حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ایلان ماسک سهم ۳۰ درصدی اپل از اپ استور را نوعی “مالیات جهانی” بر اینترنت می‌داند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، تجاری

در عصر کنونی، همه ما از سهم 30 درصدی اپل از خریدهای صورت گرفته در فروشگاه برنامه خود آگاه هستیم. این موضوع علت بسیاری از مشاجره‌ها بوده که یکی از نمونه‌های آن، تقابل اپل با Epic Games می‌باشد که هنوز به پایان نرسیده است. بسیاری از رهبران صنعت نظرات خود را در این زمینه بیان کرده‌اند. برخی از آنان طرفدار این هستند که اپل سهم خود را از فروشگاه اختصاصی‌اش کسب کند، در‌حالی‌که برخی دیگر صریحا مخالف می‌باشند. آخرین اظهارنظر پیرامون این بحث اما، به زبان ایلان ماسک برمی‌گردد که در توییتر خود سهم اپ استور اپل را “مالیات جهانی بر اینترنت” عنوان کرده است.

سهم ۳۰ درصدی اپل از اپ استور از دید ایلان ماسک

به گزارش wccftech، شانه خالی نکردن‌های ایلان ماسک از بحث‌وجدل پیرامون موضوعات مختلف پدیده‌ی جدیدی نیست، اما چیزی که نگران‌کننده می‌باشد، اینست که این توییت تنها چند دقیقه پس از انتشار شایعه گفتگو بین تیم کوک و ایلان ماسک منتشر شد که در آن مدیرعامل تسلا درباره تمایل به کسب سمت مدیرعاملی اپل در صورت تصاحب شرکت تحت‌نظرش توسط کمپانی ساکن کوپرتینو صحبت کرده که درنهایت تیم کوک نیز با بی‌اعتنایی به آن، تماس را قطع کرده بود. اگرچه ماسک به‌وضوح ردوبدل شدن این گفتگو را از اساس تکذیب کرد، با این حال برای مدتی فضای اینترنت از این خبر مملو شده بود.

به‌هر حال، درنهایت ماسک تصمیم گرفت توییتی را به نفع Epic Games منتشر کند که درنتیجه چنین واکنشی بسیاری از طرفداران وی را در جبهه مخالف با اپل قرار می‌دهد.

حمایت ایلان ماسک از اپیک در مقابل سیاست اپل پیرامون اپ استور

حمایت ایلان ماسک از اپیک در مقابل سیاست اپل پیرامون اپ استور

چه با گفته‌های ایلان ماسک موفق باشید یا نباشید، این موضوع این سوال اساسی را ایجاد می‌‌کند که آیا ماسک این توییت را به‌دلیل آنچه که در کتاب خود پیرامون مکالمه‌ی گذشته‌اش با تیم کوک نوشته بود، منتشر کرده است یا فقط به این دلیل که وی واقعا با سیاست اپل درقبال اپیک گیمز مخالف است.

برای کسانی که با این موضوع آشناییت ندارد، Epic Games راهی برای دور زدن سیستم پرداخت درون برنامه‌ای در App Store و Google Play Store پیدا کرده بود که همین امر باعث شد بازی فورتنایت متعلق به آن‌ها از هر دو فروشگاه مذکور حذف شده و تا امروز نیز، اثری از آن در این فروشگاه‌ها نباشد.

آیا اپل و گوگل به‌واقع راهبرد انحصار را در قبال فروشگاه های برنامه خود در پیش گرفته‌اند؟

درنهایت شما با اظهانظر ایلان ماسک و حمایت وی از اپیک گیمز دربرابر سهم ۳۰ درصدی اپل از خریدهای اپ استور موافقید یا خیر؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی