حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پردازنده گرافیکی اپل A15 به راحتی از Exynos 2200 و GPU ساخت AMD آن عبور می کند

نوشته

2 سال قبل | 11 دیدگاه | اپل، شایعات

پردازنده گرافیکی A14 Bionic به آستانه عملکرد قابل توجهی دست پیدا می کند، اما اپل می تواند با عرضه A15 Bionic از آن پیشی بگیرد. انتظار می رود این چیپست در کنار عرضه iPhone 13 معرفی شود. طبق یک بنچمارک لو رفته جدید، پردازنده گرافیکی اپل A15 به راحتی از Exynos 2200 و GPU ساخت AMD آن عبور می کند. بله، تراشه آتی اپل همه رقبا را در دنیای موبایل شکست می دهد اما در حداکثر توان خود شاهد مشکل کنترل دما است. این ها البته مربوط به نسخه آزمایشی است و نمونه نهایی احتمالا کنترل شده باشد.

پردازنده گرافیکی اپل A15

طبق این بنچمارک لو رفته باید گفت که پردازنده گرافیکی A15 Bionic همچنین تراشه گرافیکی AMD mRDNA احتمالی موجود در Exynos 2200 را که عملکرد کمی بهتر از اپل A14 دارد را شکست می دهد.

پردازنده گرافیکی A15 Bionic ممکن است مانند A14 Bionic دارای پیکربندی ۶ هسته ای باشد، اما بنچمارک Manhattan 3.1 با استفاده از GFXBench نشان می دهد که با دستیابی به فریم ریت متوسط ​​198FPS برای دور اول، همه رقبا را شکست می دهد. البته متأسفانه پردازنده گرافیکی دچار مشکل حرارتی می شود زیرا عملکرد آن در دومین مرحله بنچمارک با میانگین نرخ فریم 140-150FPS همراه است.

ارتباطات ماهواره ای LEO آیفون ۱۳ اپل

اپل

این نتایج قابل پیش بینی است، زیرا تولید کنندگان تلفن اغلب تراشه ها را برای دستیابی به پتانسیل کامل برای کنترل دمای، محدود می کنند. از نتایج بدست آمده به نظر می رسد که اپل از همین رویکرد پیروی می کند. در حالی که دیدن مشکل GPU A15 Bionic ناامید کننده بود، باید توجه داشت که این نتایج بسیار بهتر از GPU A14 Bionic است.

با اجرای همان بنچمارک Manhattan 3.1، حداکثر عملکرد پردازنده های گرافیکی A14 Bionic و Exynos 2200 به هر دو چیپست اجازه می دهد تا فریم ریت متوسط ​​170.7FPS را بدست آورند. در مقایسه با پردازنده گرافیکی A14 Bionic، چیپست آینده اپل در این آزمایش خاص 13.7 درصد سریعتر است. به یاد داشته باشید که نتایج در برنامه های مختلف متفاوت خواهد بود، اما حتی با تعداد هسته GPU مشابه A14 Bionic، تراشه A15 Bionic عملکرد بالاتری را تضمین می کند.

بنچمارک GPU AMD در تراشه اگزینوس سامسونگ : هم قد اپل A14

ما همچنین باید در نظر داشته باشیم که این افزایش عملکرد در جنبه مصرف انرژی A15 Bionic چطور دیده خواهد شد، اما با توجه به اینکه انتظار می رود اپل از معماری پیشرفته N5P شرکت TSMC را استفاده کند، باید این فناوری نسبت به نمونه استاندارد ۵ نانومتری باتری کمتری مصرف کند.

نظر شما چیست؟ منتظر تراشه جدید اپل هستید؟ پیش از این شهریورماه معمولا مقایسه تراشه های جدید اپل و هواوی را به همراه داشت اما حالا که هواوی تراشه جدیدی تولید نمی کند (احتمالا فعلا) این مقایسه دیگر وجود ندارد!

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

من گفتم ای13 رو شکست بده بسه لازم نیست بالاتری ها رو شکست بده

mostafa3

هنوز معرفی نشده
ملت تو سر هم میزنن
وقتی هر دو معرفی شدن توی موبایل به هم تست شدن بعد برن بزن راه بندازید

Mahdi

پردازنده اپل همیشه از اندرویدی ها بهتر بوده ، گرافیک amd هم بیاد تو اگزینوس فرقی نمیکنه ، اصلا بنظرم پردازنده اپل و اگزینوس ربطی به هم ندارن اگزینوس بهتره بره اسنپدراگون و مدیاتک رو شکست بده

وقتی کاربرا از آیفون درباره سامسونگ و AMD سوال میپرسن:
به جا نمیارم…!😎😂

Mahdi

اپل شبیله چی پردازنده اش بقییه پردازنده هارو قورت میده😂😂

Mahdi

اگزینوس هیچ😂😂اسنپدراگون باید بیاد لنگ بندازه

Monarch

به نظرم در کل باید همیشه به چند موضوع مهم در مورد مقایسه پردازنده ها دقت کنیم اوین مورد و مهم ترین مورد نوع معماری متفاوت هست و دومین مورد بستر اجرای بنچمارک ها
در کل به نظر من بهتره به استفاده روزمره و کارایی در دنیای واقعی بیشتر اهمیت بدیم تا اعداد و ارقام

Faez

امتیاز هسته ها و اینکه همین چیزارو چند فریم اجرا میکنه مهمه این نشون میده کدوم پردازنده عملکرد بهتری داره

Faez

احتمالا این بنچمارکو خود اپل لو داده برای این که نشون بده جوشینوس(اگزینوس) در حدش نیست

Faez

ای ام دی داره کارایی میکنه که اپل از کارت گرافیکاش استفاده نکنه

AŁɪ

اگه نسل بعدی اپل ۱۲۰ هرتز باشند ، با ۱۲۰ fps میتونن پابجی ران کنن اگه پابجی با آپدیت جدیدش اضافه کنه این قابلیت رو، منظورم ۱۳ پرو مکس هست .

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)