حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

وان پلاس 9T رسما کنسل شد؛ پرچمداران سال آینده با ادغام OxygenOS و ColorOS معرفی می‌شوند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | وان‌پلاس

مدیرعامل وان پلاس، Pete Lau، به‌تازگی تأیید کرد که گوشی وان پلاس 9T کنسل شده است و این شرکت قصد ندارد دستگاه جدیدی از سری T خود را در نیمه دوم سال جاری عرضه کند. وی همچنین اعلام کرد که گوشی پرچمدار سال آینده وان پلاس، بر اساس یک سیستم‌عامل جدید و به‌دنبال ادغام این کمپانی با شرکت دیگر زیرمجموعه BBK Electronics یعنی اوپو ارائه خواهد شد. وان پلاس همچنین در ماه جولای اعلام کرده بود که پایگاه داده‌های سیستم‌عامل OxygenOS مبتنی‌بر اندروید خود را با ColorOS اوپو ادغام خواهد کرد.

عدم معرفی وان پلاس 9T در سال جاری

علی‌رغم شباهت در نامگذاری، سری T این شرکت نسبت به سایر پرچمداران عرضه شده در اوایل سال، ارتقاء چشمگیری را ارائه می‌کردند. به‌عنوان مثال، سرعت شارژ 8T تقریباً دو برابر 8 است، درحالی‌که 7T نیز با نمایشگر ۹۰ هرتز خود، تجربه روان‌تری را نسبت به وان پلاس ۷ ارائه می‌کرد.

Pete Lau در مصاحبه با The Verge و دیگر نشریات به‌صورت رسمی اعلام کرد: “امسال ما محصولی از سری T را عرضه نمی‌کنیم.” این اولین سالی است که تولید سری T متوقف شده است؛ چراکه وان پلاس برنامه عرضه آن را با OnePlus 3T در سال 2016 آغاز کرده و از آن زمان، این شرکت هرساله گوشی پرچمدار جدیدی را در نیمه دوم سال میلادی با مشخصات ارتقا یافته نسبت به نسخه اصلی،‌ عرضه می‌کرد که سرآمد همه آن‌ها نیز، آخرین دستگاه این سری، یعنی OnePlus 8T به‌شمار می‌رود.

ادغام OxygenOS با ColorOS

ادغام OxygenOS با ColorOS

در جریان ادغام وان پلاس و اوپو، اعلام شد که این دو شرکت قصد دارند تا پایگاه‌های اصلی OxygenOS و ColorOS را با یکدیگر ترکیب کنند. لاو بیان کرد که دو سیستم‌عامل مبتنی‌بر اندروید، همچنان دارای برند تجاری و ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود می‌باشند، اما کدهای پشتیبان آنها یکسان بوده و توسط یک تیم متحد توسعه داده خواهند شد. روشی که وان پلاس آن را توصیف می‌کند، منجر به ایجاد سیستم‌عاملی “سریع و روان” و “تمیز و سبک” مانند OxygenOS می‌شود که درعین حال، “قابل اعتماد”، “هوشمند و غنی از ویژگی” مانند ColorOS نیز است.

لاو اضافه کرد که ادغام پایگاه داده دو سیستم‌عامل در ماه ژوئن به پایان رسیده و این موضوع درحال‌حاضر به بروزرسانی مکرر نرم‌افزار کمک شایانی می‌کند؛ اما باید تا سال آینده منتظر بمانیم تا اولین پرچمدار وان پلاس با سیستم‌عامل یکپارچه جدید معرفی شود. با این حال، تنها گوشی‌های آینده وان پلاس نخواهند بود که سیستم‌عامل جدید را دریافت می‌کنند، بلکه این نسخه به دستگاه‌های قدیمی‌تر این شرکت نیز خواهد آمد؛ چراکه پشتیبانی وان پلاس از آنها هنوز تمام نشده است. دوره‌های پشتیبانی شامل سه بروزرسانی عمده برای گوشی‌های پرچمدار، دو مورد برای اکثر دستگاه‌های Nord و یکی نیز برای تلفن‌های سری Nord N می‌باشد. هفته گذشته، اوپو رسما اعلام کرد که سری OnePlus 9 یک نسخه بتا از سیستم‌عامل جدید را در ماه اکتبر دریافت می‌کند و پس از آن نیز، این مورد در ماه دسامبر به سری OnePlus 8 اضافه خواهد شد.

وان پلاس به The Verge می‌گوید که ادغام عملیاتی آنها با اوپو برای کارآمدتر شدن شرکت ضروری بوده است و منابع تحقیق‌وتوسعه خود را “برای حمایت از محصولات بیشتر و کارکرد موثرتر” ساده‌سازی می‌کنند. وان پلاس علاوه‌بر سیستم‌عامل‌های دو شرکت، اعلام کرده که استاندارد شارژ سریع Warp Charge خود را نیز با SuperVOOC اوپو ادغام خواهد کرد.

کنسل شدن وان پلاس 9T

کنسل شدن وان پلاس 9T

هفته گذشته، بلومبرگ گزارش داد که ادغام Oppo با OnePlus باعث اخراج شماری از کارمندان اوپو از جمله در واحد توسعه ColorOS می‌شود؛ چراکه دو شرکت تابعه BBK، قصد دارند به‌صورت مشترک از منابع موجود خود استفاده کنند. بر اساس این گزارش، تقریباً 20 درصد از کارکنان برخی از تیم‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، درحال کاهش هستند. همچنین گفته می‌شود که این اقدام، ناشی از گسترش سریع اوپو در سال‌های اخیر بوده که به‌طور جدی به کشورهای جدید و دسته‌ای تازه از محصولات، انتقال یافته است.

با این حال، در طول جلسه توجیهی که پیش از انتشار گزارش بلومبرگ انجام شد، لاو احتمال تعلیق‌های مربوط به ادغام شرکت خود را بسیار ضعیف اعلام کرد. وی بیان کرده بود: “[اخراج کارکنان] چیزی نبوده است که در طول ادغام رخ داده باشد. ما بر گردهم آوردن تیم‌های OnePlus و Oppo تمرکز کرده‌ایم تا بتوانیم نقاط قوت هر دو طرف را در نهاد ادغام شده جمع کنیم.”

ادغام وان پلاس و اوپو چه تاثیری بر روی کاربران خواهد داشت؟

دیدگاه شما چیست؟ آیا منتظر معرفی گوشی جدیدی از سری T وان پلاس بودید؟ راجع‌به پرچمدار سال آینده با نام احتمالی وان پلاس ۱۰ چطور؛ آیا ادغام دو سیستم‌عامل OxygenOS و ColorOS در آن را اقدامی هوشمندانه می‌دانید که در تجربه‌کاربری این گوشی، تاثیر بسزایی خواهد داشت؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی