حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امتیاز فوق العاده تراشه اپل A15 در بنچمارک Geekbench

نوشته

2 سال قبل | 8 دیدگاه | اپل، بنچمارک، پردازشگرها

با معرفی آیفون های جدید، اپل از تراشه جدید خود هم رونمایی کرد. اپل A15 Bionic تراشه جدید موبایلی اپل برای سال ۲۰۲۱ است و طبق عملکرد نسل های گذشته، امسال هم فراتر از انتظار ظاهر شده است. امتیاز فوق العاده تراشه اپل A15 در تست Metal بنچمارک Geekbench نشان می دهد که در بخش پردازش گرافیکی یا همان GPU تقریبا بعید است تراشه های هم دوره رقبا به آن برسند.

تراشه اپل A15 در بنچمارک Geekbench

همانطور که احتمالاً می دانید پریشب اپل از چهار تلفن هوشمند جدید خود رونمایی کرد که ما آنها را با نام های iPhone 13 و ۱۳ مینی در کنار آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس می شناسیم. همه آنها از تراشه A15 تغذیه می کنند، اما تفاوت های GPU بین آنها وجود دارد.

تراشه اپل A15 آیفون ۱۳ پرو با GPU قوی تر از همان تراشه در آیفون ۱۳ ارائه می شود

در حالی که iPhone 13 و ۱۳ مینی دارای پردازنده گرافیکی 4 هسته ای هستند، iPhone 13 Pro و ۱۳ پرو مکس به همراه iPad mini جدید دارای تراشه گرافیکی 5 هسته ای هستند.

تراشه A15 با پردازنده گرافیکی 5 هسته ای بر اساس بنچمارک Geekbench و با استفاده از API Metal امروز توسط شخصی که نمونه اولیه iPhone 13 Pro را در اختیار دارد، آزمایش شده است. امتیاز به دست آمده 14216 است که حدود ۵۵ درصد بیشتر از آیفون ۱۲ پرو با امتیاز 9123 است. این مطابق با ادعای اپل بوده و نشان دهنده پیشرفت های عظیم عملکرد GPU در iPhone 13 Pro جدید و 13 Pro Max در مقایسه با نسخه های قبلی آنها است.

تراشه اپل A15

تراشه اپل A15

این شرکت نسخه دارای ۵ هسته گرافیکی اپل A15 را “سریع ترین تراشه تلفن هوشمند جهان” نامیده و قول داده است که “50٪ سریعتر از هر تراشه موبایلی دیگر در بخش عملکرد گرافیکی ظاهر شود”. خوب، به نظر می رسد این امر حداقل در مقایسه با A14 Bionic سال گذشته با GPU چهار هسته ای (استفاده شده در iPhone 12 Pro) صادق باشد. آیفون 13 پرو نیز دارای 6 گیگابایت رم است.

ما هنوز نمی دانیم که تراشه A15 با پردازنده گرافیکی 4 هسته ای چگونه کار می کند، زیرا هنوز هیچ کس آیفون 13 یا 13 مینی را بنچمارک مورد تست قرار نداده است.

نظر شما درباره پیشرفت ویژه تراشه اپل A15 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
M H

سامسونگ و amd به صورت رسمی محو می‌شوند 😂
خوبه هزار تا شکر ، سامسونگ به a15 طعنه نمیزنه

Farcry

الان توی این عکس هم مشخص نیست و مقدار رم رو نزده بعضی منابع میگن آیفون ۱۳ و ۱۳ پرو به ترتیب ۶ و ۸ گیگ رم و بعضی دیگه هم بعد از انتشار ابن امتیاز در گیگ بنچ میگن ۱۳ و ۱۳ پرو به ترتیب ۴ و ۶ گیگ رم دارن.

AŁɪ

واو عالی سری a همیشه قدرتمند تر از همه رقبا بودن .♥️

نیما عرفانی

تو بنچمارک گیک بنچ
سامسونگ با AMD که پیشکش
کوالکامم حتی اگه به بهترین حالت و دوران خودش برسه و به فرض بخواد پای اینتلو بکشه وسط یا برای عقب نیوفتادن از سامی به انویدیا متوسل بشه🤯 و از اون طرفم کایرین و دایمنسیتی بخوان ترکیبی بزنن😂 بازم عکس العمل اپل فقط یه پوزخنده!🤙
پیام اخلاقی : وقتی میخوای از تراشه های موبایلی اپل صحبت کنی قبلش وضو بگیر✋

Mahdi

من هر سال میگم پردازنده های اندرویدی باید تراشه قبلی رو شکست بدن

HM-Royal

پردازنده های اپل از A5 تا A15 ء2core پر قدرت دارند، در A10 ء2core ضعیف شده اضافه شد(در مجموع 4core) و از A11 به بعد 4core ضعیف شده اضافه شد (در مجموع6core) و این 2core اصلی بسیار قدرتمند هستد .و اگر در آینده نزدیک آیفونها 4 هسته قدرتمند داشته باشند فاصله قدرت پردازنده با رقبا بسیار زیاد میشه

HM-Royal

در بخش گرافیکی هم همینطور مخصوصاً در آیپدها

Faez

من که درست نگرفتم چی گفتی فقط فهمیدم نفهمیدم چی گفتی

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)