حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه مدیاتک Dimensity 2000 با لیتوگرافی ۴ نانومتری TSMC رونمایی می‌شود

نوشته

2 سال قبل | 5 دیدگاه | پردازشگرها، شایعات، مدیاتک

کمپانی تایوانی مدیاتک در سال‌های اخیر توانسته است بیش از پیش سهم خود را افزایش دهد. مدیاتک قصد دارد تا به زودی از تراشه پرچمدار جدید خود رونمایی کند. تراشه مدیاتک Dimensity 2000 که مدتی است در شایعات حضور دارد، این بار در شایعه جدیدی لو رفته است. گفته می‌شود که این تراشه، با لیتوگرافی ۴ نانومتری ساخته می‌شود.

تراشه مدیاتک Dimensity 2000 با لیتوگرافی به روز TSMC به زودی معرفی می‌شود

همان طور که گفتیم، مدیاتک در سال‌های اخیر رشد زیادی را تجربه کرده است و بیش از پیش شناخته شده است. این کمپانی توانست عنوان برترین تولید کننده تراشه را نیز کسب کند.

 

کمپانی مدیاتک باز هم توانست عنوان تولید کننده برتر تراشه موبایل را کسب کند

 

بر اساس گزارش Gizmochina، هر دو کمپانی مدیاتک و کوالکام در حال برنامه ریزی برای رونمایی از تراشه‌های پرچمدار جدید خود برای سال آینده هستند. اگر به یاد داشته باشید، در گزارشی گفتیم که تراشه اسنپدراگون ٨٩٨ با لیتوگرافی ۴ نانومتری سامسونگ عرضه می‌شود. اما ظاهراً Dimensity 2000 رویکرد متفاوتی دارد و با لیتوگرافی ۴ نانومتری TSMC معرفی می‌شود. گزارش جدیدی که منتشر شده است، می‌گوید مدیاتک برای ساخت تراشه جدید خود به سراغ لیتوگرافی ۴ نانومتری رقیب سامسونگ می‌رود.

 

تراشه Snapdragon 898 با لیتوگرافی ۴ نانومتری سامسونگ و ٢٠ درصد بهبود عملکرد معرفی می‌شود

 

یک افشاگر مطرح از ویبو، می‌گوید که تراشه بعدی مدیاتک، با اینترنت 5G و لیتوگرافی ۴ نانومتری کمپانی ریخته گری تایوان معرفی می‌شود. وی در ادامه، افزود که این تراشه بر پایه معماری تازه وارد ARMv9 طراحی شده است. بنابراین، شاهد استفاده از هسته‌های جدید ARM با عملکردی بهتر از قبل در این تراشه خواهیم بود. از سوی دیگر، شایعاتی وجود دارند که به ما می‌گویند کوالکام همچنان به همکاری با سامسونگ ادامه می‌دهد و خبری از استفاده از لیتوگرافی ۴ نانومتری TSMC در تراشه Snapdragon 898 نخواهد بود. اما گفته می‌شود که در آینده، اسنپدراگون ٨٩٨ پلاس بالأخره از لیتوگرافی ۴ نانومتری TSMC روانه بازار می‌شود. توجه داشته باشید که تمام این‌ها، در حد شایعه هستند و تأیید رسمی برای آن‌ها وجود ندارد.

 

هسته Cortex-X2 آرم به همراه چند هسته دیگر معرفی شدند

 

با این وجود، مدیاتک خوب می‌داند که باید که کاری را انجام دهد. در نتیجه، تراشه مدیاتک Dimensity 2000 یکی از شاخص‌ترین تراشه‌های پرچمدار خواهد بود. مدیاتک که یک کمپانی تایوانی است، موفق شده است تا به یک تهدید بزرگ و جدی برای کوالکام در بخش تصاحب سهم بازار تبدیل شود.

نظر شما در مورد استفاده این لیتوگرافی در Dimensity 2000 چیست؟ آیا این رویکرد را قبول دارید؟ فکر می‌کنید که تصمیم کدام کمپانی درست است؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

نمونه موفقی به نظر میرسه… از لیتوگرافی تا سابقه‌ای که تغییر کرده و شرکتایی که همکاری داشتن و تولید کننده که tsmc هست همه یک نتیجه روشن و موفق رو دارن نشون میدن…

AŁɪ

Tsmc خداس بارها گفتم ، مدیاتک هم از این موضوع به خوبی آگاه هست.

ali karimi

سلام،از مشخصاتش مشخصه که این چیپست عالی میشه مثل سری های قبل دایمن سیتی، تازه بخصوص اینکه ساخت tsmc هستش، ولی تعجبه خود مدیاتک سازنده چیپست هستش ولی ایندفعه داره میده به یه شرکت دیگه، اابته خب فکر خوبی کرده، منتظر رونماییش هستم تاببینم درمقابل چیپست پرچمدار کوالکوم و سامسونگ چه حرفی داره،موفق باشید

Mahdi

دست به یکی کردن ، tsmc چون میدونه اگه اسنپدراگون رو بزنه مدیاتک که هموطنشه هیچ شانسی نداره الکی میگه ظرفیت پره ، اپل رو هم به این خاطر میزنه که رقیب مدیاتک حساب نمیشه، بنظرم کوالکام به این بزرگی باید یه فکری بکنه

Mahdi

مشخصات که میگه با پردازنده خیلی خوبی طرف هستیم عملکردم مطمئنا خیلی خوب خواهد بود

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️