویدئوی خود اظهار داشته است که مشکل تاچ نمایشگر سری آیفون ١٣، در نسخه بتای iOS 15.1 برطرف شده‌اند. بنابراین، ظاهراً کاربران شاکی می‌توانند در نسخه جدید iOS، یک نفس راحت بکشند.

 

آپدیت iOS 15.1 بتا و iPadOS 15.1 بتا با ویژگی SharePlay منتشر شدند

 

نظر شما در مورد این مشکل چیست؟ به نظر شما وقوع موجی از این مشکلات، طبیعی هستند؟

اشتراک در
اطلاع از
32 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Auroro

کامنت mehpsa تصاحب شد. داش خودتو جر نده حالا🤣🤣

Mohammadr

فعلا صفحات ترن.جی با گزارشات مشکلات اپل پر شده :/
“این کامنت صرفا جهت بن بست نمودن جاده خاکی زده شده، و تمرکز بر پست فرستاده شد. باتشکر!”

AL1K1NG

عزیز دل وقتی نسخه نرم افزار جدید میاد مشکلات وجود داره
اپل و مایکروسافت و گوگل هم نداره
یه هفته صبر کن اندروید 12 و ویندوز 11 بیاد خبر های اونا هم در میاد
اگه هم میگی چرا برای بقیه اندرویدی ها اینجوری نیست چون اونا بعد یه قرن از عرضه شدن اندروید جدید و رفع مشکلاتش تازه شاید همراه با یه نسخه جدید از لانچر اختصاصیشون برای مشتریاشون بفرستن که تازه همون هم باگ داره
مثلا من شیائ.می دارم . ازش خبر دارم همین آپدیت میوآی 12.5 انهنسد یکی از چنج لاگش این بود باگ نشون داده نشدن نوتیف موزیک پلیر رو رفع کرده (توی 12.5 بعضی وقتا میومد بعضی وقتا نه) الان اینجوری شده کلا نمیاد!!!!!!!!!!

Auroro

عقده ای باشی همینه دیگه، ایراد های برندی که بهش علاقه نداری میشه ضعف و ناکارآمدی و زیاده خواهی و فلان شرکت ها، ایراد برندی که خودت سهامدارش باشی میشه زیبایی و متفاوت بودن و حسن!
طرف چسبیده آفرین به سامی و خاک تو سر آیفون که گوشی ۴۰۰ دلاری رو میده ۱۱۰۰ دلار، با وجود اینکه هنوز مشخص نشده قیمت قطعاتش چقدر میشه و با صرف نظر از هزینه های تولید و طراحی و گسترش و بررسی های سخت افزاری نرم افزاری و ده ها موارد تخصصی، ورد زبونش شده؛ حالا بماند که نوت ۲۰ اولترای سامسونگی که هی میگه آفرین سامی زمان خودش ۵۰۰ دلار قیمت قطعاتش بود و ۱۳۰۰ دلار میفروخت، همه اینا بماند، انقدر استدلالای خنده داری میاره که دوستانی که تخصصی تر هستند اصلا جواب اینارو نمیدن.

Farcry

Ali سر پست مشکل‌ اسکرول آیپد مینی ۲۰۲۱ میشه یه توضیحی بدی مخاطبت کی بوده ؟!

Mohammadr

هیچ کامنتی از من یا 99 درصد افراد سایت پیدا نمیکنی که بگن شیائومی یا فلان برند بدون باگ هست.
و اتفاقا برعکس،،، انقدری که باگ های شیائومی و در کل اندروید رو طرفداران اپل میزدن تو سر این و اون، خسته شدیم.
و همیشه روی سخن بدون باگ بدون ios بوده و به عنوان نقطه قوت یاد میشده…
.
.
پ‌ن: فقط مواقع باگ دار شدن نسخه جدید ios اینقدر همه منطقی میشن؟!!! وقتی شیائومی نسخه جدیدش میخواد بیاد، همه میگن باگ جدید اومد و فلان و… ولی اینجا شد طبیعیه؟!
پ‌ن2:چقدر خوبه که همیشه اینطوری باشیم…
.
پ‌ن3: “اگرچه که برخی از این موارد، می‌توانند مربوط به ایرادات سخت افزاری باشند. اما توجه داشته باشید که برخی از کاربران دیگر مدل‌های آیفون، از وجود این مشکل در iOS 15 گله داشته‌اند.”

