حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کمپانی مدیاتک باز هم توانست عنوان تولید کننده برتر تراشه موبایل را کسب کند

مدیاتک یک کمپانی تایوانی فعال در صنعت نیمه هادی‌ها است. بسیاری از ما در گذشته، مدیاتک را در گذشته‌ای نه چندان دور مدیاتک را به عنوان یک تولید کننده تراشه‌های رده پایین می‌شناختیم. اما هم اکنون، کمپانی مدیاتک توانسته است رتبه برترین تولید کننده تراشه موبایل را در جهان کسب کند. در ادامه، نگاهی به عملکرد مدیاتک در سهم بازار تراشه‌ها داریم.

کمپانی تایوانی مدیاتک همچنان صدرنشین تولید کنندگان تراشه‌های موبایل می‌باشد

مدیاتک مدتی است که بیش از پیش محبوب شده است. تراشه‌های مدیاتک، اکنون دارای بیشترین سهم در بازار جهانی هستند.

 

تراشه های مدیاتک، بیشترین سهم را در بازار گوشی‌های هوشمند دارند

 

به نقل از GizChina، مدیاتک در سه ماهه سوم توانسته است لقب محبوب‌ترین کمپانی تولید کننده تراشه‌های موبایل را به دست آورد. این در حالی است که این کمپانی توانسته است برای چهارمین ماه متوالی چنین عنوان مهمی را به دست آورد! مؤسسه آماری Counterpoint، اعلام کرده است که در فصل سوم سال ٢٠٢١، همچنان کمپانی مدیاتک صدرنشین جدول تولید کنندگان تراشه‌های موبایل است. تایوانی‌ها توانسته‌اند در این بازه، ٣٨ از سهم بازار را به خود اختصاص دهند که فوق العاده است.

خب، ما می‌دانیم که مدیاتک بر اساس آمارهای Counterpoint، به عنوان برترین تولید کننده تراشه موبایل کنونی شناخته می‌شود. اما کدام تراشه‌های مدیاتک در بین سازندگان محبوبیت بیشتری دارند؟ بر اساس گفته‌های این مؤسسه، در بخش تراشه‌های 5G تراشه ٧ نانومتری Dimensity 700 بیشترین سهم استفاده را داشته است. این در حالی است که در بخش تراشه‌های 4G، هلیو G80 و Helio P35 رهبری را انجام می‌دهند. در رتبه دوم، کوالکام دیده می‌شود. این کمپانی آمریکایی توانسته است ٣٢ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دهد.

کمپانی مدیاتک و صدرنشینی در بازار تراشه‌های موبایل

اپل هم در رتبه سوم این جدول قرار گرفته است. سهم کوپرتینویی‌ها نیز حدود ١۵ درصد است. این میزان، ٢ درصد از سال گذشته بیشتر می‌باشد. با این حال، سهم ١۵ درصدی نسبت به فصل اول ٢٠٢١ کم‌تر است. از سوی دیگر، سامسونگ و HiSilicon دارای کاهش شدید سهم بوده‌اند. این ششمین فصل متوالی است که سهم سامسونگ با افت مواجه شده است. به عنوان مثال، سهم سامسونگ در سه ماهه اول سال ٢٠٢٠، برابر با ١۴ درصد بوده است. اما در سه ماهه دوم سال ٢٠٢١، این میزان به نصف بازه مورد اشاره کاهش یافته است.

این در حالی است که سامسونگ در حال سرمایه گذاری گسترده در بخش صنایع ریخته گری و نیمه هادی است. کره‌ای‌ها می‌خواهند تا سال ٢٠٣٠ میلادی، به بزرگ‌ترین تولید کننده تراشه در دنیا تبدیل شوند. اگر راستش را بخواهید، با این برنامه حداقل در بخش تراشه‌های اختصاصی Exynos شاهد شکست فجیع سامسونگ خواهیم بود! جایگاه Unisoc نیز در بازار نیز پابرجا است. این شرکت، سهم ۵ درصدی را از بازار در اختیار دارد. از سوی دیگر، نوبت به HiSilicon با سهم تنها ٣ درصدی رسیده است. به دلیل تحریم‌ها، این تراشه‌ها دارای موجودی محدودی هستند.

در کل، مطمئناً مدیاتک اگر تمرکز بیشتری بر روی تولیدات خود داشته باشد، می‌تواند این عنوان را حفظ کند. از سوی دیگر، کوالکام پشت سر کوالکام قرار دارد. بنابراین، ارائه یک تراشه جذاب از سوی هر کدام از کمپانی‌ها، می‌تواند منجر به پیروزی آن‌ها در این رقابت سهمگین شود.

نظر شما در مورد کمپانی مدیاتک و این رتبه چیست؟ آیا فکر می‌کنید که تایوانی‌ها لایق این محبوبیت هستند؟ نظر شما در مورد این آمار چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

پیشرفت مدیاتک خیلی خوب بود از سال پیش تاالان
افت هواوی به خاطر تحریم وحشتناک بوده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️