حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون 2017: اپل رسما از آیفون X (آیفون 10) رونمایی کرد [بروزرسانی]

سرانجام مراسم اپل در کوپرتینو به پایان رسید و بالاخره از دهمین آیفون یعنی آیفون X به صورت رسمی رونمایی شد که البته دو برادر دیگر هم دارد. در ادامه همراه ترنجی باشید.

بدون حاشیه بودن صفحه نمایش باعث شده نسبت صفحه به بدنه بالا برود و به حدود 81 درصد برسد و همین‌طور موجب شده است که دیگر خبری از دکمه هوم و سنسور اثر انگشت نباشد و قرار است ویژگی 3D Face و کلید‌های مجازی جایگزین آن گردد. قابلیت جدید دیگری که در آیفون X شاهد آن هستیم، شارژ بی‌سیم Qi است که البته سرعت آن در حد شارژر پورت USB Type C نیست. در عقب این گوشی هوشمند نیز دوربین دو گانه 12 مگاپیکسلی با ویژگی AR جهت اندازه‌گیری عمق تصویر تعبیه شده است و دوربین سلفی آن هم 7 مگاپیکسلی است.

دوربین

پشت این دستگاه درست مانند بخش جلویی آن شیشه‌ای طراحی شده است و فقط فریم دور آن فلزی باقی مانده. سخت افزار آیفون X نیز نسبت به سال‌های قبل ارتقا پیدا کرده است؛ تراشه‌ی اپل A11 با سرعت کلاک 2.5 گیگاهرتز به همراه 3 گیگابایت حافظه رم وظیفه پردازش را در این گوشی هوشمند به عهده‌ دارند و میزان فضای ذخیره سازی نیز 64/256 گیگابایت است.

اپل A11

جدیدترین نسخه سیستم عامل اپل یعنی iOS 11 نیز بصورت پیش فرض بر روی این گوشی هوشمند نصب شده است و بروزرسانی آن برای دیگر آی دیوایس‌ها به زودی منتشر می‌شود. آیفون X هم مانند دو مدل دیگر ضد آب و گرد و غبار است و موفق به دریافت گواهینامه IP68 شده است و خیال کاربر از جهت ریختن آب و مایعات بر روی آن راحت است.

ضد آب

صفحه نمایش OLED لب به لب و 5.8 اینچی این دستگاه به گفته اپل کیفیت بالایی دارد و رزولوشن آن هم ۲۴۳۶ در ۱۱۲۵ پیکسل است که در نهایت تراکم پیکسلی 458ppi را به همراه دارد. این شرکت ادعا می‌کند که صفحه نمایش سوپر رتینا آیفون X دارای سطح کنتراست و روشنایی بالایی است و از 3D Touch هم پشتیبانی می‌کند.

صفحه نمایش

البته این نسخه از آیفون به صورت محدود تولید می‌شود و قیمت آن هم از 1000 دلار آغاز می‌شود؛ پیش فروش آیفون X از 27ام اکتبر شروع می‌شود و از 3ام نوامبر نیز تحویل داده می‌شود. هنوز به طور دقیق معلوم نیست که تمام مناطق این دستگاه را دریافت می‌کنند یا اینکه عرضه‌ی آن فقط در مناطق خاصی خواهد بود.

قیمت گذاری آیفون 2017

دهمین آیفون تنها در دو رنگ خاکستری و نقره‌ای عرضه خواهد شد. این دستگاه مجهز به سنسور‌های فشار، تشخیص نور، قطب نما، مجاورت و ژیروسکوپ است و همان‌طور که گفتیم خبری از اثر انگشت نیست. سرعت فیلم‌برداری نیز فوق العاده افزایش پیدا کرده است؛ آیفون X می‌تواند در حالت فول اچ‌دی با سرعت 240 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند و این عدد در رزولوشن 4K به 60 فریم بر ثانیه می‌رسد.

دوربین و فیلم برداری

نظر شما چیست؟ با این قیمت و مشخصات علاقه‌ای به خرید آیفون X دارید؟ این دستگاه را در نگاه اول چطور ارزیابی می‌کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی شیخ زاده

من نرسیدم مراسمو ببینم داشتم فوتبال میدیدم تبریک به همه پرسپولیسیا و همه آیفونیا

Peiman

چه برد دلچسبی بود

Yas

حيف كه با قيمت نجومى وارد بازار ايران ميشه

ahmad

هنوز معرفی نشده از کجا این اطلاعات اومده

علی شیخ زاده

والا منم یه دفعه رسیدم این پست رو دیدم فک کردم اول این معرفی شده و من نرسیدم ببینم اعصابم خورد شد. ?????

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیررضا صحرائی