AL1K1NG

اون یکی علی بود(علی ناسا) منظورش مصطفی m.b بود

Auroro

نه اینکه در زمان گوشی های دیگه هیچ باگی دیده نمیشه جاده خاکی 🙂

Mohammadr

خب نکته همین‌جاس کوچه بن‌بست🙂
طرفدارای برندای دیگ، بدون مشکل بودن گوشیاشون و بدون باگ بودن سیستم عاملشونو نمیزنن تو سر بقیه، همیشه خدا قبول دارن که باگ داره🙂
.
وقتی باگ بقیه برندا در میاد، طرفداران عزیز اپل میان و ios رو میکوبن تو سر بقیه،ولی وقتی برای “4””4″4″4″4″4″4″ تا گوشی پرچمدار تولید یکسالش اینقدر مشکل داره بوجود میاد ک نمیتونی بری تو موزیک!، اینا عادیه و رفع میشه! مرسی.
.
.
پ‌ن: برعکس شاید خیلی از دوستان، من انتقادمو میکنم. و کامنتای طرفداراشم تا آخر میخونم… اگر دوستانه جواب بدن چه عالی، اگرم توهینی کنن(“عقده ای باشی همینه دیگه” “والا انتقاد از اپل آدمو عقده ای نمیکنه ها، ی شرکته اونور آب ک ب من و تو چیزی نمیرسه که بیای بخاطرش توهین کنی بعد ذوق کنی که با هر بار ورود به ترنجی، ی لایکم بهت بدن و… مرسی”) اگرم توهین کنن که واقعا مهم نیس.
مثل خودت که تو پستای سونی بی پرده صحبت میکردی و تحسین کردیم…

Farcry

👌👌🤣🤣

mehpsa

داداش با نون بخور سیر بشی

m.b

ربطش بدم به رفرش ریت آمولد و lcd یا هنوز زوده؟🤣

AL1K1NG

فقط در همین حد بدون که حتی اون کامنتی که گذاشتی هم برای مثلا جمع کردن خزعبلاتت اون هم دوتا اشتباه داره
حالا کوس حماقتت رو بزار زمین نمیخواد تو هر پست بکوبی و سر و صدا کنی
سر فرصتی که صلاح دیدم دوز دوم واکسن علم و دانشت رسیده میام بهت میزنم
به جای این کارا مردونه میتونی بیای بگی علی درست میگی اشتباه کردم که ریسپانس تایم هارو ریختم تو رفرش ریت ها

m.b

سبک حرف زدنت منو یاد چالتون میندازه… اونم همینطور ادعاهای پشمکی زیاد داشت… یک ساعت میشستیمش با استدلال های قوی پهنش میکردیم رو بند تهش میومد میگفت دیدید چطور به همتون یکی یدونی سیلی زدم، بدبخت فکر میکرد با همین جمله همش جمع میشه… ماهم میخندیدیم جیزی نمیگفتیم😂… بهرحال طبیعیه ترول ها از بزرگتراشون یادمیگیرن دیگه… البته که جمع رفقاتم ترول توشون کم نیست خداروشکر و از اونجا هم میتونی الگو های مناسبی برداری…
ولی فراتر از حاشیه خوبه عکستم با عکسم جمعاً دیدی افزایش رفرش تاثیر تاخیر رو پرونده بود و تو تصویر کاملاً واضح بود تو مقایسه 90 و 120 که سایه تیر کمتر شده‌بود و از سه منبع با سه طریقه مختلف هم توضیح دادم و حتی پامو گذاشتم تو مباحث تخصصی تر و گفتم این موضوع لگاریتمیه و تاثیر گذاری تو رفرش های بالا سخت‌تر و سخت تر میشه… قبلاً گفتم گاهی سطح حرفام انقدر بالا میره که شمایی که ته منابعت سرچ گوگل و دیج.یاتو! هست و حداقل سواد پیگیری منابع انگلیسی هم نداری مشخصه که بخوای هم مغزت نمیکشه که بفهمی رفرش ریت چه تاثیری تو فریم های بهتر تو lcd میتونه داشته باشه… و خوبه اون عکس و اون منبع و اون ادعا هر سه رو من اول مطرح کردم… و نیما هم باهاش خفت کرد تا چند روز پیدا نشدی و بعد گفتی خب دست پیش بگیریم شاید آبرومون برگشت… نگران نباش… سطحم انقدر بالاست که تو این زمینه‌ام زیر دستمی… من الان راجب تاثیر سازنده ها رو این مسائل دارم کار میکنم شما هنوز تو دیجی.اتو بازی بازی میکنی… باز خداروشکر توضیحات فارسی دیجی‌.یاتو رو فهمیدی… دیگه انتظار ندارم مغزت به فهمیدن جملات درهم چینی برسه…دوستانه بهت همیشه گفتم… حتی روز اولی که با هم بحث کردیم و حرفت نگرفت و زدی زیرش باز گفتم بزرگ میشی… تو این مرحله گیر نکن… و فقط عقده رو بذار کنار… بزرگتر بشی(البته عقلی) میفهمی چرا میگم…
معرفی بعدی هم ترول ببینمت… تازگیا بهت بیشتر میاد…تو غار خوش بگذره…
✖️

