حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مایکروسافت Surface Pro 8 و Surface Go 3 رسماً معرفی شدند

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار، برترین‌های ترنجی، مایکروسافت

مایکروسافت امروز مراسم مهمی را برگزار کرده است و محصولات زیادی را در آن معرفی کرده است. مایکروسافت Surface Pro 8 و Surface Go 3 از جدیدترین محصولات مایکروسافت به شمار می‌روند. در ادامه، نگاهی به جزئیات رسمی این محصولات خواهیم داشت.

مشخصات فنی و قیمت مایکروسافت Surface Pro 8

همان طور که گفتیم، مایکروسافت در مراسم ٣١ شهریور ١۴٠٠ خود از محصولات متنوع و جذابی پرده برداشته است.

 

تاریخ رویداد مایکروسافت سرفیس با احتمال معرفی Surface Duo 2 رسما مشخص شد: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰

 

خب، سرفیس پرو ٨ مدتی در شایعات حضور داشت و حال، زمان معرفی رسمی این محصول مورد انتظار رسیده است. اما این دستگاه، دقیقاً از چه ویژگی‌های و مختصه‌های بارزی بهره می‌برد؟ در ابتدا، باید بگوییم این دستگاه مهم‌ترین تغییرات را از زمان رونمایی Surface Pro 3 تجربه کرده است. مایکروسافت Surface Pro 8، با ویندوز ١١ سازگار است و برای کارکرد هرچه بهتر در این نسخه بهینه سازی شده است. قلب تپنده این دستگاه، پردازنده‌‌ای از نسل یازدهم پردزانده‌های اینتل است. این پردازنده‌ها، Core-i5 1135G7 و Core-i7 1185G7 هستند. در ادامه، مايکروسافت از لوله‌های دفع حرارت مسی مختلفی در این محصول بهره گیری کرده است. بنابراین، انتقال حرارت در Surface Pro 8 در سطح بالایی قرار دارد.

مایکروسافت Surface Pro 8

گفتنی است که نمایشگر Surface Pro 8 دارای قطر ١٣ اینچی و رفرش ریت ١٢٠ هرتزی است. بیشینه نوری این نمایشگر، ۴۵٠ نیت است. صفحه کلید مخصوص این نسل از سرفیس پرو، حالا طراحی به روزتر و پیشرفته‌تری را دارا است. در همین حین، نسل قبل مجهز به نمایشگر ١٢.٣ اینچی بود. در کل، طراحی این سرفیس پرو بیشتر مشابه با Surface Pro X است. مایکروسافت قلم استایلس Slim Pen 2 را با قابلیت‌های بیشتر برای این نسل سرفیس پرو در نظر گرفته است. شایان ذکر است که مایکروسافت در نسل قبل از درگاه Type-A بهره گرفته بود.

اما در نهایت، آمریکایی‌ها تصمیم گرفتند تا از درگاه Thunderbolt 4 در مایکروسافت Surface Pro 8 استفاده کنند. اما نکات جذاب در مورد سرفیس پرو ٨ به پایان نرسیده‌اند. شما توانایی اتصال این تبلت را به نمایشگرهای 4K مختلفی خواهید داشت. همچنین قابلیتی برای اتصال پردازنده گرافیکی خارجی به این تبلت وجود دارد تا در نهایت بتوانید آن را تبدیل به یک رایانه گیمینگ کنید! این کمپانی، ٣٢ گیگابایت حافظه رم را در Surface Pro 8 قرار داده است. مایکروسافت می‌گوید که عمر باتری سرفیس پروی جدید، به ١۶ ساعت می‌رسد که فوق العاده است! دوربین اصلی در نظر گرفته شده برای سرفیس پرو ٨، وضوح ١٠ مگاپیکسلی دارد. سازگاری با حافظه SSD نیز در آن موجود است.

