حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رابط کاربری ColorOS 12 بر پایه اندروید ١٢ معرفی شد + لیست دریافت کنندگان

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | آپدیت، اخبار، اندروید ۱۲، اوپو، وان‌پلاس

کمپانی چینی اوپو، جزوی از ۵ برند تولید کننده برتر گوشی‌های هوشمند در جهان است. نوآوری‌های اوپو در رسیدن به این عنوان، بی تأثیر نبوده است. حال، رابط کاربری ColorOS 12 رسماً معرفی شده است. این رابط کاربری، به زودی برای گوشی‌های اوپو و وان پلاس از راه می‌رسد.

رابط کاربری ColorOS 12 رسماً رونمایی شد؛مروری بر قابلیت‌ها و جزئیات

مدتی پیش والپیپرهای ColorOS 12 را با شما به اشتراک گذاشتیم. از سوی دیگر، نگاهی به به لیست اولیه دریافت کنندگان آن داشتیم.

 

والپیپر ColorOS 12 را از اینجا دانلود کنید؛ رونمایی نهایی این نسخه در همین ماه!

 

بر اساس گفته‌های Securykid، پس از پیشروی گوگل برای انتشار آپدیت اندروید ١٢ گوشی‌های پیکسل، نوبت به اوپو رسیده است. این کمپانی از نسخه جدید رابط کاربری اختصاصی خود بر پایه اندروید ١٢ رونمایی کرده است. این نسخه از رابط کاربری ColorOS از جهانی مانند امنیت، عملکرد و ظاهر پیشرفت‌های چشمگیری داشته است. قبل از هر چیزی، اوپو بر روی جلوه‌های بصری تمرکز کرده است. چینی‌ها، از استراتژی واقع گرایی و کاهش موارد مزاحم استفاده کرده‌اند. به طوری که اوپو امیدوار است با ColorOS 12، تجربه دنیای واقعی را به ارمغان بیاورد. طراحی جدید رابط کاربری ColorOS 12، جزئیات بهتری را در نور و سایه برای حفظ بافت‌ها دارد. این موضوع، سبب واقع گزایانه‌تر شدن آن می‌شود.

این رابط کاربری جدید، از فضای روشنی برخوردار است. افزایش کنتراست متن، تشخیص عمق رنگ و امکانات جدید، سبب مشاهده بهتر متحوا می‌شوند. به گفته چینی‌ها، ColorOS 12 با بسیاری از دستگاه‌ها سازگار است. به طوری که به جز گوشی‌ها، ساعت‌ها و تلویزیون‌های هوشمند نیز با آن سازگارند. سیستم انیمیشن این نسخه نیز پیشرفته‌تر شده است. موتور انیمیشن ColorOS 12، از ویژگی‌های طبیعی الهام گرفته است. این انیمیشن‌ها، از پدیده‌های طبیعی مانند مقاومت، اینرسی و بازگشت الگو برداری شده‌اند. در نتیجه، انیمیشن‌ها واقعی‌تر و روان‌تر خواهند شد!

برای مقابله با افت عملکرد، تدابیر جدیدی در این رابط کاربری اتخاذ شده‌اند. اوپو از موتور یادگیری ماشینی جدیدی بهره گرفته است. این موتور یادگیری ماشینی، می‌تواند پردازش‌های مختلف را اولویت بندی کند. همچنین با تقسیم وظایف، سبب کاهش افت عملکرد در طولانی مدت می‌شود. ما چنین مواردی را در MIUI 12.5 Enhanced نیز دیده بودیم. اوپو یک ادعا درباره این موضوع دارد. چینی‌ها می‌گویند که پس از آزمایش ٣۶ ماهه، سرعت خواندن و نوشتن کم‌تر از ۵ درصد کاهش یافته بود. کل میزان افت عملکرد، حدود ٢.٧۵ درصد بوده است. این ادعا، واقعاً جنجالی است.

قابلیت Omoji در رابط کاربری ColorOS 12

اوپو همچنین امکانات واقعیت افزوده Omoji را در ColorOS 12 معرفی کرد. این ویژگی، بسیار دقیق است. به طوری که در این نسخه، گوشی‌های اوپو می‌توانند با مدل سازی سه بعدی دقیق از صورت کاربر، یک صورت اموجی جدید را خلق کنند. این ویژگی، از ٢۰,٠٠٠ قسمت از صورت شما برای ساخت اموجی مخصوص خودتان استفاده می‌کند. در نتیجه، شکلک مجازی شما دقیقاً مشابه شما خواهد بود. هرچند که اپل، سامسونگ و… نیز پیش‌تر چنین امکاناتی را ارائه داده بودند. اما اوپو می‌گوید که در این فاصله، مشغول بهینه سازی این سیستم بوده است. بنابراین، ویژگی واقعیت افزوده اوپو می‌تواند از رقبا واقع گرایانه‌تر باشد. در حال حاضر، ویژگی Omoji از برنامه‌هایی مانند Zoom، وی چت، DingTalk، تنسنت Meeting و QQ پشتیبانی می‌کند. ما احتمال می‌دهیم که در آینده این تعداد افزایش بیابد.

در عین حال، اوپو در بخش عملکرد نیز متمرکز بوده است. اکنون ویژگی‌های مالتی تسکینگ جدیدی به ColorOS اضافه شده‌اند. از جمله آن‌ها، می‌توان به پنجره شناور جدید و ستون‌های جانبی هوشمند اشاره کرد. در کنار آن، در رابط کاربری ColorOS 12 به طور ساده‌تری می‌توان بین دستگاه‌ها ارتباط برقرار کرد. اوپو قابلیتی را فراهم کرده است که با آن می‌توانید به صورت یکپارچه به یک رایانه با ویندوز ١٠ وصل شوید. با این قابلیت، سرعت انتقال داده حدود ۴۵ مگابیت بر ثانیه است. در نتیجه، می‌توانید با سرعت بالایی از بسیاری از امکانات گوشی خود استفاده کنید. همچنین ویژگی‌های جدید دیگری مانند نمایش دادن محتوای نمایشگر خودرو، زیرنویس‌های هوشمند، جستجوی میان دستگاهی، آلبوم‌های عکس مشترک و مواردی از این قبیل در ColorOS 12 گنجانده شده‌اند.

در کنار آن، امنیت ColorOS 12 از ویژگی‌های اندروید ١٢ برخوردار است. هنگامی که برنامه‌ای درخواست استفاده از دوربین و میکروفون را داشته باشد، این درخواست به صورت یک اعلان مخصوص نمایش داده می‌شود. اگر بخواهید محتوای شخصی را نیز به اشتراک بگذارید، ColorOS 12 از محتوای حساس آن محافظت می‌کند.

اما در مورد دریافت کنندگان ColorOS 12 چه می‌دانیم؟ خب، اوپو در حال حاضر لیست دریافت کنندگان آپدیت ColorOS 12 را منتشر کرده است. این لیست، مربوط به چین است. اما انتظار داریم که این دستگاه‌ها در بازار جهانی نیز به روزرسانی ColorOS 12 را دریافت کنند. این لیست، به شرح زیر می‌باشد.

ارائه از نوامبر ٢٠٢١:

– اوپو فایند ایکس ٢ پرو لامبورگینی

– اوپو فایند ایکس ٢ پرو

– اوپو فایند ایکس ٢

– اوپو فایند ایکس ٢ نسخه League Of Legends S10

– اوپو رینو ۶ پرو پلاس نسخه Conan

– اوپو رینو ۶ پرو پلاس

– اوپو رینو ۶ پرو

– اوپو رینو ۶

ارائه از دسامبر ٢٠٢١:

– اوپو Ace2

– اوپو Ace2 نسخه EVA

– اوپو رینو ۵ پرو پلاس

– اوپو رینو ۵ پرو پلاس Limited Edition

– اوپو رینو ۵ پرو

– اوپو رینو ۵

– اوپو رینو ۵K

– اوپو K9

– اوپو A95 5G

– اوپو A93 5G

ارائه از نیمه اول ٢٠٢٢:

– وان پلاس 9R

– وان پلاس 8T

– وان پلاس ٨ پرو

– وان پلاس ٨

– وان پلاس ٧ تی پرو

– وان پلاس ٧ تی

– وان پلاس ٧ پرو

– وان پلاس ٧

– اوپو رینو ۴ پرو

– اوپو رینو ۴ پرو نسخه Customized 2020

– اوپو رینو ۴ پرو نسخه Artist

– اوپو رینو ۴

– اوپو رینو ۴ نسخه SE

– اوپو رینو ٣ پرو

– اوپو رینو ٣ پرو نسخه Classic Blue

– اوپو رینو ٣ نسخه Vitality

– اوپو رینو ٣

– اوپو Reno Ace

– اوپو Reno Ace نسخه Gundam

– اوپو رینو 10X Zoom

– اوپو رینو نسخه بارسلونا

– اوپو K9 Pro

– اوپو K7

– اوپو K7x

– اوپو A93s 5G

– اوپو A92s 5G

– اوپو A72 5G

– اوپو A55 5G

– اوپو A53 5G

نظر شما در مورد این نسخه از ColorOS چیست؟ آیا آن را می‌پسندید؟ پشتیبانی آن چطور است؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Alionel

وان پلاس؟
ادغام شد با اوپو؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️