حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امتیاز DxO دوربین شیائومی 11T Pro مشخص شد: کم‌تر از Mi 10T Pro!

نوشته

2 سال قبل | 16 دیدگاه | تست، دوربین، شیائومی

شیائومی و نسل جدید گوشی‌هایش امسال سر و صدای زیادی به پا کردند. این کمپانی از گوشی‌های رده بالا و قاتل پرچمدار خود نیز رونمایی کرد. شیائومی 11T Pro، یکی از گوشی‌های جدید شیائومی است که جذابیت‌های خاص خود را دارد. حال امتیاز DxO دوربین شیائومی 11T Pro مشخص شده است.

شیائومی ١١ تی پرو

زمانی که سری Xiaomi 11T معرفی شد گفتیم که پیشرفت و پسرفت در این سری با هم آمیخته شده‌اند.

 

شیائومی 11T Pro و شیائومی 11T رسماً معرفی شدند: در هم آمیختن پسرفت و پیشرفت!

 

خب، این حرف ما قرار است در بررسی‌های DxOMARK ثابت شود. این مرجع که این بار به سراغ تست و بررسی گوشی جدید شیائومی یعنی Xiaomi 11T Pro رفته است، از بخش دوربین اصلی این دستگاه آغاز کرده است. امتیاز DxO دوربین شیائومی 11T Pro را در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم. اما پیش از آن، مروری بر مشخصات دوربین این گوشی داریم:

– سنسور اصلی ISOCELL HM2 با وضوح ١٠٨ مگاپیکسلی با اندازه ١/١.۵٢” اینچی / قابلیت عکاسی با فیلتر نونا بایر و خروجی ١٢ مگاپیکسلی

– سنسور ٨ مگاپیکسلی برای لنز فوق عریض

– سنسور ۵ مگاپیکسلی برای ثبت عکس‌های ماکرو

– قابلیت فیلم برداری 8K با نرخ ٣٠ فریم بر ثانیه

همان طور که احتمالاً می‌دانید، DxOMARK برای نمره دهی به عملکرد دوربین این گوشی، با آن بیش از ٣,٠٠٠ عکس و ٢.۵ ساعت فیلم را به ثبت رسانده است.

امتیاز DxO دوربین اصلی شیائومی 11T Pro

امتیاز DxO دوربین شیائومی 11T Pro

شیائومی ١١ تی پرو، مشخصات مشابهی با سنل قبلی خود دارد. البته وضوح دوربین فوق عریص از ١٣ مگاپیکسل به ٨ مگاپیکسل کاهش یافته است. همچنین بر خلاف نسل قبل، خبری از لرزشگیر اپتیکال در این گوشی نیست. در نهایت، این گوشی توانست امتیاز کلی ١١٧ را به دست بیاورد. این امتیاز، شاید در نگاه اول راضی کننده باشد. اما آیا واقعاً این چنین است؟

خب، در بخش‌های عکاسی، زوم و فیلم برداری، نمرات ١٢۵، ٣٩ و ١١٠ توسط این گوشی کسب شده‌اند. در بخش زوم، این گوشی عملکرد چندان خوبی ندارد. همچنین نبود لرزشگیر اپتیکال در این گوشی، سبب افت نمرات شده است. عملکرد دوربین اصلی این گوشی، از شیائومی می ١٠ تی پرو و وان پلاس ٨ پرو کم‌تر است. اما همچنان عملکرد این گوشی در حد گلکسی نوت ٢٠ اولترا نسخه اسنپدراگون است. در تصویر زیر، مقایسه‌ای از تصاویر ثبت شده توسط دو گوشی شیائومی ١١ تی پرو و می ١٠ تی پرو قابل مشاهده است:

نقاط ضعف و نقاط قوت دوربین گوشی رده بالای شیائومی

در بخش نقاط قوت، مواردی مانند نوردهی دقیق سوژه در تصاویر و ویدئوها، رنگ‌های جذاب و مناسب، فوکوس خودکار دقیق در تصاویر، جزئیات بالای ویدئوها در محیط داخلی و خارجی و شباهت بالای تصاویر قبل و پس از ثبت دیده می‌شوند. در مقابل، این گوشی دارای مشکلاتی از قبیل از دست رفتن جزئیات در برخی از تصاویر، ثبت غیر طبیعی رنگ‌ها در حالت افقی، نویز نور در شرایط نوری نامناسب، برخی از مشکلات اعوجاج تصویر و شارپنس به دلیل عدم عملکرد مناسب لرزشگیر در کنار مشکلات جزئیات تصاویر فوق عریض و نوردهی در شب وجود دارند.

نظر شما در مورد امتیاز DxO دوربین اصلی شیائومی 11T Pro چیست؟ به نظر شما دلیل اصلی برای خرید این گوشی چه می‌تواند باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
16 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

همینکه اندازه نوت ۲۰ الترا تو این سایت نمره اورده یعنی در واقعیت نصف نوتم کیفیت عکساش نیست 🤣🤣
ولی خوب منکه به شست پام نمرشو نمیگیرم چون خود سنسورش سایز پیکسلش خیلی بزرگتره و روشم gcam به راحتی سوار میشه
به قول دهه هشتادیا #فاقد_اهمیت

ینی hm1 و دوربین زوم و لرزشگیر اپتیکال و فوکوس لیزری با این عجیب الخلقه یکیه😐
حتی گیریم که برا شیائومی پارتی بازی میکنه این ترکیب دری وری با می ۱۰تی پرو که الترا واید و دوربین اصلی بهتر فقط یک نمره ،فقط یک واکینگ نمره فرق داره😐

ببین ماژول لیزری یه بخش جداس
همچنین نداشتن ois
اینا همش خسیس بازی شیاس 😂
خودتم میگی فقط یه نمره فرق داره
ولی خوب سایز پیکسلاش خیلی بزرگتره ۱.۶ مقابل ۲.۱
اگر اشتباه نکنم نزدیک به ۴۰ درصد نورگیری بیشتری داره که برای عکاسی حالت شب و سه پایه و … خیلی خوب باشه اگر یه جیکم خوب روش سوار شه

AŁɪ

🤣😂🤣😂🤣🤣😂

نیما عرفانی

🙂 خب بدیهیات بر هیچکس پوشیده نیست حتی جان بر کفان متعصب مگر اینکه طرف دیگه رسماً ترول به دنیا اومده باشه…
“به نظر شما دلیل اصلی برای خرید این گوشی چه می‌تواند باشد؟”
ایده آل ترین گوشی موجود در شارژ و دشارژ. به عبارتی ضعف تولید حرارت و مصرف بالای اسنپدراگون ۸۸۸ ، با باتری ۵۰۰۰ و شارژر ۱۲۰ وات پوشیده شده. در واقع این گوشی به نظرم یه گیمینگ کش می‌تونه لقب بگیره تا یه پرچمدار کش.
اگه ترکیب دوربین قوی داشت به عنوان یکی از گزینه های خرید در نظر می‌گرفتمش.

Mahdi

تو گوشی های امسال غیر از هواوی فقط سه گوشی نظرمو جلب کردن ، یک ۱۳پرومکس دو اس۲۱الترا و سه فایندایکس۳پرو ، بقیش اصلا به دلم نمیشینه ، پارسال بنظرم خیلی گوشی هاش از امسال بهتر بودن

AŁɪ

من ۲۰۱۹ رو بهتر از پارسال می‌دونم البته mate 40 pro هم سال ۲۰۲۰ بد نبود .
P30 pro و one plus 7 pro که واقعا محشر بودن .

AL1K1NG

۲۰۱۹ که وحشتناک خفن بود
کا ۲۰ و کا ۲۰ پرو ردمی😐👌

AL1K1NG

یه ایکس ۷۰ پرو پلاس و دوتا گوشی سونی مارک ۳ و پرو مارک آی و زد فولد ۳ و می ۱۱ پرو رو هم بزار تو لیست روحمون شاد شه

Mahdi

زیاد میشه ، سونی که از خاورمیانه رد نمیشه وگرنه ۵ مارک ۳ رنگ سبزش خوشدست و خوشگله ، می۱۱پرو هم چینه ، گوشی تاشو هم زیاد باهاش حال نمیکنم

نیما عرفانی

“تو گوشی های امسال غیر از هواوی”
این قسمت رو متوجه نشدم ولی اینطور برداشت کردم که شاید منظورت این بود ؛ چون هواوی تحریمه و شرایطش فرق داره و تعداد گوشی هایی که تو سال ۲۰۲۱ زده در مقایسه با رقبا خیلی کمتره پس ازش فاکتور گرفتی.
“فقط سه گوشی نظرمو جلب کردن ، یک ۱۳پرومکس دو اس۲۱الترا و سه فایندایکس۳پرو”
آره این سه تارو منم هستم به خصوص نوآوری و ابتکار اوپو تو قاب پشتی و کادر دوربین های یکدست با بدنه ی سری فایند ۳ امسال منو واقعاً به وجد اورد ، اما در کل با فایند ایکس ۲ پرو بیشتر حال کردم.
اگه بخوام به انتخاب خودم ۱) با پرستیژ ترین گوشی ۲) متعادل ترین گوشی ۳) پرفکت ترین گوشی و ۴) با ارزش ترین گوشی ۲۰۲۱ رو بگم ؛ به ترتیب ۱- ویوو ایکس ۷۰ پرو پلاس / ۲- ویوو آیکو ۸ پرو ، گوگل پیکسل ۶ پرو / ۳- آیفون ۱۳ پرو مکس / و ۴- میزو ۱۸ پرو , ۱۸s پرو
✓ میزو اگه با تیراژ بالا وارد بازار گلوبال میشد واقعاً خیلیارو زخمی میکرد.

Mahdi

هواوی رو بخاطر تحریم کنار گذاشتم وگرنه میت ۴۰پروپلاس بود که خیلی خوشم اومد

Mahdi

اوپو هیچوقت ازش خوشم نیومد ولی فایند ایکس3پرو نظرمو عوض کرد

AL1K1NG

بهترین تعریف رو کردی👌
تو دوربین تو این قیمت میبازه
تو صفحه میبازه
تو پردازنده (نسبت به قیمت) گزینه های بهتری هست
تو جنس بدنه تو نگهداری باتری واقعا ضعف داره
به نظرم دوربین ضعیف تر میشد و خنک کننده و قیافه گیمینگ میداد موفق تر بود👌

نیما عرفانی

عملاً ادای دین شیائومی به طرفدارای گلوبال ردمی کی ۴۰ پرو پلاس/mi 11x pro محسوب میشه و یه چیزی بین ردمی کی ۴۰ گیمینگ(پوکو اف ۳ جی تی) و بلک شارک ۴ پرو/۴ اس پروعه… .
به نظرم برای کسی که پکیج دوربین براش اهمیتی نداره ، انتخاب فوق العاده ایه و در صورتیکه دوربین و صفحه نمایش براش در ارجحیت باشه ، دستش بازه و میتونه با صرف کمی هزینه ی بیشتر بره سمت می ۱۱ یا میکس ۴.

MohammadFarhaadi

باید زمان بگذره تا ببینیم این انتخاب چه منطقی پشتش بوده و آیا چیزی هست که هنوز ما نمیدونیم و ممکنه بعدا رو بشه!یا نه تصمیم اشتباه و گتره ای بوده!!!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️