حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عمر باتری Pixel 5a مشخص شد: فوق العاده؛ به لطف مصرف کم!

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | تست، عمر باتری، گوگل

گوشی‌های پیکسل معمولاً از بهینه سازی بالایی برخوردار هستند. در نتیجه، این بهینه سازی به بازدهی باتری بالا منتهی می‌شود. حال، ما با گوشی Pixel 5a مواجه هستیم. این گوشی، بیشترین ظرفیت باتری در بین پیکسل‌ها را دارد. اما عمر باتری Pixel 5a دقیقاً چگونه است؟

گوگل پیکسل ۵ ای

گوگل مدتی پیش از گوشی Pixel 5a رسماً رونمایی کرد. این دستگاه، دارای مشخصات عجیب و غریبی بود. شاید مهم‌ترین ضعف این گوشی، رفرش ریت ۶٠ هرتزی آن باشد.

 

گوگل Pixel 5a 5G با قیمت ۴۴٩ دلار و Snapdragon 765G رسماً معرفی شد

 

اما بالأخره Pixel 5a به دست Gsmarena رسیده است و بررسی آن منتشر شده است. طی این بررسی، جزئیات عمر باتری Pixel 5a و تست سرعت شارژ آن نیز منتشر شده است. در ادامه این مطلب، این دو بخش را مورد بررسی قرار خواهیم بود. اما پیش از آن، مروری بر مشخصات کلیدی این گوشی داریم:

– نمایشگر ۶.٣ اینچی از نوع OLED با وضوح +Full HD و رفرش ریت ۶٠ هرتزی

– تراشه Snapdragon 765G

– سیستم عامل اندروید ١١ پیش فرض

– باتری ۴,۶٨٠ میلی آمپر ساعتی

– شارژر ١٨ واتی درون جعبه

عمر باتری Pixel 5a

همان طور که گفتیم، این دستگاه دارای بهینه سازی‌های متعددی است. اما نباید فراموش کنیم که Pixel 5a، از مصرف کمی به لطف قطعات سخت افزاری خود برخوردار است. چرا که رفرش ریت به ۶٠ هرتز محدود شده است، تراشه آن نسبت به رقبا قدرت کم‌تری دارد و ظرفیت باتری آن بیش از پیش شده است.

تست بازدهی باتری Pixel 5a

تست بازدهی باتری Pixel 5a

اما در نهایت به بخش عمر باتری Pixel 5a می‌رسیم. این گوشی نسبتاً جدید، موفق شده است تا در حالت استفاده ترکیبی، تا ١٢٢ ساعت دوام بیاورد. چنین میزان بازدهی باتری جذابی، عمر باتری Pixel 5a را در بازه “فوق العاده” قرار می‌دهد. پس از آن، در تست تماس 3G نیز این گوشی حدود ٣٣ ساعت بازدهی داشته است. در بخش‌های وب گردی و پخش فیلم نیز به ترتیب شاهد ثبت ارقام ١٨:٣٠ و ٢١:٣٠ ساعته هستیم. در کل، این گوشی دارای بازدهی باتری بالایی است. اما اگر رفرش ریت این دستگاه بیشتر بود و تراشه آن، از قدرت بیشتری مانند رقبا برخوردار بود، شاهد چنین ارقامی نبودیم.

تست سرعت شارژ میان رده جدید گوگل

همان طور که احتمالاً می‌دانید، Pixel 5a آخرین گوشی گوگل بوده است که از شارژر درون جعبه برخوردار شده است. در آینده، دستگاه‌های جدید گوگل بدون شارژر عرضه می‌شوند. توان شارژر این میان رده، ١٨ وات است.

تست سرعت شارژ Pixel 5a

تست سرعت شارژ Pixel 5a

در نیم ساعت اول، تنها ۴٢ درصد از ظرفیت این باتری شارژ می‌شود. پس از آن، تقریباً ١٠٠ دقیقه طول می‌کشد تا گوشی Pixel 5a به طور کامل شارژ شود. این رقم، خیلی بد نیست. اما خیلی هم خوب نیست.

نظر شما در مورد عمر باتری این گوشی چیست؟ آیا سرعت شارژر این گوشی کافی است؟ فکر می‌کنید که این عمر باتری بالا، به لطف چه بخشی بوده است؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

عمرش خیلی خوبه ولی ۶۰ هرتزه😐😓

mostafa3

من تفاوت خاصی بین 60 و 120 هرتز ندیدم این همه بزرگش کردن
ولی پردازنده ضعیف داره که تو عمر مفید باتری افزایش داده

Mohammadr

جدی داداش؟
من وقتی رو بهینه سازی میزنم، خودکار میره رو 60 هرتز و تا وقتی میام ببرمش رو 90 یا 144، حس میکنم گوشی پر لگه😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️