خبر جذاب دیگر، استفاده از ٣٢ گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR4X در نسل جدید سرفیس پرو است. تا ١ گیگابایت حافظه SSD در سرفیس پرو ٨ قابل دسترسی است. ظرفیت باتری مایکروسافت Surface Pro 8 به ۵١.۵ وات ساعت رسیده است. شارژر این محصول جدید، توان ۶۵ واتی دارد. شروع قیمت سرفیس پرو ٨، از ١,٠٩٩ دلار آمریکا می‌باشد. شروع عرضه این محصول، از ۵ اکتبر یا همان ١٣ مهر خواهد بود.

جزئیات رسمی در مورد رونمایی از سرفیس Go 3

سرفیس Go 3، یکی از اقتصادی‌ترین تبلت‌های ویندوزی مایکروسافت است که می‌تواند مورد استفاده کاربران قرار گیرد. بسیاری از کاربران با بودجه محدودتر، منتظر رونمایی از این تبلت ویندوزی جدید بوده‌اند. در نهایت، این تبلت ویندوزی امروز در مراسم جدید مایکروسافت معرفی شده است.

رونمایی مایکروسافت Surface Go 3 و Surface Pro 8

این کمپانی در مراسم خود اعلام کرده است که Surface Go 3 مجهز به تراشه‌های جدیدتر و قدرتمندتر اینتل است. بنابراین، اگر به دنبال یک تبلت ویندوزی اقتصادی و جدیدتر از مایکروسافت هستید، Surface Go 3 یک گزینه جذاب خواهد بود. مایکروسافت ادعا می‌کند که این نسل از سرفیس Go، تا ۶٠ درصد نسبت به نسل قبل سریع‌تر شده است! به طور دقیق، این نسل از سرفیس Go در دو نسخه با Intel Pentium Gold 6500Y و Intel Core-i3 10100Y روانه بازار می‌شود.

سرفیس گو ٣، از ویندوز ١١ و تشخیص چهره Windows Hello پشتیبانی می‌کند. در نتیجه، ما همانند قبل شاهد استفاده از دوربین‌هایی با کیفیت بالا در این تبلت هستیم. طراحی این نسل از Surface Go، حاشیه‌های نسبتاً کمی دارد. کیبورد آن نیز در رنگ بندی متنوعی قابل دسترسی خواهد بود.

نمایشگر این تبلت، قطر ١٠.۵ اینچی با وضوح ٢,٢۶۶×١,۴٨٨ را داراست. سرفیس Go 3، در سه نسخه حافظه به دست مشتریان می‌رسد. نسخه اول، مجهز به ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی از نوع eMMC می‌باشد. نسخه‌های ١٢٨ و ٢۵۶ گیگابایتی آن نیز از حافظه نوع SSD بهره می‌برند. وضوح دوربین اصلی این تبلت ویندوزی، ٨ مگاپیکسل است. در ادامه، دوربین سلفی این تبلت وضوح ۵ مگاپیکسلی دارد. نسخه پنتیوم، از ۴ گیگابایت حافظه رم استفاده می‌کند. این حافظه در نسخه Core-i3، به ٨ گیگابایت افزایش یافته است.

ضخامت اعلام شده برای این تبلت، ٠.٣ اینچ است. درگاه Type-C، جک ٣.۵ میلی متری هدفون و درگاه کارت حافظه جانبی در Surface Go 3 حضور دارند. پشتیبانی از اینترنت LTE و وای فای ۶ نیز در Surface Go 3 فراهم است. شروع قیمت این تبلت ویندوزی، از ٣٩٩ دلار است. عرضه آن از ١٣ مهر صورت خواهد گرفت.

نظر شما در مورد مایکروسافت Surface Pro 8 و سرفیس Go 3 چیست؟ کدام یک برای شما جذابیت بیشتری دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Faez

به نظر من میزان رم حداقل ۶ بود بهتر بود ولی تجربه کار با ویندوز ۱۱ رو نداشتم اگه بهینه شده باشه خوبه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️