حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویوو X70 به همراه ویوو X70 Pro رسماً معرفی شدند

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | اخبار، ویوو

ویوو امروز مراسمی جذاب را برگزار کرد. طی این مراسم، از ویوو ایکس ٧٠ پرو پلاس به عنوان برترین پرچمدار ویوو رونمایی شد. اما پس از آن، نوبت به اعضای دیگر می‌رسد. سری Vivo X70، میزبان دو عضو با نام‌های ویوو X70 و Vivo X70 Pro می‌باشد. در ادامه، نگاهی به مشخصات فنی و قیمت این دو محصول داریم.

مشخصات فنی و قیمت ویوو X70

تاریخ رونمایی از ویوو ایکس ۷٠، چند روز پیش مشخص شده بود. در همین راستا، ویوو امروز به صورت رسمی از گوشی‌های این سری پرده برداری کرد. این سری، متشکل از سه عضو می‌باشد. ما در ترنجی، به جزئیات مربوط به Vivo X70 Pro Plus پرداختیم. اما پس از آن، نوبت به اعضای ارزان‌تر این سری می‌رسد. به گزارش EqualLeaks، این سری میزبان دو گوشی Vivo X70 و Vivo X70 Pro می‌باشد. در همین راستا، ابتدا از گوشی Vivo X70 شروع می‌کنیم.

رندر ویوو X70

گوشی ویوو ایکس ٧٠، تفاوت‌های خیلی زیادی با نسل قبل خود ندارد. اما همچنان گوشی نسبتاً جذابی محسوب می‌شود. ویوو ایکس ۷٠، دارای نمایشگر ۶.۵۶ از اینچی از نوع AMOLED با رفرش ریت ١٢٠ هرتزی و وضوح +Full HD است. نرخ حساسیت لمسی این گوشی، ٢۴٠ هرتز است. طیف رنگی DCI-P3 و محتوای +HDR10 توسط این نمایشگر پشتیبانی می‌شوند. حسگر تشخیص اثرانگشت این گوشی، درون نمایشگر آن جای خوش کرده است.

به نظر می‌رسد که فریم این گوشی رده بالا، پلاستیکی است. این موضوع، یک نکته منفی محسوب می‌شود. مغز متفکر ویوو X70، تراشه ۶ نانومتری پرچمدار مدیاتک، یعنی Dimensity 1200 می‌باشد. اما توجه داشته باشید که یک نسخه دیگر از این گوشی، با نام Vivo X70t نیز وجود دارد. آن دستگاه نیز با تراشه Exynos 1080 روانه بازار خواهد شد.

 

مدیاتک دایمنسیتی ۱۲۰۰ و دایمنسیتی ۱۱۰۰ با معماری ۶ نانومتری رسما معرفی شدند

 

دوربین اصلی این گوشی، سه گانه است. سنسور اصلی آن، وضوح ۵٠ مگاپیکسلی دارد و نام آن، IMX766V سونی است. دو سنسور ١٢ مگاپیکسلی نیز در این گوشی موجود هستند. ویوو ایکس ٧٠ توانایی عکاسی فوق عریض را دارد. دوربین سلفی تکی Vivo X70، دارای وضوح ٣٢ مگاپیکسلی است و در حفره نمایشگر مرکزی تعبیه شده است. ویوو در این گوشی، از سیستم عامل اندروید ١١ و رابط کاربری OriginOS 1.0 بهره گیری کرده است. شارژر این گوشی، ۴۴ واتی است. ظرفیت باتری آن، برابر با ۴,۴٠٠ میلی آمپر ساعت می‌باشد. وزن و ضخامت گوشی جدید ویوو، به ترتیب برابر با ١۸١ گرم و ٧.۵ میلی متر می‌باشد. این میزان از وزن و ضخامت، واقعاً جذابیت بالایی دارد.

