حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

توقف تولید آیفون ۱۲ مینی اپل به علت فروش کمتر از حد انتظار

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | اپل، شایعات

سری آیفون 12 اپل شروع به ایجاد نسخه‌های تازه‌ای از گوشی‌های این شرکت کرد که انتظار می‌رود تا سال 2022 و با آیفون 13 نیز ادامه یابد. با این وجود، آیفون ۱۲ مینی عملکرد خوبی از خود به‌جای نگذاشته و گزارش جدید ادعا می‌کند که احتمال توقف تولید آن از سوی اپل وجود دارد.

توقف تولید اپل آیفون ۱۲ مینی

در یادداشتی که امروز صبح درباره برنامه‌های تولید سری 13 آیفون اپل برای نیمه دوم سال 2021 منتشر شد، TrendForce بیان می‌کند که آیفون ۱۲ مینی 5.4 اینچی در اواخر این سه ماه و پس از فروش ضعیف، به وضعیت “توقف تولید” می‌رسد.

به عبارت دیگر، اپل تولید آیفون ۱۲ مینی را به‌صورت دائم پایان خواهد داد. با این حال، این شرکت در ماه‌های تابستان و تا پیش از عرضه سری آیفون 13 در ماه سپتامبر نیز به فروش محموله فعلی خود ادامه می‌دهد(این دستگاه بدون هیچ گونه تأخیری هنوز در Apple.com در دسترس است).

پایان تولید آیفون ۱۲ مینی، که اپل هنوز آن را به‌صورت رسمی تأیید نکرده است، گزارش منتشر شده در ماه فوریه توسط جی پی مورگان را تأیید می‌کند که بیان می‌کرد اپل قصد دارد تولید این گوشی را در این سه ماه متوقف کند.

توقف تولید آیفون ۱۲ مینی

توقف تولید آیفون ۱۲ مینی

موجودی آینده گوشی‌های اپل

توقف مونتاژ آیفون 12 مینی به این معنی است که عرضه آن باید تا ماه سپتامبر و معرفی سری جدید آیفون‌های اپل متوقف شود. همچنین انتظار می‌رود که فروش آیفون 12 پرو و ​​آیفون 12 پرو مکس و همچنین آیفون XR نیز خاتمه یابد. این حرکت باعث می شود که آیفون SE (2020)، آیفون 11، آیفون 12 و سری آیفون 13 اپل به‌عنوان گوشی‌های منتخب شرکت ساکن کوپرتینو برای فصل تعطیلات آخر سال و کل سال آینده در اختیار کاربران باشد.

اپل با وجود عملکرد ضعیف مدل فعلی از زمان عرضه، در حال برنامه‌ریزی برای جانشینی آیفون 12 مینی در قالب آیفون 13 مینی است. البته اپل از فروش نسخه حال حاضر درس عبرت گرفته و برای نسل آینده، تولید مدل‌های بزرگتر را بیش از پیش افزایش خواهد داد.

در مورد آینده بلند مدت مدل مینی، در حال حاضر تردیدهای فراوانی وجود دارد. گزارشات حاکی از آنست که اپل در سال 2022، نسخه ارزان قیمت پرچمدار 6.7 اینچی خود را جایگزین آیفون 5.4 اینچی خواهد کرد که احتمالاً با نام آیفون 14 مکس به بازار عرضه خواهد شد.

محبوبیت پایین آیفون ۱۲ مینی اپل در میان سایر آیفون ها

نظر شما راجع به توقف تولید مینی آیفون اپل چیست؟ آیا شما از طرفداران این‌گونه از گوشی‌های هوشمند خوش‌دست و با ابعاد جمع و جور هستید و یا گوشی‌هایی با نمایشگر بزرگ را ترجیح می‌دهید؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

12 مینی خیلی گوشی خوبیه جز بخش باتری!
یعنی اپل باتری حداقل ۲۷۰۰ هم میذاشت ارزش خریدش خیلی بالاتر میرفت

اپل به خاطر این معروفه که ظرفیت باتری کم تو دیواساش میذاره😀😅🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی