حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شارژر ١٢٠ واتی شیائومی ضرری برای عمر باتری گوشی ندارد

نوشته

2 سال قبل | 6 دیدگاه | اخبار، شیائومی

امروزه توان شارژر گوشی‌ها به طور چشمگیری رو به افزایش است. شیائومی نیز یکی از برندهایی است که به طور متمرکز در حال استفاده از شارژرهای پر توان برای محصولات خود است. حال، ما قصد داریم تا کمی در مورد عملکرد شارژر ١٢٠ واتی شیائومی صحبت کنیم. آیا این شارژر می‌تواند بر روی عمر باتری گوشی شما تأثیر منفی داشته باشد؟

شارژر ١٢٠ واتی شیائومی چه تأثیری بر روی عمر باتری گوشی شما خواهد داشت؟

شیائومی سال گذشته برای اولین بار از یک شارژر با توان ١٢٠ وات در گوشی می ١٠ اولترا بهره گرفت. آخرین باری که این شارژر برای محصولات شیائومی در نظر گرفته شد، هنگام معرفی شیائومی می میکس ۴ بود.

 

بررسی دقیق شارژر ۱۲۰ وات شیائومی Mi Mix 4 : دما، توان واقعی و سرعت

 

به نقل از GizChina، در بخش گوشی‌های هوشمند چینی، شارژرها یکی از بخش‌هایی هستند که به طور چشمگیری با رشد و پیشرفت مواجه شده‌اند. به همین صورت است که کمپانی‌های چینی هر چند ماه از فناوری شارژ سریع جدید خود پرده برداری می‌کنند. حتی قرار است گوشی شیائومی ١١ تی پرو نیز با شارژر ١٢٠ واتی به صورت جهانی عرضه شود. هرچند که شیائومی هنوز زمان تکمیل ظرفیت شارژ باتری این گوشی را فاش نکرده است. اما اولین گوشی با این شارژر یعنی Mi 10 Ultra، در تنها ٢٣ دقیقه فول شارژ می‌شد!

واکنش جامع کاربران به این نوع فناوری‌ها، این است که شارژرهای پر توان برای عمر باتری مضر هستند. همچنین آن‌ها فکر می‌کنند که مسائل ایمنی برای شارژرهای پر توان رعایت نشده است. اما در پاسخ به این شک و شبهه‌ها، مجموعه The Verge با رئیس ارتباطات بین المللی شیائومی و سخنگوی جهانی آن ارتباط برقرار کرده است. آن‌ها پرسیده‌اند که آیا شارژر ١٢٠ واتی Xiaomi 11T Pro واقعاً دارای تأثیر منفی بر روی عمر باتری است؟

 

تیزر رسمی Xiaomi 11T Pro منتشر شد: تأیید شارژر ١٢٠ واتی!

 

در ابتدا، می‌دانیم که این شارژر ۶ ولت و ٢٠ آمپری است. در نتیجه، سرعت آن واقعاً زیاد است. در نتیجه، سرعت شارژ باتری به وسیله آن بسیار زیاد خواهد بود. اما مهم‌ترین مسئله در این بین، مربوط به عمر باتری است. بسیاری از کاربران خیال می‌کنند که شارژرهای پر توان، دارای تأثیرات مضری بر روی عمر باتری دستگاه هستند. اما سخنگوی جهانی شیائومی می‌گوید که چنین نیست.

تأثیر این شارژر، مانند هر شارژر دیگری است که برای گوشی شارژ کردن گوشی خود استفاده می‌کنید. وی می‌گوید که شیائومی به طور جدی عملکرد این شارژر را مورد بررسی قرار داده است. به طور کلی، با ٨٠٠ بار شارژ کردن گوشی به وسیله این شارژر ١٢٠ واتی، همچنان باتری با ٨٠ درصد سلامتی همراه بود. اما نیازی به نگرانی نیست. شاید برخی با خود بگویند که این کم شدن عمر باتری، تقصیر شارژر ١٢٠ واتی است. اما این طور نیست و باتری به مرور زمان و پس از دو سال، دچار تحلیل و افت می‌شود. بنابراین، دلایل ما برای مضر نبودن این شارژر محکم است.

