حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

لغو دستور ممنوعیت تیک تاک و ویچت ترامپ توسط بایدن

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | پیام رسان، شبکه‌های اجتماعی

تیک تاک بدون شک یکی از متفاوت ترین شبکه های اجتماعی است که بسیار هم محبوب شد. این شبکه اجتماعی چون چینی است، امریکایی ها را حساس کرد. این حساسیت تا جایی پیشرفت که ترامپ دستور اجرایی ممنوعیت دانلود تیک تاک و ویچت را صادر کرده بود. حالا اما شاهد لغو دستور ممنوعیت تیک تاک و ویچت ترامپ توسط بایدن هستیم. البته هنوز همه چیز برای این شبکه اجتماعی و پیام رسان چینی هموار نشده است.

لغو دستور ممنوعیت تیک تاک

رئیس جمهور امریکا، جو بایدن روز چهارشنبه دستور اجرایی را برای لغو ممنوعیت های دوران ترامپ درباره TikTok و WeChat امضا کرد. به جای دستور ترامپ، بایدن وزیر تجارت را به تحقیق در مورد سرویس های مرتبط با دشمنان خارجی هدایت می کند که ممکن است خطری برای حفظ حریم خصوصی داده های آمریکا یا امنیت ملی باشد.

دستور ترامپ موجب حذف شدن برنامه هایی مانند TikTok ، WeChat و Alipay از فروشگاه های اپلیکیشن آمریکایی شده بود. این اقدامات برای جلوگیری از فعالیت آنها در ایالات متحده انجام شد.

شدیدترین تأثیرات این دستورات با چالش های مداوم دادگاه جلوگیری شد، اما دستور روز چهارشنبه به طور کامل دستورات را لغو می کند. در عوض، دستور بایدن چارچوبی جدید برای تعیین خطرات امنیت ملی معاملات مالی در برنامه هایی که به دولت ها یا نظامیان دشمنان خارجی مانند چین متصل هستند یا داده های حساس از مصرف کنندگان آمریکایی را جمع آوری می کند، ایجاد می کند.

در حال حاضر TikTok و WeChat فورا به درخواست اظهار نظر به The Verge پاسخ ندادند.

تیک تاک و ویچت

تیک تاک و ویچت

روز چهارشنبه یک مقام ارشد دولت گفت:

“دولت متعهد به ارتقا اینترنت باز، قابل همکاری، قابل اعتماد و ایمن و حمایت از حقوق بشر بصورت آنلاین و آفلاین و حمایت از اقتصاد دیجیتال جهانی پر جنب و جوش است.”

این مقام مسئول ادامه داد:

“چالشی که ما با این دستور اجرایی برطرف کرده ایم این است که برخی از کشورها، از جمله چین، این تعهدات یا ارزش ها را ندارند و در عوض در تلاشند تا از فناوری های دیجیتال و داده های آمریکایی استفاده کنند به گونه ای که خطرات غیر قابل قبول امنیت ملی را نشان دهند”.

دستور روز چهارشنبه از وزارت بازرگانی و سایر آژانس های فدرال خواسته است تا با همکاری یکدیگر در تهیه توصیه هایی برای محافظت در برابر جمع آوری، فروش و انتقال داده های حساس مصرف کننده ایالات متحده به دشمنان خارجی اقدام کنند. انتظار می رود وزارت بازرگانی برای رفع این نگرانی ها در مورد اقدامات اجرایی یا قانونگذاری آینده توصیه هایی ارائه دهد.

با این حال این دستور به اقدامات یا تحقیقات انجام شده توسط کمیته سرمایه گذاری خارجی در ایالات متحده یا CFIUS نمی پردازد. تحت دولت ترامپ، CFIUS چندین مهلت برای برنامه هایی مانند TikTok تعیین کرد تا از اختیار مالک چینی خود یعنی ByteDance بیرون آید. برای مدت چند ماه، اوراکل قرار بود TikTok را خریداری کند تا جلوی ممنوعیت دولت سابق را بگیرد، اگرچه این معامله هرگز عملی نشد.

روز چهارشنبه یک مقام ارشد دولت گفت:

“اقدام CFIUS همچنان تحت بحث و گفتگوی فعال دولت ایالات متحده است.”

دستور چهارشنبه تازه ترین اقدام دولت بایدن برای رفع چالش های مطرح شده توسط چین است. هفته گذشته، بایدن دستور جداگانه ای را برای گسترش ممنوعیت سرمایه گذاری آمریکا در دوره ترامپ در “شرکت های چینی با ارتباط ادعایی با ارتش چین” امضا کرد. در این دستورالعمل ۵۹ شرکت ممنوع از سرمایه گذاری ذکر شده است، از جمله شرکت هایی که فناوری نظارت علیه اقلیتهای مسلمان و مخالفان دولت در هنگ کنگ استفاده می شود، به کار می گیرند.

تحریم بیشتر هواوی توسط امریکا با ممنوعیت سرمایه گذاری در این شرکت و ۵۹ شرکت دیگر

یک مقام ارشد دولت روز چهارشنبه اظهار داشت انتظار می رود اقدامات بیشتری علیه چین انجام شود زیرا بایدن اولین سفر خود را برای دیدار با رهبران گروه ۷ کشور ، ناتو و اتحادیه اروپا انجام می دهد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید آینده برای استعدادهای جهانی غیرامریکایی روشن است.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mobin7k

چرا ویچت با شماره ایرانی نمیشه ثبت نام کرد؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)