حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل بزودی ویژگی Quick phrases را برای احضار دستیار صوتی جایگزین Hey Google خواهد کرد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اندروید ۱۲، شایعات، گوگل

کمپانی گوگل چندی پیش مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید که به دستیار صوتی این شرکت در اندروید ۱۲ مربوط می‌شود را در کنفرانس توسعه‌دهندگان، I/O 2021، معرفی کرد. اکنون اما، آخرین نسخه برنامه گوگل(v12.22.5) که اولین بار توسط XDA Developers مشاهده شده است، یک ویژگی جدید دیگر با نام Quick phrases را نشان می‌دهد که به‌زودی به دستیار گوگل(Google Assistant) اضافه خواهد شد.

ویژگی Quick phrases گوگل

ویژگی Quick phrases به کاربران امکان می‌دهد بدون گفتن عبارت “Hey Google”، با دستیار صوتی این شرکت تعامل داشته باشند. طبق گزارش، این ویژگی فقط برای رایج‌ترین تعاملات صوتی، مانند رد کردن زنگ هشدار یا تایمر درحال اجرا، کار می‌کند. این قابلیت همچنین با کد “guacamole” نام‌گذاری شده و اولین بار در آوریل سال جاری مشاهده شده است که به‌صورت ناگهانی در صفحه “میانبرهای صوتی” در تنظیمات گوگل اسیستنت برخی از کاربران ظاهر شد.

همراه با Quick phrases، آخرین برنامه گوگل همچنین شامل رشته‌هایی مربوط به ویژگی میانبرهای پویا است که ماه گذشته معرفی شد. پس از فعال‌شدن این ویژگی، دستیار صوتی شروع به ارائه پیشنهادات پویا برای میانبرها بر اساس استفاده از برنامه و زمینه شما می‌کند.

ویژگی Quick phrases گوگل

ویژگی Quick phrases گوگل

گوگل میانبرهای پویا را با Android Nougat معرفی کرده بود تا به توسعه‌دهندگان اجازه دهد اقدامات خاصی را در برنامه‌های خود ارائه دهند. حالت جدید مانند پیشنهاداتی در پایین UI دستیار صوتی نشان داده می‌شود. هنگامی که روی لینک نشان داده شده در پیشنهادات ارائه شده کلیک کنید، در یک برنامه به صفحه مربوطه هدایت می‌شوید.

انتظار می‌رود هر دوی این ویژگی‌ها در آینده‌ای نزدیک برای بهترین گوشی‌های اندرویدی ارائه شود. یکی دیگر از ویژگی‌های مفید که اواخر امسال به دستیار گوگل می‌آید، قابلیت خاموش کردن تلفن است. برخلاف Quick phrases و میانبرهای پویا، انتظار می‌رود که قابلیت خاموش کردن تلفن، خود با استفاده از دستیار منحصر به دستگاه‌های دارای سیستم عامل اندروید 12 باشد.

حالت رانندگی گوگل اسیستنت در اندروید ۱۲ جایگزین Android Auto خواهد شد

نظر شما راجع‌به ارائه ویژگی Quick phrases در اندروید ۱۲ به‌جای راه‌حل قدیمی‌تر Hey Google چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

خیلی بهتر شده اینطوری ساده تره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی