حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه سامسونگ Galaxy Z Fold 3 با آیفون ١٣ پرو مکس: دو نبرد، یک جنگ!

امسال گوشی‌های هوشمند زیادی روانه بازار شدند. اما از سوی دیگر، گوشی‌های منعطف نیز با تحولات جدیدی مواجه شدند. این تحولات، منجر به افزایش فروش چشمگیر این دسته از محصولات شدند. آیفون ١٣ پرو مکس، برترین گوشی کنونی اپل است. از سوی دیگر، گلکسی Z Fold 3 پرچمدار گوشی‌های منعطف است. اما برنده مقایسه سامسونگ Galaxy Z Fold 3 و آیفون ١٣ پرو مکس کیست؟

مقایسه سامسونگ Galaxy Z Fold 3 و آیفون ١٣ پرو مکس

بازار گوشی‌های منعطف در حال داغ‌تر شدن است. آیفون‌ها نیز همیشه گوشی‌های پر فروشی بوده‌اند. نزدیک به دو ماه پیش، سامسونگ از گوشی منعطف پرچمدار خود به عنوان جایگزین گلکسی Note 21 رونمایی کرد. از سوی دیگر، اپل مانند روال سابق از برترین آیفون خود با نام iPhone 13 Pro Max پا به عرصه وجود گذاشت.

 

گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ رسما معرفی شد: گوشی تاشو 5G و ضدآب

آیفون ١٣ پرو و آیفون ١٣ پرو مکس با A15 Bionic و نمایشگر ١٢٠ هرتز معرفی شدند!

 

به گفته Gizmochina، بهترین آیفون امسال، بالأخره وارد بازار شده است. اما آیا این دستگاه بهترین گوشی امسال است؟ خب، نمی‌توان چنین عنوانی را بدون مقایسه کردن بر روی این دستگاه گذاشت. بنابراین، بهتر است این دستگاه را با پرچمدار کنونی گوشی‌های منعطف سامسونگ، یعنی Galaxy Z Fold 3 مقایسه کنیم. ما پیش از این در ترنجی، iPhone 13 Pro Max را با گلکسی S21 Ultra مقایسه کرده بودیم. اما پس از این گوشی قدیمی‌تر، زمان آن رسیده است تا نماینده جدید کوپرتینویی‌ها را با پرچمدار تازه وارد کهکشانی‌ها مقایسه کنیم. این دستگاه، Galaxy Z Fold 3 است که جذابیت بیشتری نسبت به قبل دارد. در نهایت، وارد مقایسه می‌شویم.

 

مقایسه آیفون ١٣ پرو مکس و Galaxy S21 Ultra: جذاب‌ترین نبرد سال!

 

بخش طراحی و کیفیت ساخت

در ابتدای مقایسه سامسونگ Galaxy Z Fold 3 و آیفون ١٣ پرو مکس، وارد بخش طراحی و کیفیت ساخت می‌شویم. گلکسی زی فولد ٣، طراحی کلی مشابهی با نسل قبلی خود دارد. آیفون ١٣ پرو مکس نیز از این قاعده مستثنی نیست. گلکسی زی فولد ٣ در حالت بسته، یک گوشی با نمایشگری کوچک‌تر است. اما در حالت باز، تبدیل به یک تبلت می‌شود. در کل، اگر به دنبال یک گوشی سبک‌تر، نازک‌تر و زیباتر هستید، بهتر است به سراغ iPhone 13 Pro Max بروید.

علاوه بر این، آیفون ١٣ پرو مکس از کیفیت ساخت بالاتری بهره می‌برد. دلیل این امر، بهره گیری از محافظ Ceramic Shield، فریمی از جنس استیل ضد زنگ و گواهینامه IP68 است. به لطف این گواهینامه، آیفون ١٣ پرو مکس در برابر گرد و غبار و آب تا عمق ۶ متر مقاوم است. گلکسی زی فولد ٣، کارکرد ساده‌تری در حالت بسته دارد. اما ضخامت آن بیشتر است. هرچند که این دستگاه نیز از استاندارد IPX8، فریم آلومینیومی و بدنه شیشه‌ای برخوردار است. حسگر تشخیص اثرانگشت روی فریم گلکسی زی فولد ٣ قرار دارد. این در حالی است که اپل به جای حسگر تشخیص اثرانگشت، از سیستم تشخیص چهره FaceID استفاده کرده است.

نمایشگر و کارکرد چند رسانه‌ای

مشخصاً جذاب‌ترین و جالب‌ترین گوشی در این بخش، نماینده کهکشانی‌ها یعنی Galaxy Z Fold 3 است. نمایشگر داخلی این دستگاه، قطر ٧.۶ اینچی و پنلی از نوع AMOLED با وضوح +QHD و رفرش ریت ١٢٠ هرتزی دارد. این نمایشگر، از محتوای +HDR10 پشتیبانی می‌کند. این نمایشگر داخلی، دارای دقت رنگی بالا، کارکردی روان و وضوحی بالا است. اما همزمان، این گوشی در حالت باز شده، به یک تبلت بدل شده است. جدا از این‌ها، گلکسی زی فولد ٣ از قلم استایلس S-Pen نیز پشتیبانی می‌کند. این یعنی شما می‌توانید مانند گوشی‌های سری Galaxy Note، از قلم این دستگاه برای نقاشی کردن یا یادداشت نوشتن استفاده کنید.

در کنار آن، گلکسی زی فولد ٣ نمایشگری ۶.٢ اینچی با رفرش ریت ١٢٠ هرتز را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. درست است که گلکسی زی فولد ٣، جذابیت بیشتری در این بخش دارد و به وسیله آن، می‌توان از ویژگی‌های بیشتری برخوردار بود. اما نباید از کیفیت بالای نمایشگر ۶.٧ اینچی آیفون ١٣ پرو مکس غافل شویم. این گوشی، دارای یکی از برترین نمونه‌های نمایشگر در گوشی‌های هوشمند است.

مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری

هر دو گوشی Galaxy Z Fold 3 و آیفون ١٣ پرو مکس، پرچمدار هستند و از عملکردی در رده پرچمداران بهره مند هستند. اما دستگاهی که قدرت بیشتری را ارائه می‌دهد، نماینده اپل است. این گوشی به لطف تراشه Apple A15 Bionic با مصرف بهینه و حداکثر فرکانس کاری ٣.٢٢ گیگاهرتز، قدرت بیشتری را در اختیار کاربر می‌گذارد. در همین حین، شما می‌توانید با خریداری نسخه گران‌تر آیفون ١٣ پرو مکس، به حداکثر ١ ترابایت حافظه داخلی دسترسی داشته باشید.

اما گلکسی زی فولد ٣ نیز قدرت بسیار بالایی به لطف Snapdragon 888 دارد. هرچند که این تراشه، به اندازه A15 Bionic بهینه نیست. همچنین گلکسی زی فولد ٣ به ١٢ گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR5 3200MHZ مجهز است. در کل، هر دو گوشی قدرتمند هستند و تفاوت‌های آن‌ها را تنها در چند سناریو می‌توان به وضوح احساس کرد. سیستم عامل پیش فرض آیفون ١٣ پرو مکس، iOS 15 است. در مقابل، گلکسی زی فولد ٣ از اندروید ١١ پیش فرض بهره گیری کرده است.

سیستم دوربین

گوشی‌های منعطف، معمولاً خیلی در بخش سیستم دوربین مانور نداده‌اند. بر روی کاغذ، مشخصات سیستم دوربین آیفون ١٣ پرو مکس و Galaxy Z Fold 3، مشابه یکدیگر است. اما در مقایسه دوربین سامسونگ Galaxy Z Fold 3 و آیفون ١٣ پرو مکس، برنده اصلی آیفون است. چرا که این گوشی در واقع رقیب Galaxy S21 Ultra است و از نظر کیفیت تصاویر و ویدئوها، این دستگاه پیشرو است.

باتری و شارژر

سامسونگ Galaxy Z Fold 3 از باتری بزرگ‌تری بهره می‌برد. اما عمر باتری آیفون ١٣ پرو مکس به دلیل بهینه سازی‌های بیشتر و تراشه کم مصرف‌تر، بیشتر است. شارژر سیمی Galaxy Z Fold 3، توان بیشتری دارد. همچنین این گوشی از فناوری شارژ بی سیم معکوس پشتیبانی می‌کند. در مقابل، آیفون ١٣ پرو مکس دارای شارژر بی سیم مغناطیسی مگ سیف با لوازم جانبی بیشتر است.

برچسب قیمتی

مقایسه سامسونگ Galaxy Z Fold 3 و آیفون ١٣ پرو مکس

قیمت آیفون ١٣ پرو مکس در آمریکا، از ١,٠٩٩ دلار آغاز می‌شود. این دستگاه در اروپا با قیمت ١,١٩٩ یورو به فروش می‌رسد. از سوی دیگر، برترین گوشی منعطف سامسونگ در آمریکا و اروپا، به ترتیب با قیمت ١,۵٩٩ دلار و ١,٧٩٩ یورو روانه بازار می‌شود. در کل، انتخاب و مقایسه بین سامسونگ Galaxy Z Fold 3 و آیفون ١٣ پرو مکس، بسیار سخت است و سلیقه، حرف اول را می‌زند. گلکسی زی فولد ٣، امکانات بیشتری را ارائه می‌دهد. مالتی تسکینگ و قابلیت‌های چند رسانه‌ای این گوشی، بیشتر از رقیبش است. اما در مقابل، آیفون ١٣ پرو مکس دارای برتری در چند بخش دیگر است.

گلکسی زی فولد ٣

نقاط قوت:

– پشتیبانی از S-Pen

– منعطف بودن و امکانات بیشتر

– نمایشگر خارجی و داخلی

– دوربین سلفی درون نمایشگر

نقاط ضعف:

– وزن و ضخامت

آیفون ١٣ پرو مکس

نقاط قوت:

– کیفیت ساخت بالا

– پشتیبانی از MagSafe

– قدرت بالای تراشه

– عمر باتری بالا

نقاط ضعف:

– قیمت

– محدودیت بیشتر

نظر شما در مورد این مقایسه از سامسونگ Galaxy Z Fold 3 چیست؟ انتخاب شما کدام گزینه است؟ چه اولویتی را برای انتخاب بین این دو در نظر می‌گیرید؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
xZMDZx

رقیب ایفون اصن زد فولد نیس چون باتری و و دوربین رو فدای قیمت و محدودیت طراحی کرده و فرم فکتور متفاوتی داره رقییش s ultra هست که اونم قدیمی تر از ایفونه و مقایسش ناعادلانه است در کل ایفون با وجود انحصار و محدودیت و خصوصا در ایران که نمایندگی رسمی نداره و تحریم هم هستیم گزینه خوبی نیس

Faez

اونقدرا هم که فکر میکنید محدود نیستیم به ویژگی هایی دسترسی نداریم بخاطر تحریماست که اپل میتونست اصلا هیچ کدوم از امکانات نرم افزاریشو نده ولی داد

این به نظر من مقایسه درستی نیست!
چون کلا کارکردشون باهم دیگه متفاوته کسایی که میخوان دستگاه با ویژگی خاص داشته باشن zfold3 ولی اونایی که دنبال پرچمدار تمام عیارن به سمت آیفون میرن

Sajad

سلام آقای جلالی. خسته نباشید. یه مشکل در مورد اکانتم داشتم. توی تلگرام ادمین ترنجی پیام دادم ولی متاسفانه بررسی نشده. خواستم بدونم راه دیگه واسه پیگیری هست؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️