حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کوالکام aptX Lossless رسما معرفی شد: ارمغان کیفیت صدای CD برای بلوتوث

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | کوالکام

کوالکام اخیرا تصمیم گرفته است جدیدترین کدک صوتی بلوتوث خود را با نام aptX Lossless معرفی کند که برای همه مخاطبین محتوای صوتی که به گوش دادن به موسیقی با هدفون بلوتوثی عادت کرده‌اند، کیفیت صدای ایده‌آل در سطح CD را به‌ارمغان می‌آورد.

کوالکام aptX Lossless

در ادامه در مورد برخی از جزئیات اصلی این فرمت صوتی صحبت می‌کنیم. aptX Lossless کوالکام، اولین کدک صوتی بلوتوث است که ادعا می‌شود محتوای صوتی را با کیفیت CD (16 بیتی، 44.1 کیلوهرتز) از طریق بلوتوث ارسال می‌کند. این بدان معناست که هدفون بی‌سیم شما می‌تواند در نهایت از صدای بدون افت کیفیت پشتیبانی کند. با این حال، عمل فشرده‌سازی کماکان برای قرار دادن سرعت 1.4 مگابیت‌برثانیه در محدوده پهنای باند 1 مگابیت‌برثانیه که کوالکام از آن بهره می‌برد، استفاده خواهد شد. با این حال، این شرکت اطمینان حاصل کرده است که آنها از فشرده‌سازی کاملاً بدون افت کیفیت استفاده می‌کنند.

این مورد برخلاف کدک‌های بلوتوث بدون افت کیفیت موجود است؛ چراکه جریان صوتی در خروجی دقیقا مطابق با ورودی، هنگام گوش دادن از طریق aptX Lossless می‌باشد.

با تصمیم به ارائه aptX Lossless، کوالکام این شانس را دارد که سرعت داده را نسبت به کدک‌های aptX و aptX HD موجود خود بسیار افزایش دهد. در حقیقت، ممکن است از سرعت داده 990 کیلوبیت‌برثانیه Sony LDAC نیز فراتر رود. اگرچه حفظ این پهنای باند بالا مسئله اصلی می‌باشد، اما کوالکام در مورد چگونگی حل این مشکل با استفاده از کنترل به صورت انتهایی و بهینه‌سازی پهنای باند خود از طریق اکوسیستم Snapdragon Sound ، اطلاعاتی را منتشر کرده است.

کوالکام aptX Lossless

کوالکام aptX Lossless

کوالکام همچنین خاطرنشان می‌کند که Snapdragon Sound یک الزام برای aptX Lossless پایدار است و قصد دارد همه محصولات آینده از کدک جدید پشتیبانی کنند. متأسفانه، این بدان معناست که فرمت جدید، با دستگاه‌های گذشته سازگار نخواهد بود.

خوشبختانه، Qualcomm aptX Lossless کدک مستقل دیگری نیست. در عوض، شما از طریق مجموعه ابزار aptX Adaptive به آن دسترسی پیدا می‌کنید. این بدان معناست که دستگاه‌ها از سایر ویژگی‌های کدک کوالکام نیز بهره‌مند می‌شوند.

این تصمیم کوالکام عمدتا به‌دلیل افزایش روزافزون سیستم‌عامل‌های پخش موسیقی می‌باشد که از فرمت‌های بدون افت کیفیت نیز پشتیبانی می‌کنند. مواردی مانند Tidal ،Amazon Music ،Apple Music و بسیاری دیگر از برنامه‌ها که درحال‌حاضر از صدای بدون افت کیفیت پشتیبانی می‌کنند و کوالکام نیز بهانه‌ای ندارد تا فرمت جدید و هیجان‌انگیز خود را معرفی نکند.

با این اوصاف، کوالکام بیان کرده است که محصولات aptX Lossless و برند Snapdragon Sound، زودتر از سال ۲۰۲۲ عرضه نخواهند شد.

ویژگی Lossless Audio (صدای بدون افت کیفیت) اپل چیست؟

نظر شما راجع‌به کدک جدید غول تولیدکننده تراشه به‌منظور ارائه کیفیتی در سطح CD برای دستگاه‌های دارای بلوتوث چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی