حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پرداخت هزینه اضافی در Amazon Music برای استفاده از کیفیت صدای بالا متوقف شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | برندهای مطرح فناوری

نبرد در بخش استریم موسیقی وارد فاز جدیدی شده است. در خبر قبلی برای شما نوشتیم که پخش موسیقی بدون افت کیفیت اپل، اکنون به صورت رایگان در دسترس همه کاربران قرار دارد. با فاصله تنها چند ساعت پس از اعلام این خبر، آمازون با رایگان کردن سرویس مشابه خود، به این اقدام اپل پاسخ داده است. این غول تجارت الکترونیکی اعلام کرده است که از این پس، Amazon Music HD (سرویس پخش موسیقی با کیفیت HiFi) اکنون بدون پرداخت هزینه اضافی برای مشترکان دائمی Amazon Music در دسترس می باشد. پیش از این، کاربران برای دسترسی به آهنگ های با کیفیت بالا در این سرویس، مجبور بودند ماهانه مبلغ 5 دلار مازاد بر هزینه اصلی پرداخت نمایند.

پرداخت هزینه اضافی در Amazon Music

به تازگی اعلام شده است که تمامی مشترکان دائمی Amazon Music می توانند از ویژگی موسیقی بدون افت کیفیت موجود در فروشگاه Amazon Music، بدون پرداخت حتی یک دلار اضافی لذت ببرند. در مورد قیمت، این مشترکین ماهیانه 9.99 دلار به طور متوسط ​ (7.99 دلار در ماه برای اعضای تازه وارد و 14.99 دلار در ماه برای کسانی که عضو حالت خانوادگی می باشند) هزینه دارد و شامل دسترسی Amazon Music HD به عنوان یک مزیت برای آن ها خواهد بود. البته باید توجه داشته باشد که مزایای این سرویس، تنها در چند کشور منتخب از جمله ایالات متحده، انگلیس، آلمان، کانادا، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا در دسترس است. در برخی از کشور ها مانند هند، آمازون سرویس Amazon Music را به عنوان یک برنامه رایگان برای مشترکین Prime به ارمغان می آورد؛ با این حال، تعداد آهنگ های موجود در آن محدود تر بوده و از ویژگی استریم بدون افت کیفیت(lossless streaming) نیز در این حالت پشتیبانی نمی کند.

این شرکت با بیان جنبه های فنی، می گوید که آمازون موزیک HD دارای بیش از 70 میلیون آهنگ است که شما می توانید با کیفیت صوتی CD با عمق 16 بیتی و سرعت نمونه 44.1KHz تا 850 کیلوبیت بر ثانیه، آن ها را پخش کنید. به علاوه، بیش از 7 میلیون آهنگ وجود دارد که می توانید با کیفیت Ultra HD با عمق 24 بیتی، نرخ نمونه 192 کیلوهرتز و تا 3730 کیلوبیت بر ثانیه، پخش کنید آمازون ادعا می کند کیفیت صدا در این حالت، بسیار بهتر از نمونه CD می باشد. البته مورد آخر دارای گواهینامه Hi-Res است و بهترین تجربه ای است که می توانید در صورت داشتن دستگاه پخش صدای گران قیمت، در اختیار داشته باشید.

پرداخت هزینه Amazon Music

پرداخت هزینه Amazon Music

Steve Boom، مسئول بخش آمازون موزیک در اظهار نظر جدید خود بیان می کند:

“هنگامی که برای اولین بار Amazon Music HD را راه اندازی کردیم، هدف ما این بود که این صنعت را هدایت کنیم تا طرفداران موسیقی را در سراسر جهان برای ضبط صدا با بهترین کیفیت، به روشی که هنرمندان برای شنیدن موسیقی خود عمل می کنند، ترغیب کنیم. ما اکنون هیجان زده ایم که Amazon Music HD را بدون هیچ هزینه اضافی در دسترس همگان قرار می دهیم. همه علاقه مندان به موسیقی باید به این کیفیت، دسترسی داشته باشند و اکنون این امکان فراهم می باشد.”

پیش تر نیز، Spotify اعلام کرده بود كه قصد دارد سرویس پخش موسیقی بدون افت کیفیت خود را عرضه كند؛ با این حال، هنوز اطلاعاتی از این مورد ارائه نشده است. اما رقبای اصلی این سرویس، پیش دستی کرده و ویژگی ارتقا رایگان به موسیقی Hi-Fi را منتشر کرده اند. این استراتژی در حال حاضر در سرویس برخی از نام های کوچکتر مانند Tidal و Deezer وجود دارد؛ بنابراین، ترغیب اپل، آمازون و احتمالاً Spotify به آن، تعجب برانگیز نیست، زیرا در آینده، ارائه پخش موسیقی بدون افت کیفیت توسط همه کمپانی ها، رقابت را از بین می برد.

سه شرکت اصلی، قطعاً به اندازه کافی بودجه در اختیار داشته تا بتواند این حالت را به صورت رایگان منتشر کرده و سرویس خود را گسترش دهند و حتی برای ارائه محتوای اختصاصی نیز، جداگانه به سمت همکاری با هنرمندان، سوق پیدا کنند. با این حال، اوضاع برای رقبای کوچکتر، چندان جالب نیست و با انتشار ویژگی موسیقی بدون افت کیفیت به صورت رایگان برای کاربران، این شرکت ها ممکن است دوباره به دریافت حق شارژ اضافی پرداخته تا بتوانند در جریان این رقابت، جان سالم به در ببرند.

اپل ویژگی صدای فضایی و بدون افت کیفیت در Apple Music را رسما معرفی کرد

نظر شما راجع به پیروی زودهنگام آمازون از اپل در رایگان کردن سرویس پخش موسیقی بدون افت کیفیت خود در Amazon Music چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی