حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اولین پردازشگر تصویر ویوو به صورت رسمی معرفی شد: Vivo V1!

کمپانی چینی ویوو در سال‌های اخیر نوآوری‌های زیادی را به بازار موبایل جهانی ارائه داده است. این کمپانی هم اکنون جزوی از ۵ برند برتر گوشی‌های هوشمند است. امروز ویوو به صورت رسمی از اولین پردازشگر تصویر خود رونمایی کرده است. در ادامه، به جزئیات اولین پردازشگر تصویر ویوو می‌پردازیم.

اولین پردازشگر تصویر ویوو با نام Vivo V1 رسماً معرفی شد!

نزدیک به دو هفته پیش با تصاویر زنده‌ای از پردازشگر تصویر ویوو دیداری داشتیم. این پردازشگر تصویر، اولین پردازنده اختصاصی ویوو محسوب می‌شود!

 

تراشه ویوو V1 لو رفت؛ اولین تراشه اختصاصی ویوو به زودی معرفی می‌شود

 

به نقل از Gizmochina، از چند هفته یپش شایعاتی از توسعه پردازشگر تصویر ویوو منتشر شده بود. این شایعات، نشان می‌دادند که ویوو قرار است رسماً از اولین پردازنده سیگنال تصویر خود رونمایی کند. چند روز قبل نیز معاون مدیر این کمپانی وجود Vivo V1 را تأیید کرد. او گفت که تاریخ رونمایی از پردازشگر تصویر Vivo V1 ١۵ شهریور ماه است. بنابراین، امروز این پردازنده سیگنال تصویر رونمایی شده است.

پردازنده سیگنال تصویر Vivo V1

از سوی دیگر، که ویوو رسماً تأیید کرد که پردازنده سیگنال تصویر Vivo V1 برای اولین بار در سری Vivo X70 به کار گرفته می‌شود. اما این پردازشگر چه جزئیاتی دارد؟ خب، ویوو اعلام کرده است که یک تیم با بیش از ٣٠٠ عضو، حدود ٢۴ ماه در حال توسعه این پردازشگر تصویر بوده است! از سوی دیگر، ویوو برای طراحی این پردازنده، با کمپانی‌های تولید کننده تراشه نیز مشورت کرده است. در نتیجه، شاهد وجود مشکلی در این بین نیستیم.

بر اساس ادعاهای ویوو، پردازشگر تصویر Vivo V1 دارای قدرت محاسباتی بالا است. میزان تأخیر کم و مصرف انرژی بهینه از دیگر ویژگی‌های آن است. نه تنها این پردازشگر تصویر می‌تواند عکس‌ها را با سرعت و دقت بالایی پردازش کند، بلکه می‌تواند در پردازش‌های همزمان پردازنده گرافیکی و پردازنده دیجیتالی تصاویر نیز کمک شایانی کند. در همین حین، ویوو می‌گوید که Vivo V1 حتی با این کارها دارای مصرف انرژی بهینه‌تری نسبت به DSP یا همان پردازشگر دیجیتالی تصویر است.

یک نکته دیگر، این است که پردازشگر تصویر Vivo V1 مجهز به ٣٢ مگابایت حافظه کش داخلی است که رقم قابل توجهی است. این کمپانی چینی ادعا می‌کند که با الگوریتم‌های پردازش تصویر Vivo V1 و کاهش نویز آن به صورت همزمان و با تأخیر کم، با اختلاف از پردازشگرهای تصویر گوشی‌های پرچمدار امروزی نیز پیشی می‌گیرد! اما این تمام ماجرا نیست. اولین پردازشگر تصویر ویوو دارای مصرف بهینه‌ای است. این پردازشگر تصویر نسبت به نسخه عادی همان گوشی، می‌تواند ۵٠ درصد مصرف انرژی کم‌تری را در حین عکاسی به ارمغان بیاورد. فیلم برداری ١٠ بیتی و فرمت Super RAW توسط Vivo V1 پشتیبانی می‌شوند.

ویوو با وجود این پردازنده سیگنال تصویر، با ZEISS نیز همکاری کرده است. ویوو با همکاری کمپانی آلمانی ZEISS، از لنزهای شیشه‌ای با قابلیت انتقال نور بالا، متمرکز شدن نور به صورت بسیار دقیق و ثبات حرارتی بالا در گوشی‌های سری Vivo X70 خود استفاده می‌کند.

ویوو فناوری پوشش SWC را نیز معرفی کرده است. این فناوری، تضمین می‌کند که نور بازتاب شده از لنز، به کم‌ترین حد، یعنی تنها ۰.١ درصد برسد. در نتیجه، عملکرد ثبت عکس بهبود چشمگیری خواهد داشت. ویوو و ZEISS با استفاده از ١۴٠ نوع کارت رنگی، الگوریتم‌های ماتریس رنگی سه بعدی و پارامترهای رنگی مختلف، موفق به پردازش اشباع‌تر و دقیق‌تر رنگ‌های تصویر شده‌اند. در نتیجه، میانگین خطای رنگی در عکس‌های ثبت شده در گوشی‌های مجهز به Vivo V1، تا حدود 15.5 ΔE کاهش می‌یابد. بنابراین، رنگ‌های طبیعی‌تری ثبت می‌شوند. تنها گوشی برتر ویوو یعنی Vivo X70 Pro Plus به این پردازشگر خواهد شد. این گوشی، ١٨ شهریور در بازار چین معرفی می‌شود. ١٩ شهریور نیز زمان عرضه جهانی گوشی‌های سری Vivo X70 می‌باشد.

 

تاریخ رونمایی Vivo X70 Pro Plus و دیگر اعضا رسماً مشخص شد: ١٨ شهریور ١۴٠٠

 

نظر شما در مورد این پردازنده سیگنال تصویر چیست؟ فکر می‌کنید ویوو بتواند نسبت به قبل در بخش دوربین پیشرفت چشمگیری داشته باشد؟ آیا این ایده ویوو را می‌پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

خوشم اومد ببینم عملکردش چه حوریه😆😆

Mahdi

چه جوریه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️