AL1K1NG

خیلی تاثیر گذار بود
نیم ساعت هست اشک امونم نمیده😂

AL1K1NG

“مباحث تخصصی تر و گفتم این موضوع لگاریتمیه”
😂😂😂😂😂😂
بگو پس چرا لگاریتم انقدر پیچیدس چون مبحثش تخصصیه😶

AL1K1NG

“دیج.یاتو! ”
چون سه بار گفتی دیجیاتو اون ویجیاتو بود
والا ما تو مقالات انگلیسی میگردیم ولی چون تو حتی زبون فارسی نمیفهمی دست مارو برای منبع دادن بستی
پ.ن:یجوری میگی چینی انگار تخم دو زردن😂😂گیریم هم که باشن وقتی نمیفهمی و خزعبل از خودت سرهم میکنی جلوییت انیشتین هم باشه تو خر خودتو میرونی

AL1K1NG

“رفرش ریت چه تاثیری تو فریم های بهتر تو lcd میتونه داشته باشه… ”
هنوز هم نفهمیدی رفرش ریت مستقل از زمان پاسخگوییه
چرا من خودمو خسته میکنم که تورو حالیت کنم😒

AL1K1NG

“حتی روز اولی که با هم بحث کردیم و حرفت نگرفت و زدی زیرش باز گفتم بزرگ میشی”
به قول خودت جملات و ادعا های بی بته

AL1K1NG

راستی یه ویدیو برای همین بحث گذاشتم کنار اگه وقیح نباشی باید از رو سیاهی با اکانت جدید بیای

Farcry

البته من سر بحث شماها نبودم و نمیدونم قضیه چی هست ولی ifixt که مشکل آیپد مینی 2021 رو بررسی کرده گفته همه صفحه نمایش های LCD یه تاخیری در رفرش صفحه دارن حتی آیپد ایر 4 و آیپد پرو 2021 با رفرش 120 هرتزی (اگر عمودی بگیریم بین قسمت راست و چپ صفحه و اگر افقی بگیریم بین قسمت بالا و پایین صفحه های LCD در بروز رسانی تاخیر کمی وجود داره)
ولی این مشکل اسکرول در آیپد مینی 2021 خیلی بیشتر از صفحه نمایش گوشی ها/تبلت های دیگه هست و IFIXT گفته که احتمالا مربوط به برد افقی آیپد مینی 2021 میشه. خودم تعجب میکنم که چرا ترنجی این رو پوشش نداده چون تقریبا تمام سایت های فناوری منبع خارجی این بررسی Ifixt رو پوشش دادن

Farcry

این حرف های ifixt بوده نریزید روی سر من 😉
https://www.macrumors.com/2021/09/29/ifixit-ipad-mini-teardown-jelly-scroll/ اینحا هم لینک ویدیو و هم توضیحاتش هست

m.b

درسته اپلم با تاخیرش به مشکل خورده… یا باید مشکل تاخیر رو با الگوریتم رفرش حل کرد یا باید رفرش رو برد بالاتر که فریم های حقیقی‌تری بده دستگاه… وگرنه فریم ها اصطلاحا نیمه حقیقی نماش داده میشند…یا میشه بهش گفت رویای حقیقت… شبیه چیزی که علی(ناسا) میگفت از 144 حس کرده… در واقع شما بخشی از حقیقت رو با بخش زیادی از پیکسل های نیمه‌رها‌شده میبینید…
مثال دیگرش که تو دنیای تلوزیون ها میشه زد و چند وقت پیش داد فیلمباز ها رو درآورده بود و حتی خبرش تو ترنجی هم فکر کنم رفت، قابلیت true motion در تلوزیون هاست(صد البته که اون باز یه قابلیته! و چندین سر و گردن با هاله ناشی از تاخیر تفاوت داره و بالاتره)
اما حتی اونم حرفه‌ای ها قبول ندارن و چند وقت پیش تو ردیت و فروم ها پست زدن که تلوزیون ها یا باید بشه این قابلیت رو توشون خاموش کرد و یا اصلا این قابلیت رو در نظر نگیرن…
ماجرا از این قراره که در هر دو مورد ما یک فریم نیمه حقیقی داریم که دقیق نیست… در تلویزیون ها چون اکثر فیلم ها 24 فریمی ضبط میشن این قابلیت رو در نظر گرفتن تا برای روانتر کردن فیلم بین این فریم ها چند فریم مجازی ساخته بشه که خوره ها بهش میگن آشغال… چون به قیمت افزایش روان بودن فیلم حد زیادی از جزئیات فیلم رو از بین میبره… تازه این قابلیت بود!
تو lcd ها هم سر همین بحث میکردیم…که اونجا هم بین فریم ها چندین فریم نیمه‌حقیقی و تار وجود داره که واقعیت اون تصویر نیست، ولی صفحه نمایش چون تاخیر داره نمیتونه واقعیت رو در اون سرعت بالا واضح و با جزئیات نشون بده و پیکسل ها با فاصله از هم میرن سراغ دستور بعدی… اپلم با همین موضوع گریبانگیره…
اون response time هم که مطرح شد و دوستمون فکر کرد داده جدیدی به بحث اضافه کرده همون تاخیری بود که من بارها قبلش بهش گفته بودم که رفرش یک پیکسل با یک صفحه فرق داره و در یک صفحه پیکسل ها دچار تاخیر میشند(تردد داده بین پیکسل ها تو ips با تاخیر صورت میگیره)…

