حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چین می گوید ترجیح می دهد تیک تاک را ببندیم به جای این که به امریکا بفروشیم

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | شبکه‌های اجتماعی

در ماه آگوست، دونالد ترامپ دستوری را برای منع TikTok از ایالات متحده امضا کرد. تنها راه کار شبکه اجتماعی در ایالات متحده خرید برنامه چینی توسط یک شرکت آمریکایی است. حال چین می گوید ترجیح می دهد تیک تاک را ببندیم به جای این که به امریکا بفروشیم.

از زمان امضای دستور ترامپ، TikTok در حال مذاکره با شرکت هایی مانند مایکروسافت بوده است. رئیس جمهور آمریکا دستور داد که این معامله باید تا 20 سپتامبر به پایان برسد. رویترز روز جمعه گزارش داد که علیرغم مذاکرات در حال انجام، مقامات در پکن معتقدند که فروش اجباری باعث می شود هم ByteDance و هم دولت چین حقیر شوند.

منابع به این آژانس گفتند که چین در حال استفاده از محدودیت های صادرات فناوری برای به تأخیر انداختن هرگونه تصمیم گیری است. TikTok نیز به نوبه خود به رویترز گفت كه این شركت متوجه فشار پكن نشده است.

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین هنگامی که خبرنگاران در مورد TikTok و ممنوعیت آینده سوال کردند، گفت که ترامپ از مفهوم امنیت ملی برای سرکوب شرکت های خارجی سو استفاده می کند.

در ماه آگوست، TikTok با استناد به عدم تشریفات قانونی، شکایتی را به دولت ترامپ ارائه داد. همچنین چند روز پیش شایعاتی مبنی بر مذاکره ByteDance با دولت ایالات متحده برای جلوگیری از فروش کامل آن آغاز شد.

با وجود اقدامات جایگزین، ByteDance هنوز در حال مذاکره با شرکت های آمریکایی برای فروش است. برخی از نامزدهای احتمالی شامل اوراکل یا مشارکت مایکروسافت و والمارت هستند.

درآمد TIKTOK در ماه آگست 14٪ سقوط کرد اما هنوز هم بسیار سودآور

تیک تاک

تیک تاک

طبق آخرین آمار Sensor Tower، درآمد جهانی TikTok در ماه آگوست بسیار کمتر از ماه قبل است. براساس این گزارش، با وجود سقوط، TikTok هنوز هم بالاترین برنامه غیر بازی جهان است. داده ها نشان می دهد که کل درآمد TikTok در فروشگاه Apple و Google Store در ماه آگوست از 88.1 میلیون دلار فراتر رفته است. این 14 درصد کاهش نسبت به 102 میلیون دلار ماه قبل است. ارقام مربوط به برنامه از آوریل تا ژوئن سال جاری به ترتیب 78 میلیون دلار ، 95.7 میلیون دلار و 90.7 میلیون دلار است.

علاوه بر این ، حدود 85 درصد از درآمد TikTok در ماه اوت از چین (TikTok) تأمین می شود، در حالی که درآمد حاصل از ایالات متحده تنها 7.8 درصد از کل درآمد را تشکیل می دهد. علاوه بر این، بازار ترکیه حدود 1.4 درصد است.

سهم بازار TikTok در ایالات متحده نیز به دلیل ممنوعیت ایالات متحده به طور قابل توجهی کاهش می یابد. در ژانویه سال جاری، TikTok حدود 76٪ از دانلودها را به خود اختصاص داده است و برنامه های باقیمانده در 5 برنامه برتر 24٪ از کل نصب ها را به خود اختصاص داده اند. با این حال، تا ماه اوت ، سهم بازار از چهار رقبای بزرگ Bytedance به 44٪ رسیده است، در حالی که سهم بازار TikTok حدود 20٪ کاهش یافته است.

در حال حاضر، برنامه های اصلی رقابت TikTok در بازار ایالات متحده Triller و Likee هستند. این دو برنامه از ژانویه امسال در میان برترین برنامه ها در ایالات متحده قرار داشته اند. در این میان، تریلر حضور ترامپ رئیس جمهور آمریکا را به دست آورده است.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید چینی ها تیک تاک را می فروشند؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

خیلی هم خوب ببندش راحت بشیم 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)