حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تصویربرداری حرارتی ویژگی بزرگ بعدی دوربین آیفون خواهد بود یا زیرساخت خودرو اپل؟

نوشته

3 سال قبل | 3 دیدگاه | اپل، حق اختراع

طی چند عرضه آیفون مشخص شده است که اپل هر ساله تلاش زیادی برای بهبود قابلیت های عکاسی و تصویربرداری از تلفن های هوشمند خود می کند. اما قدم بعدی چیست؟ آیا تصویربرداری حرارتی ویژگی بزرگ بعدی دوربین آیفون خواهد بود یا زیرساخت خودرو اپل؟ این موضوعی است که در جدیدترین گزارش منتشر شده می شنویم.

تصویربرداری حرارتی

حق اختراع اپل برای عینک واقعیت افزوده

اگرچه اپل هرگز در زمینه مشخصات فنی خام رقابت نکرده است، اما از اولین سازنده گوشی های هوشمند برای انتقال به یک سیستم دوربین با لنزهای سه گانه دور بود و تعداد مگاپیکسل های آن در مقایسه با بسیاری از رقبای خود هنوز کم رنگ است. در همین حال تأکید زیادی می کند در مورد مواردی مانند عکاسی محاسباتی و سایر ویژگی هایی که از قدرت تراشه های سری A و موتورهای عصبی آن استفاده می کنند و بدون شک این امکان را به کاربران آیفون می دهد تا عکس های بسیار خوبی بگیرند.

با این حال، مهم نیست که گرفتن عکس های عالی با آیفون چقدر راضی کننده است، تمرکز اپل بر روی فناوری تصویربرداری، چیزهای بیشتری دارد. همانطور که با افزودن LiDAR Scanner به مدلهای iPad Pro امسال مشاهده کردیم، اپل همچنین این فناوری را برای تسهیل مجموعه ای از تجربیات جدید واقعیت افزوده تحت فشار قرار داده است، که با آماده شدن برای انتشار عینک ها و هدست های AR خود از اهمیت بیشتری برخوردار هستند.

اکنون یک حق ثبت اختراع جدید نشان می دهد که مرز بعدی اپل در آینده کار خود در زمینه فناوری های تصویربرداری ، می تواند باشد.

همانطور که توسط AppleInsider به اشتراک گذاشته شده است، اپل برای ثبت اختراعی درخواست کرده است که مناطق تصویربرداری مادون قرمز و حرارتی را پوشش دهد. در حالی که عنوان – روش و سیستم تعیین حداقل یک خاصیت مربوط به حداقل بخشی از یک محیط واقعی – مسلما کمی عجیب است، حق ثبت اختراع 22000 کلمه ای جزئیات گسترده ای در مورد چگونگی کمک به الگوریتم های دید رایانه توسط تصویربرداری حرارتی برای ساخت دارد بسیار آسان تر است که اشیا در حال حرکت را در محیط های شلوغ و کم نور ردیابی و ردیابی کنید.

گرچه این لزوما مشکلی نیست که عکاسان باید آن را حل کنند، اما این یک عامل حیاتی در ایجاد فناوری های موثر واقعیت افزوده در دنیای واقعی است، به ویژه آنهایی که قرار است در جلوی کره چشم شما دیده شوند. همانطور که احتمالاً می توانید تصور کنید سیستمی که سعی دارد اشیا مهم را هنگام گشت و گذار در یک محله شلوغ شهری شناسایی کند، اگر نتواند به طور دقیق حرکات آنها را ردیابی کند، به سرعت از حالت گمراه کننده و ناامیدکننده می شود.

شما هم کم کم به فکر مطلب زیر درباره خودرو اپل می افتید که ۲ سال قبل برای شما نوشتیم، درست است؟

ماشین اپل (Apple Car) تا سال 2023 یا 2025 عرضه خواهد شد، به سوی 2 تریلیون دلاری شدن

همانطور که در برنامه ثبت اختراع اشاره شده است، قبلاً تلاش هایی برای حل این مشکل انجام شده است ، اما کاملاً پیچیده و مستعد شکست هستند. بیشتر الگوریتم های توسعه یافته تاکنون تمایل به ایجاد یک محیط نسبتاً ساکن دارند که در آن فقط دوربین در حال حرکت است، حرکتی که به راحتی از طریق فن آوری های موقعیت یابی مانند GPS، شتاب سنج ها و ژیروسکوپ ها قابل ردیابی است.

اگرچه این حالت در سناریوهایی مانند سیستم های ناوبری، جایی که شخص یا وسیله نقلیه اصلی ترین وسیله در حال حرکت است و هر چیز دیگری به طور کلی بی ربط است، خوب عمل می کند اما وقتی صحبت از ردیابی یک شی غیر مرتبط در حرکت در محدوده دید دوربین می شود، آنها سریع سقوط می کنند.

چند راه حل پیشرفته تر نیز برای حل این مسئله ساخته شده است، اما آنها از آنچه اپل “افزایش پیچیدگی و هزینه محاسباتی” می نامد، رنج می برند؛ زیرا شامل روشهای بسیار پیچیده ای است که داده های نوری و حرکت گرفته شده توسط دوربین ها را تجزیه و تحلیل می کند.

در عوض، اپل پیشنهاد می کند که می توان از یک تصویربرداری حرارتی یا دوربین مادون قرمز برای تقویت تصویربرداری بصری استفاده کرد، زیرا به سیستم اجازه می دهد اشیا را براساس خصوصیات حرارتی آنها به طور موثرتری شناسایی کند. به عنوان مثال، یک وسیله نقلیه دارای نمای گرم نسبت به عابر پیاده است و یک حیوان دارای نمای حرارتی متفاوت از چیزی مانند یک بسکتبال است.

اگرچه برنامه ثبت اختراع خود بر روی سناریوهای واقعیت افزوده متمرکز است، اما همچنین درک اینکه چگونه یک دوربین حرارتی در موقعیت های کم نور نیز به AR و حتی عکاسی معمولی کمک می کند کار سختی نیست.

مانند تمام اختراع ثبت شده اپل، البته هشدارهای معمول در اینجا اعمال می شود. بسیاری از اختراعات ثبت شده اپل هرگز به محصولات واقعی تبدیل نمی شوند و این مورد به ویژه هنوز در مرحله درخواست است. با این حال، جای تعجب نخواهد بود اگر اسکنر LiDAR که به مدل های iPhone 12 Pro امسال می آید، روزی توسط یک اسکنر تصویربرداری حرارتی نیز ملحق شود.

نظر شما چیست؟ این حق اختراع اپل قرار است کجا را متحول کند؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
pooria

https://www.karzar.net/school-closures
مخالفت با برگزاری حضوری مدارس

MohammadFarhaadi

فکر نمیکنم بتونه همچین‌کاری رو تو آیفون بعدی بکنه.البته با توجه به کوچیک کردن کینکتو گذاشتن تو ناچ باریک بالای آیفون از اپل بعید نیست ولی احتمالا این ویژگی به تنهایی قیمت تمام شده رو خیلی بالا میبره.

Milad7

جونم سلطان 😀

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)