در مقابل، اپل ادعای دیگری دارد. این کمپانی، گفته است که باتری آیفون می‌تواند پس از گذراندن ۵٠٠ چرخه شارژ، تا ٨٠ درصد سلامت باتری را داشته باشد. در نتیجه، این ادعای شیائومی در صورت صحت نشان می‌دهد که شارژر ١۲٠ واتی واقعاً هیچ تأثیری در کم شدن سلامت باتری ندارد! در پاسخ به این که آیا شارژر کندتر سبب کم‌تر شدن افت باتری می‌شود، مسئول مورد اشاره شیائومی اظهارات جالبی را ارائه داد. او می‌گوید که اگر بخواهید از شارژر کندتر برای شیائومی ١١ تی پرو، تفاوت کمی با استفاده از همان شارژر ١٢٠ واتی دارد. در نتیجه، شرایط مطلوب این است که از همان شارژر اصلی Xiaomi 11T Pro استفاده کنید. در مورد مسائل ایمنی نیز شاهد پاسخ‌های جدیدی هستیم.

این مسئول از شیائومی می‌گوید که هزاران آزمایش شخص ثالث برای اطمینان از ایمنی کافی شارژر ١٢٠ واتی شیائومی انجام شده است. از سوی دیگر، حدود ٣۴ قابلیت محافظت از باتری در گوشی‌های شیائومی موجود است. در نتیجه، خبری از مشکلات ایمنی نیست.

شیائومی همچنان معتقد است که فناوری شارژر سریع، با پیشرفت‌های بیشتری مواجه می‌شود. بنابراین، همچنان جایی برای پیشرفت وجود دارد. چندی پیش، شیائومی از شارژر ٢٠٠ واتی خود رونمایی کرد. این شارژر پر توان، می‌تواند یک باتری ۴,٠٠٠ میلی آمپر ساعتی را طی ٨ دقیقه به طور کامل شارژ کند. سخنگوی شیائومی در پاسخ به این که آیا شاهد حجاری سازی این شارژرها خواهیم بود، گفت که باید منتظر بمانیم تا ببینیم که چه می‌شود.

 

شارژر سیمی ٢٠٠ واتی شیائومی و شارژر بی سیم ١٢٠ واتی این کمپانی رونمایی شدند

 

نظر شما در مورد شارژر ١٢٠ واتی شیائومی چیست؟ آیا کاربران بازار جهانی از آن استقبال می‌کنند؟ فکر می‌کنید شیائومی می‌تواند فروش خوبی را با Xiaomi 11T Pro تجربه کند؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Alionel

چرا شرکتای دیگه مثه سامسونگ قابلیته خاموش یا روشن کردنه فست شارژو نمیزارن؟

m.b

شیائومی در آخرین تولیدی که با شارژر 120 وات بود اینکار رو کرد… میکس چهار حالت شارژ، دو حالت پیش‌فرض و توربو جداگانه برای شارژ سیمی و بیسیم قرار داده… باید ببینیم روی 11t هم همینطور میشه یا نه…

Mahdi

میکس میگی 🤔
چون سرعت شارژ هاش متفاوت بود میشد تنظیم کرد

Tanha122

یادمه چند سال پیش داشتن الان رو نمیدونم

Mahdi

خیلی خوبه شارژر ۱۲۰ وات مگه چه قدر میتونه اسیب بزنه🤔🤔

Mahdi85

بعد اپل تو ۱۱ تو جعبه ۵ وات میزاشت الان هم که نیست ۲۰ وات سام هم که ۲۵ وات دیگه باید ارتقا بدن وقتی ۱۲۰ وات شیائومی ثابت شده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️