حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه ویوو V1 لو رفت؛ اولین تراشه اختصاصی ویوو به زودی معرفی می‌شود

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | پردازشگرها، شایعات، ویوو

ویوو با پیشرفت چشمگیری که داشته است، در حال برنامه ریزی برای رونمایی از محصولاتی جدید و جذاب است. به همین دلیل، ویوو قصد دارد تا به زودی از تراشه اختصاصی خود نیز رونمایی کند. اخیراً تراشه ویوو V1 در تصاویری لو رفته است. این تصاویر، به ما نشان می‌دهند که خیلی با تاریخ رونمایی از این تراشه فاصله نداریم.

تراشه ویوو V1 لو رفت؛ اولین تراشه اختصاصی ویوو؟

مدتی پیش، از پردازشگر تصویر اختصاصی ویوو صحبت کردیم. ظاهراً ویوو می‌خواهد از این پردازشگر تصویر جدید خود در سری Vivo X70 بهره گیری کند.

 

پردازشگر تصویر ویوو با سری Vivo X70 معرفی خواهد شد

 

بر اساس گزارش تازه‌ای از Gizmochina، ویوو در حال حاضر برنامه ریزی کرده است تا از اولین تراشه اختصاصی خود رونمایی کند. گفته می‌شود که این تراشه، در واقع همان پردازنده سیگنال تصویر ویوو است. نام لو رفته این پردازشگر تصویر، Yueying می‌باشد. اما هم اکنون، ما با تصاویری از تراشه ویوو V1 روبه‌رو هستیم. این تصاویر، نگاهی زود هنگام از تراشه اختصاصی ویوو را به ما می‌دهند. تصاویر فاش شده، از سوی افشاگر مطرح ویبو یعنی Digital Chat Station منتشر شده‌اند. این تصاویر، نشان می‌دهند که ویوو به زودی از اولین تراشه اختصاصی خود نیز رونمایی می‌کند. نام تراشه، Vivo V1 خواهد بود.

تصویر مورد اشاره، نقشه فیزیکی تراشه Vivo V1 را به ما نشان می‌دهد. بر اساس گمانه زنی‌های این تصویر، ظاهراً تولید انبوه تراشه اختصاصی ویوو به پایان رسیده است و یا در حال انجام می‌باشد. در هر صورت، انتظار داریم که این تراشه به زودی رونمایی شود. در حالی که ویوو به صورت رسمی تاریخ رونمایی از تراشه اختصاصی خود را اعلام نکرده است، شایعاتی در این بین وجود دارند. بر اساس آن‌ها، تراشه اختصاصی ویوو در کنار سری Vivo X70 و طی ماه آینده رونمایی می‌شود. دیروز، نگاهی به رندرهای سری Vivo X70 در ترنجی داشتیم.

 

رندر Vivo X70 Pro و X70 منتشر شد: همکاری با ZEISS و زبان طراحی تکراری

 

تاکنون، ما می‌دانیم که این تراشه، دو نام تجاری مرتبط دارد. این نام‌های تجاری، Vivo Chip و Vivo SoC هستند. ممکن است که در واقع، ویوو از یک تراشه مخصوص و یک پردازشگر سیگنال را در کنار سری Vivo X70 معرفی کند. ممکن است چندین نوع محصول، مورد پشتیبانی تراشه اختصاصی ویوو نیز قرار بگیرند. شایان ذکر است که ویوو برای توسعه تراشه اختصاصی خود، همکاری‌هایی را نیز انجام داده است. به طور مثال، سامسونگ برای توسعه تراشه اختصاصی خود، با سامسونگ نیز همکاری‌هایی داشته است.

ویوو در بخش توسعه تراشه‌های خود، کاملاً متمرکز است. چرا که حدود ۵٠٠ تا ۶٠٠ کارمند در بخش توسعه تراشه ویوو شاغل هستند. این کمپانی، همچنان به دنبال استخدام افرادی جدید و با سابقه در این بخش است. از سوی دیگر، ویوو تنها در این بخش تمرکز نکرده است. بلکه چینی‌ها می‌خواهند بخش 5G و هوش مصنوعی خود را توسعه یافته‌تر کنند. اوپو که خواهر ویوو محسوب می‌شود نیز در حال توسعه تراشه اختصاصی خود است. به نظر می‌رسد که حتی اوپو در این بخش، جدی‌تر از ویوو باشد. چرا که آن‌ها، کارمندان بیشتری را در اختیار گرفته‌اند. پیش از این، شیائومی نیز از پردازنده سیگنال تصویر اختصاصی خود در Mi Mix Fold استفاده کرده بود.

 

تراشه Surge C1 اولین تراشه پردازش سیگنال تصویر شیائومی معرفی شد

 

نظر شما در مورد تراشه ویوو V1 چیست؟ آیا چینی‌ها می‌توانند وارد عرصه رقابت شوند؟ در صورت استفاده از این پردازنده سیگنال تصویر در سری Vivo X70، آیا تغییری رخ خواهد داد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

ویوو همکاری های خوبی با سامسونگ داشته

شاید این تراشه هم مثل تراشه گوگل که سامسونگ میسازه، توسط سامسونگ ساخته بشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️