حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه های مدیاتک، بیشترین سهم را در بازار گوشی‌های هوشمند دارند

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار، اخبار رسمی شرکت‌ها، مدیاتک

کمپانی تایوانی مدیاتک، یکی از برندهای مطرح در زمینه تولید نیمه‌ هادی‌ها است. بزرگ‌ترین استفاده کنندگان از این نیمه هادی‌ها، گوشی‌های هوشمند هستند. به همین ترتیب، مدیاتک رشد بسیار زیادی را طی سال‌های گذشته تجربه کرده است. به طوری که هم اکنون، تراشه های مدیاتک بیشترین سهم را از بازار گوشی‌های هوشمند دارند.

تراشه های مدیاتک در صدر بازار

قبلاً نیز تراشه های مدیاتک سهم بزرگی از بازار را از آن خود کرده بودند. به طوری که بیش از ۵٠ درصد گوشی‌های چینی فصل اول سال جاری میلادی، با این تراشه‌ها ارائه شده بودند.

 

بیش از ۵۰ درصد گوشی های چینی با تراشه مدیاتک ارایه شدند: چارک اول سال ۲۰۲۱

 

اما اکنون، زمان انتشار خبری مهم از مدیاتک رسیده است. به نقل از Gizchina، نگرش‌های بازار در حال تغییر و تحولات زیادی است. به طور مثال، چند سال قبل، اکثر کاربران مدیاتک را بازنده‌ای می‌دانستند که تراشه‌هایش شایسته قرار گرفتن در گوشی‌های اقتصادی بوده‌اند. اما زمانه عوض شده است. هواوی و تراشه‌های Kirin توسط ایالات متحده آمریکا متوقف شدند. سامسونگ در حال تلاش برای همکاری با AMD است. در نهایت، کوالکام هم توسط مدیاتک در بخش بیشترین سهم تراشه‌ها، کنار زده شده است. اما ببینیم که چه جزئیاتی در این خبر نهفته است.

مدیاتک، رتبه اول بیشترین سهم از بازار تراشه گوشی‌های هوشمند را دارد

مؤسسه آماری Counterpoint، اخیراً با یک آمار جدید بازگشته است. این آمار، مربوط به میزان استفاده از تراشه‌های مختلف است. تحلیلگران این مؤسسه، با کنکاش بخش‌های مختلف بازار گوشی‌های هوشمند، دریافتند که مدیاتک همچنان رهبر این صنعت در بخش تراشه است. ظاهراً تایوانی‌ها با برخورداری از ٣۵ درصد سهم کل، رتبه اول را به خود اختصاص داده‌اند. به همین صورت، شاهد رشد ١١ درصدی نسبت به سال گذشته هستیم.

سهم تولید کنندگان مطرح تراشه گوشی‌های هوشمند از بازار

سهم تولید کنندگان مطرح تراشه گوشی‌های هوشمند از بازار

کوالکام هم رتبه دوم را از آن خود کرده است. این کمپانی آمریکایی، سهم ٢٩ درصدی را از این بخش دریافت کرده است. به طوری که این میزان، ٢ درصد کم‌تر از سال گذشته است. پیش بینی می‌شود که Hisilicon، به زودی بازار را به رقبا ببازد. چرا که سهم این کمپانی، هم اکنون ۵ درصد است. چنین میزانی، ٧ درصد کم‌تر از سال گذشته میلادی است. اپل نیز توانسته است رتبه سوم را فتح کند. به همین صورت، ١٧ درصد از سهم کل بازار تراشه‌های موبایل، متعلق به اپل است. سهم اپل در سال گذشته، ١۴ درصد بوده است. نکات زیر، چند موضوع برجسته در این آمارها بودند. بنابراین، گفتن آن‌ها نیز خالی از لطف نیست:

– مدیاتک با رشد فروش، به سهم کل ٣۵ درصدی رسیده است. سهم تایوانی‌ها در هر دو بخش گوشی‌های 4G و 5G افزایش یافته است.

– اپل بزرگ‌ترین تولید کننده تراشه‌های 5G در سه ماهه اول سال ٢٠٢١ میلادی بوده است. این اتفاق، به لطف فروش بالای سری آیفون ١٢ رخ داده است.

– کوالکام همچنان رتبه اول بیس باندهای 5G را در اختیار دارد. سهم این کمپانی در بین تولید کنندگان برتر گوشی‌های هوشمند، ٢٩ درصد می‌باشد.

– سهم سامسونگ به ٩ درصد کاهش یافته است. این مقدار، کم‌ترین سهم طی یک سال گذشته است.

مدیاتک، هم اکنون با رشد درآمد سالانه ٧٨ درصدی مواجه شده است

بر کسی پوشیده نیست که مدیاتک، یکی از فعال‌ترین کمپانی تولید کننده تراشه 5G گوشی‌های هوشمند بوده است. در همین رابطه، سهم تولید کنندگان تایوانی افزایش یافته است. در آخرین گزارش رسمی منتشر شده از این شرکت، مشخص شده است که درآمد آن در ماه آوریل، به تنهایی برابر با ١.٣٢ میلیارد دلار بوده است. مقداری که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ٧٨ درصد افزایش را تجربه کرده است.

اگر بخواهیم دقیق‌تر صحبت کنیم، درآمد مدیاتک در ماه آوریل سال ٢٠٢٠ میلادی، برابر با ٧٣۵ میلیون دلار آمریکا بوده است. از این رو، مدیاتک ۵٨۵ میلیون دلار درآمد بیشتر را نسبت به سال گذشته کسب کرده است. همچنین این شرکت، به طور جداگانه یک گزارش درباره سه ماهه اول سال جاری میلادی ارائه کرد. مدیاتک اظهار دارد که درآمد تقریباً ۵ میلیارد دلاری را از ماه ژانویه تا مارس کسب کرده است. این رقم حیرت انگیز، تنها در سه ماه به دست آمده است.

مدیاتک در سال ٢٠٢٠ میلادی و مدت مشابه، درآمد ٢.٩ میلیارد دلاری را کسب کرده بود. به همین ترتیب، مدیاتک توانسته است سه ماهه اول سال ٢٠٢١ میلادی را با سود بیش از ٧٧.۶ درصدی به پایان برساند. البته درآمد این کمپانی در همان ماه آوریل نسبت به ماه گذشته‌اش به طور ناچیزی کاهش یافته بود. اما اگر بخواهیم منطقی نگاه کنیم، این ناپایداری درآمد کاملاً طبیعی است. در هر صورت، مدیاتک به شدت در حال پیشرفت است.

نظر شما در مورد تراشه های مدیاتک چیست؟ آیا این کمپانی تایوانی شایستگی دست یابی به چنین عنوانی را داشت؟ شما کدام یک از محصولات مدیاتک را بیشتر می‌پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AŁɪ

عالیه مدیریت درست مدیاتک و تنوع در محصولات و کیفیت مناسب . باعث سود این چنینی براش شده و آمار فروشش از همه بیشتر شده ..

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️