AL1K1NG

😂😂😂😂😂😂

AL1K1NG

تا فردا صبح بیا کلمه قلمبه سلمبه کنار هم بزار آخر از هرز گوییت چیزی کم نمیکنه
فقط یه سوال مهم
اولین بار که تاخیر رو اوردی تو این سایت برای من لطف میکنی بیاری؟چون قطع به یقین دارم که اینم داری مهمل میبافی

AL1K1NG

وقتی میگم عاشقتم جدی عاشقتم
قبلش فقط رفرش ریت و ریسپانس تایم رو قاطی کردی الان true motion! (اسم تجاری آوردی😂😂😂مثه اینه به ۱۲۰ هرتز بگی پروموشن😂😂😂😂👌) رو هم با اونا قاطی کردی
نوب عظما تویی😍

m.b

comment image

هی خدا بعد ندیدن اون عکس حالا لابد این عکسم قرار نیست ببینه…
ولش من به چشاش امیدی ندارم… نشسته تو خونه گفته از عقده اینکه فلانی برام تو سایت آبرو اعتبار نذاشته به هر قیمتی حتی با دروغ و تهمت باید حالشو بگیرم… علی ای‌ حال برای شما فارکرای که هنوز قدرت بینایی داری خداروشکر میفرستم ببینی که مسئله تاخیر چیزی نیست که پوشیده باشه و قبلاً هم به صورت دیگه اشاره کردم که ماجرای رفرش چند پیکسل با یک صفحه تفاوت داره که اشاره به همین موضوع تاخیر داشتم… این عکس از همون پست ژله‌ای شدن آیفونه که برای اولین بار مسئله تاخیر (در response time) مطرح شد که باز خودم قبلش گفتم “lcd در رفرش یک صفحه میافته عقب”…
خدایا شکرت…
دیگه بسته فکر کنم…
تو بخشی از کتاب بیشعوری نوشته اینکه شما بخواید خودتونو به هر قیمتی به یه بیشعور ثابت کنید خودش بیشعوریه… بنابراین دیگه بسته… ارزش وقت نداره برا کسی که میدونه حقیقت چیه و فقط میخواد وقت منو بگیره…

اینم عکس تاثیر رفرش‌ریت در کاهش تاثیر تاخیر lcd:
comment image
همونطور که برای هر بینایی مشخصه هاله و تاری 120 هرتز تو همون lcd از 90 هرتز کمتره… که این تاری ناشی از ماهیت و تاخیر lcd بوده…
بازم خداروشکر…

m.b

کامنت اولمم شوخی بود… ربطی به اون ماجرا نداشت…

Mohammadr

جدای از این بحثا، اینو ببینیم بشوره…
صرفا جهت طنز…
.

https://uupload.ir/view/youcut_20211001_121940860_qeh.mp4/

m.b

لعنتی😂
فقط میکس آهنگش…

AŁɪ

بله ما که تجربه کار با هر نوع رفرش ریت با جفت تکنولوجی رو داریم ، نمی‌فهمیم تأخیر رفرش ریت رو فقط موسی ترول 15 ساله از ترنجی متوجه شده 😜😂
تازه از همه مهم تر به مبحث رویای حقیقی پی برده .
#فریم_نیمه_حقیقی
#هرزگوی_اعظم

mehpsa

به نظرم تا وقتی اپل دوربین ها رو نگذاره جای قبلیشون از شر این همه مشکل و باگ رها نمیشه ، آخه مرد حسابی کدوم آدم عاقلی میاد این همه تغییر یکباره در مدل جدید ایجاد کنه که خود گوشی و طرفداران و مصرف کنندگان و طراحان هنگ کنند؟ آیفون می بایست طی یک برنامه طولانی مدت و پیوسته به مدت ۱۰ سال کم کم جای دوربین ها رو عوض کنه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️