قیمت ویوو X70

ویوو برای این گوشی، ٨ یا ١٢ گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR4X 2133MHZ را به همراه ١٢٨ یا ٢۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 در نظر گرفته است. پشتیبانی از اینترنت 5G، بلوتوث نسخه ۵.٢، درگاه Type-C و وای فای ۶، از دیگر مشخصات این گوشی هستند. قیمت نسخه‌های مختلف ویوو X70، به شرح زیر می‌باشد:

– نسخه ٨/١٢٨ گیگابایتی: ۳,۶٩٩ یوان چین (معادل ۵٧٣ دلار آمریکا)

– نسخه ٨/٢۵۶ گیگابایتی: ٣,٩٩٩ یوان چین (معادل ۶١٩ دلار آمریکا)

– نسخه ١٢/٢۵۶ گیگابایتی: ۴,٢٩٩ یوان چین (معادل ۶۶۶ دلار آمریکا‌)

مشخصات فنی و قیمت Vivo X70 Pro

نسخه پروی این گوشی نیز دارای مشخصاتی نسبتاً قابل توجه است. هرچند هر دوی این گوشی‌ها، از پردازشگر تصویر Vivo V1 بی بهره هستند. این پردازشگر تصویر، تنها در Vivo X70 Pro Plus استفاده شده است. اما به هر حال، نوبت به مشخصات فنی و قیمت نسخه پرو می‌رسد.

اما در کل، باید بگوییم که این گوشی تفاوت‌های خیلی زیادی با نسخه استاندارد ندارد. نمایشگر این دستگاه، مشابه همان نسخه استاندارد است. حسگر تشخیص اثرانگشت درون نمایشگر، درگاه Type-C و پشتیبانی از اینترنت 5G نیز در این گوشی موجود هستند. اما در مورد تراشه، باید بگوییم که ویوو سیاستی برعکس در برابر نسخه استاندارد را برای این گوشی پیش گرفته است. به طوری که ویوو ایکس ٧٠ پرو، مجهز به تراشه Exynos 1080 است. اما در مقابل، ویوو X70t Pro دارای تراشه Dimensity 1200 می‌باشد! این استراتژی برای ویوو ایکس ٧٠ پرو، واقعاً عجیب است.

اما اکنون، نوبت به سیستم دوربین ویوو ایکس ٧٠ پرو می‌رسد. سیستم دوربین اصلی این گوشی، در کل مانند نسخه استاندارد است. اما این بار، شاهد اضافه شدن یک لنز پریسکوپ تله فوتو هستیم. سنسور این لنز، وضوح ٨ مگاپیکسلی دارد. دوربین سلفی این گوشی، ٣٢ مگاپیکسلی است. وزن این دستگاه با توجه به اضافه شدن لنز پریسکوپ تله فوتو، به ١٨۶ گرم افزایش یافته است. حافظه داخلی ۵١٢ گیگابایتی نیز در این گوشی موجود است. نمایشگر این گوشی، دو لبه خمیده است. در کل، تفاوت دیگری را در این بین شاهد نیستیم. اما قیمت این محصول به چه صورت است؟ خب، شما می‌توانید قیمت نسخه‌های مختلف ویوو X70 پرو را مشاهده کنید:

– نسخه ٨/١٢٨ گیگابایتی: ۴,٢٩٩ یوان (معادل ۶۶۶ دلار آمریکا)

– نسخه ٨/٢۵۶ گیگابایتی: ۴,۵٩٩ یوان (معادل ٧١٣ دلار آمریکا)

– نسخه ١٢/٢۵۶ گیگابایتی: ۴,٧٩٩ یوان (معادل ٧۴٣ دلار آمریکا)

– نسخه ١٢/۵١٢ گیگابایتی: ۵,۲٩٩ یوان (معادل ٨۶٧ دلار آمریکا)

قیمت ویوو X70 Pro

نظر شما در مورد این دو گوشی چیست؟ کدام یک را بیشتر می‌پسندید؟ ارزش خرید کدام گوشی بیشتر است؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

قیمت نسخه پرو یکم گرون نیست🤕🤕
بعد پردازنده هاش خوبه ها ولی میتونست از اسنپ دراگون استفاده کنه🙂

ali karimi

سلام، گوشیهای خوبی هستن، از حافظه بگیر تا دوربینو، چیپست، ولی قیمت یکمی گرونه

AŁɪ

مشخصات مطلوب قیمت تند !

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️