حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کاربران فعال ColorOS اکنون به بیش از ۵۰۰ میلیون نفر رسیده است

رابط کاربری ColorOS، یکی از زیباترین و در عین حال جذاب‌ترین رابط‌های کاربری اندروید است که بی شک کاربران بسیاری آن را می‌شناسند. کاربران فعال ColorOS که توسط اوپو توسعه یافته است، حالا بیشتر از هر زمان دیگری است و به بیش از ۵۰۰ میلیون نفر کاربر فعال ماهانه رسیده است. با ترنجی همراه باشید.

آمار کاربران فعال ColorOS حکایت از یک رکوردشکنی تمام عیار دارد

اوایل امروز، حساب رسمی ColorOS در Weibo اعلام کرد که تا ۳۱ ژانویه ۲۰۲۲، تعداد کاربران فعال جهانی ColorOS از ۵۰۰ میلیون نفر نیز فراتر رفته است. با در نظر گرفتن ۵۰۰ میلیون کاربر ColorOS نسبت به ۴ میلیارد کاربر گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان، می‌توان گفت که از هر هشت نفر در جهان، یک نفر از ColorOS استفاده می‌کند.

این پوسته اندرویدی، یک رابط کاربری سفارشی شده مبتنی بر سیستم عامل اندروید است که توسط Oppo توسعه یافته است. لازم به ذکر است که در نوامبر سال گذشته، Oppo به طور رسمی سیستم عامل جدید ColorOS 12 را منتشر کرد. طبق گفته این شرکت، کاربران می‌توانند به مدت ۳۶ ماه بدون هیچ مشکلی از این سیستم عامل استفاده کنند. ColorOS 12 همچنین مجهز به Smooth Engine 2.0 و Quantum Animation Engine 3.0 است.

کاربران فعال ColorOS

یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته این رابط کاربری از نظر عملکرد، قابلیت اتصال متقابل صفحه است. پس از برقراری ارتباط یک گوشی هوشمند مبتنی بر ColorOS 12 با یک رایانه، آن رایانه می‌تواند تلفن همراه را کنترل کند. علاوه بر ایجاد اتصال متقابل پرسرعت، شما همچنین می‌توانید داده‌های تلفن همراه خود را مستقیماً روی رایانه ویرایش کنید.

از نظر طراحی رابط کاربری، ColorOS 12 از یک فرم طراحی و بدون حاشیه شامل آیکون‌های اکریلیک و طراحی ساده استفاده می‌کند. در عین حال، یک قابلیت برای مشاهده سریع با طراحی جدید نیز معرفی شده است. این ویژگی می‌تواند اطلاعات کلیدی برنامه‌های مرتبط را به صورت مستقیم در پنجره کارت مخصوص آن نمایش دهد.

از نظر امنیت و حریم خصوصی، ColorOS 12 از اعلان‌ها، حفاظت از حریم خصوصی معتبر و صنعتی، یادآوری تماس‌ها، مجوزهای حساس و مدیریت مجوزها به صورت دقیق پشتیبانی می‌کند. از ۳۱ ژانویه، بیش از دوازده مدل از گوشی‌های هوشمند به نسخه رسمی ColorOS 12 ارتقا یافته‌اند و این آپدیت برای مدل‌های بیشتری نیز در ماه فوریه عرضه خواهند شد.

طرح آپدیت بتا عمومی:

۱۶ فوریه ۲۰۲۲: Oppo K9 Pro 5G
۱۷ فوریه ۲۰۲۲: Oppo Reno4 SE 5G
۲۴ فوریه ۲۰۲۲: Oppo Find X3 Pro Photographer Edition
۲۸ فوریه ۲۰۲۲: Oppo Reno3 Pro 5G، Reno3 Vitality Edition، Reno3 Pro 5G Classic Blue Edition Custom، K7

برنامه ارائه نسخه رسمی آپدیت:

۲۲ فوریه ۲۰۲۲: Oppo Reno5 K 5G، K9 5G، A93 5G
۲۳ فوریه ۲۰۲۲: Oppo A72 5G
۲۴ فوریه ۲۰۲۲: OnePlus 9R 5G
۲۸ فوریه ۲۰۲۲: Oppo Ace2، Ace2 EVA Limited Edition

اطلاعیه ادغام OxygenOS 13 با ColorOS

کاربران فعال ColorOS

در اعلامیه‌ای که اخیرا منتشر شده است، وان پلاس سیستم نسل بعدی خود یعنی OxygenOS 13 را معرفی کرده است. در سپتامبر سال گذشته، وان پلاس از ادغام OxygenOS و ColorOS شرکت اوپو خبر داد. سیستم عامل جدید به صورت یکپارچه، هر دو رابط کاربری را ترکیب می کند و تجربه سریع و بدون تاخیر OxygenOS را در کنار ثبات و ویژگی‌های غنی ColorOS ارائه می‌دهد. با این حال، این شرکت نام سیستم عامل جدید خود را فاش نکرده است.

وان پلاس در حال توسعه OxygenOS 13 است: رویداد بررسی در 9 اسفند ماه 1400

به گفته GizChina، نام رسمی OxygenOS 13 به نظر نام جدیدی نیست. علاوه بر این، با نقشه راه قبلی این شرکت نیز سازگار نخواهد بود. آخرین نسخه OxygenOS 12 در دسامبر سال گذشته منتشر شد که اندروید ۱۲ را نیز ارائه می‌داد. این سیستم عامل همچنین چندین ویژگی از جمله آیکون‌های بهتر، حالت تاریک قابل تنظیم به صورت سه وضعیتی و چندین قابلیت دیگر را به همراه داشت.

 

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا از ColorOS استفاده کرده‌اید؟ به نظر شما این سیستم عامل یک رقیب قدرتمند برای رابط کاربری گوگل یا سامسونگ خواهد بود؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Nmnm

چرا وارد کنندگان این گوشی های خوب را زیاد وارد نمکنند

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان