حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تهدید اپل علیه افشاگر چینی درصورت لو ندادن منبع نمونه‌های اولیه دزدیده شده آیفون

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، امنیت

مدتی می‌شود که اپل به مسائل پیرامون افشاگری محصولات خود توجه ویژه می‌کند. ما پیش از این، راه‌حل اپل برای حفظ اطلاعات محرمانه محصولات معرفی نشده‌ی خود را بررسی کردیم. به‌تازگی اما، این شرکت نامه‌ای را برای یک شهروند چینی که تبلیغات فروش نمونه‌های اولیه به‌سرقت رفته آیفون‌ها را در شبکه‌های اجتماعی پخش می‌کند، ارسال کرده است که به‌نوعی تهدید اپل علیه این افشاگری چینی محسوب می‌شود.

تهدید اپل علیه افشاگر چینی به‌دلیل نمونه‌های اولیه دزدیده شده آیفون

همانطور که قبلاً گفته شد، اپل برای پرس‌وجو در مورد نمونه‌های اولیه سرقت شده آیفون که در شبکه‌های اجتماعی پخش شده، با یکی از شهروندان چینی تماس گرفته است. برای افشاگران این رویه‌ی معمولیست که از طریق فاکسکان به نمونه‌های اولیه آیفون در چین دسترسی پیدا کنند. کارمندان اپل که در کارخانه‌های تولیدی کار می‌کنند، تمایل دارند نمونه‌های اولیه را با قیمت مناسب به کلکسیونرها بفروشند. از آنجا که اپل یک شرکت به‌شدت امنیتی می‌باشد، درنظر دارد همه اطلاعات و تصاویر مربوط به محصول مورد نظر تا زمان معرفی رسمی آن پنهان نگه‌داشته شود.

به گفته معاون اپل، اپل در چین و در ماه ژوئن، فرمی را صادر كرد تا مردم، فروش نمونه‌های اولیه آیفون‌های مسروقه و همچنین تبلیغات آنها را متوقف كنند. در این نامه همچنین خواسته شده بود مشخصات افرادی که دستگاه‌های افشا شده را به فروشندگان لو می‌دهند، ارائه شود. اپل اساساً قصد دارد تا به منبع اصلی برسد و آن را از پایه ریشه‌کن کند. این شرکت همچنین 14 روز پیش اخطاری را صادر کرد تا با امضای سندی به درخواست خود عمل كند. افشاکنندگان و سازندگان کانسپت قبلا نامه‌های سختگیرانه‌ای از این شرکت دریافت کرده بودند و به‌نظر می‌رسد این منابع برای مدتی در این مورد سکوت کنند.

تهدید اپل علیه افشاگر چینی به‌دلیل نمونه‌های اولیه دزدیده شده آیفون

تهدید اپل علیه افشاگر چینی به‌دلیل نمونه‌های اولیه دزدیده شده آیفون

در این نامه آمده است: “شما بدون مجوز مقدار زیادی از اطلاعات مربوط به محصولات معرفی نشده و شایعه شده اپل را فاش کرده‌اید که این امر به منزله نقض عمدی اسرار تجاری اپل می‌باشد”.

این نامه ادامه می‌دهد: “از طریق تحقیقات، اپل مدارک مربوط به افشای غیرمجاز شما از محصولات معرفی نشده و شایعه شده را بدست آورده است. تخلف عمدی شما به‌طور خاص به این صورت آشکار می‌شود: انتشار اطلاعات منتشر نشده درباره محصولات جدید اپل از طریق شبکه‌های اجتماعی، ازجمله طراحی و عملکرد این محصولات.”

در این برهه از زمان، ما مطمئن نیستیم که این شرکت برای افرادی که در واقع نمونه‌های اولیه دزدیده شده را می‌فروشند، چه اقداماتی را درنظر گرفته است. علاوه‌بر این، در این نامه هیچ اشاره‌ای به امضا نکردن سند درخواست‌کننده نشده است.

سامسونگ به افشاگران برجسته هشدار می‌دهد: اعتراض توسط قانون کپی رایت

نظر شما راجع‌به تهدید اپل علیه شهروند افشاگر چینی به‌منظور لو دادن اسامی منابعی که نمونه‌های اولیه آیفون را در بازار سیاه به‌فروش می‌رسانند، چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی