حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قیمت گذاری آیفون ۱۴ احتمالا انتخاب آن را برای خریداران کمی سخت‌تر خواهد کرد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار

محصولات اپل، خصوصا آیفون‌های آن گوشی‌هایی ممتاز و درجه یک هستند. اما شاید درباره قیمت آن‌ها نتوان چنین ادعایی کرد زیرا محصولات آیفون همواره قیمت بالایی داشته و دارند. گویا قیمت گذاری آیفون ۱۴ احتمالا انتخاب آن را برای خریداران کمی سخت‌تر خواهد کرد. با ترنجی همراه باشید.

قیمت گذاری آیفون ۱۴ انتخاب این گوشی هوشمند را چالش برانگیز خواهد کرد

در چند وقت اخیر تصاویری از پنل جلویی هر چهار مدل آیفون ۱۴ منتشر شد که این تصاویر ابتدا در Weibo پخش شده بود. ظاهرا این تصاویر از طرف زنجیره تامین اپل آمده و چند موضوع مهم را تایید می‌کند. تصاویر این پنل‌ها نشان می‌دهد که امسال آیفون مینی پس از فروش بسیار ضعیف این گوشی در سال گذشته دیگر وجود نخواهد داشت. در عوض، همانطور که انتظار می‌رفت، اپل دو گوشی ۶.۱ اینچی و دو مدل ۶.۷ اینچی را عرضه خواهد کرد.

خط تولید آیفون ۲۰۲۲ شامل آیفون ۱۴ (با نمایشگر ۶.۱ اینچ)، آیفون ۱۴ مکس (با نمایشگر ۶.۷ اینچ)، آیفون ۱۴ پرو (با نمایشگر ۶.۱ اینچ) و آیفون ۱۴ پرو مکس (با نمایشگر ۶.۷ اینچ) خواهد بود. این تصاویر همچنین نشان می‌دهد که نسخه‌های Pro دارای بریدگی جدید “i-shaped” هستند که جایگزین بریدگی فعلی می‌شوند. همچنین این بریدگی فعلی همچنان در نسخه‌های غیرپرو این نسل نیز وجود دارد. همچنین مدل‌های Pro کمی بلندتر و با گوشه‌های گردتر و حاشیه‌های نازک‌تر و متقارن‌تر خواهند بود.

قیمت گذاری آیفون ۱۴

تصمیم شایعه شده اپل برای استفاده مجدد از چیپست A15 Bionic ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد و به خوبی با نظر مصرف کنندگان همراه نباشد. یکی از بحث برانگیزترین مسائلی که در مورد سری آیفون ۱۴ وجود دارد، ​​مربوط به تراشه‌هایی است که طبق گزارش‌ها اپل قصد دارد روی گوشی‌های جدید خود به کار گیرد. قابل ذکر است که نسخه‌های Pro آیفون ۱۴ از تراشه A16 Bionic جدید ۴ نانومتری استفاده می‌کنند و همچنین آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مکس دارای تراشه A15 Bionic سال گذشته هستند.

و اگر فکر می‌کنید که چون آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مکس از تراشه سال گذشته استفاده می‌کنند، پس اپل قصد دارد قیمت آن‌ها را کاهش دهد شاید چندان اینطور به نظر نرسد. اما با توجه به اخبار جدیدی که منتشر شده، مارک گورمن از بلومبرگ گفته است که خریداران نسخه‌های غیر پرو می‌توانند یک آیفون با بزرگ‌ترین صفحه نمایش ممکن را خریداری کنند و وی انتظار دارد آیفون ۱۴ مکس ۶.۷ اینچی امسال حدود ۲۰۰ دلار ارزان‌تر از آیفون ۱۴ پرو مکس باشد.

بر اساس نظر گورمن و قیمت اولیه ۱۰۹۹ دلاری آیفون ۱۳ پرو مکس، آیفون ۱۴ مکس می‌تواند ۸۹۹ دلار قیمت داشته باشد که برای مدل ۶.۷ اینچی غیر پرو قیمتی جذاب خواهد بود. اما اطلاعات جدیدی نشان می‌دهد که آیفون ۱۴ پرو و ​​آیفون ۱۴ پرو مکس به ترتیب قیمت‌های پایه ۱۰۹۹ و ۱۱۹۹ دلاری دارند. اگر اینطور باشد، می‌توانیم شاهد قیمت‌های اولیه ۷۹۹ دلاری برای آیفون ۱۴، ۹۹۹ دلاری برای آیفون ۱۴ مکس، ۱۰۹۹ دلاری برای آیفون ۱۴ پرو و ۱۱۹۹ دلاری برای آیفون ۱۴ پرو مکس باشیم.

اپل به دنبال افزایش تفاووت بین مدل‌های پرو و ​​غیرپرو آیفون ۱۴ است

گویا اپل به دنبال افزایش تفاووت بین مدل‌های پرو و غیر پرو بوده است، به همین دلیل است که انتظار می‌رود حسگر دوربین ۴۸ مگاپیکسلی و نمایشگر ۱۲۰ هرتزی ProMotion فقط در مدل‌های گران‌تر وجود داشته باشد. تفاوت‌های دیگر شامل جایگزینی بریدگی فعلی نمایشگر در نسخه‌های Pro با بریدگی “i-shaped” است. اما با این وجود پذیرفتن طرح اپل برای استفاده مجدد از A15 Bionic در آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مکس توسطکاربران ممکن است خیلی دور از انتظار باشد.

قیمت گذاری آیفون ۱۴

اگر اپل آیفون ۱۴ مکس ۶.۷ اینچی را ۹۹۹ دلار قیمت گذاری کند، ممکن است بتوانید فقط ۱۰۰ دلار برای آیفون ۱۴ پرو ۶.۱ اینچی با بریدگی جدید “i-shaped”، دوربین ۴۸ مگاپیکسلی و باتری بزرگ‌تر هزینه کنید و همچنین چیپست جدید و صفحه نمایش ProMotion با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز نیز داشته باشید. فقط با پرداخت ۲۰۰ دلار بیشتر هم می‌توانید آیفون ۱۴ پرو مکس ۶.۷ اینچی را با همه امکانات خاص آن خریداری کنید.

به گفته PhoneArena، با توجه به اینکه می‌توانید خرید خود را در مدت ۳۶ ماه بدون بهره از اپراتورهای اصلی تامین کنید، با پرداخت ۲.۷۷ تا ۵.۵۴ دلار در ماه می‌توانید از آیفون ۱۴ مکس به آیفون ۱۴ پرو یا آیفون ۱۴ پرو مکس سوییچ کنید و ممکن است مصرف‌ کنندگان این هزینه را پرداخت نمایند. سخت‌ترین تصمیم خرید زمانی که سعی کنید مدل آیفون ۱۴ را متناسب با نیازها، خواسته‌ها و بودجه خود انتخاب کنید.

احتمالا سری آیفون ۱۴ در اوایل سپتامبر با رونمایی خواهد شد. این امر زمان زیادی را برای افشای اطلاعات، رندرها و نکات بیشتری باقی می‌گذارد تا بتوانیم قبل از معرفی سری آیفون ۱۳ در عرض چندین ماه، به اطلاعات جدیدی از این دستگاه‌ها دست یابیم.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان