حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ نمایشگر تاشو با دو لولا و بلندگو هوشمند با نمایشگر ۱۲.۴ اینچی رول شونده را به‌نمایش گذاشت

گوشی‌های هوشمند تاشو جایگاه ویژه‌ای در مجموعه سامسونگ دارند. البته که دستگاه‌هایی با این فرم طراحی بسیار گران‌قیمت بوده و هنوز به‌صورت یک گوشی عادی جا نیفتاده‌اند، اما غول کره‌ای معتقد است که آینده متعلق به دستگاه‌هایی با نمایشگرهای خم شونده است. سامسونگ پیش‌تر بر روی فناوری‌ای که امکان خم شدن نمایشگرها در یک نقطه را داراست، مسلط شده است و در آینده، ممکن است گوشی هوشمند با نمایشگر تاشو و دو لولا را عرضه کند؛ کمااینکه این شرکت هم‌اکنون این صفحه‌نمایش را به‌همراه یک بلندگو هوشمند برپایه هوش‌مصنوعی و با نمایشگر ۱۲.۴ اینچی از نوع رول شونده در نمایشگاه IMID 2021 به‌دید عموم گذاشته است.

نمایشگر تاشو با دو لولا سامسونگ

ما قبلاً اختراعات سامسونگ را در این زمینه به‌طور گسترده مشاهده کرده‌ایم که در آن، نمایشگرها را می‌توان به‌صورت‌های مختلف، تا و رول کرد. حال، از ایده‌ای بر روی کاغذ، غول کره‌ای اکنون شروع به توسعه نمونه‌های واقعی از این نوع نمایشگر کرده است. در نمایشگاه بین‌المللی نمایشگر (IMID)، که این هفته در کره جنوبی برگزار شد، سامسونگ از صفحه‌ای رونمایی کرد که می‌تواند به‌صورت منحنی S شکل، تا شود.

نمایشگرهای تاشو، رول شونده و UDC (دوربین زیر نمایشگر) جدید سامسونگ رونمایی شدند

این پنل دارای ابعاد 17.3 اینچی بوده و از نوع OLED است. همچنین شما می‌توانید آن را به سه بخش تا کنید؛ در حالت کاملا تا شده، شما یک نمایشگر با ابعاد ۷.۲ اینچی دارید که می‌توان از آن به‌عنوان یک گوشی هوشمند استفاده کرد؛ در همین حال، سامسونگ می‌گوید اگر لولاهای دستگاه را باز کنید، کاربر بر اساس کارهایی که در حال انجام آنهاست، با یک نمایشگر وسیع‌تر به‌صورت افقی و عمودی روبرو می‌شود.

نمایشگر تاشو با دو لولا سامسونگ

نمایشگر تاشو با دو لولا سامسونگ

این تلفن هوشمند از قابلیت مولتی‌تسکینگ با عملکرد تقسیم صفحه پشتیبانی می‌کند. ما در مورد چشم‌انداز و زمان ظهور دستگاه‌های تجاری با صفحه‌نمایش Z شکل چیزی نمی‌دانیم. با این حال، مطمئناً در چند ماه آینده اطلاعات بیشتری در مورد آنها بدست خواهیم آورد.

نمایشگاه IMID 2021 در ۳ شهریور در کشور کره آغاز به‌کار کرده است. تولیدکننده اصلی نمایشگرها یعنی سامسونگ و ال جی، در این نمایشگاه از کانسپت‌های جالبی مرتبط با صفحه‌نمایش دستگاه‌ها رونمایی کرده‌اند. نمایشگر توسعه یافته جدید سامسونگ نیز یکی از همین موارد است که می‌توان آن را به یک تلفن هوشمند یا یک تبلت بزرگ 17.3 اینچی تبدیل کرد. ال جی نیز یک تخت‌خواب هوشمند با نمایشگر 55 اینچی شفاف را به‌صورت عمومی به‌نمایش گذاشت.

بلندگو هوشمند با نمایشگر ۱۲.۴ اینچی رول شونده سامسونگ

بلندگو هوشمند با نمایشگر ۱۲.۴ اینچی رول شونده سامسونگ

بلندگو هوشمند با نمایشگر ۱۲.۴ اینچی رول شونده سامسونگ

اما در این نمایشگاه، سامسونگ محصول بسیار جالب‌تری را نیز معرفی کرده است؛ یک بلندگوی هوشمند که به یک صفحه‌نمایش 12.4 اینچی تبدیل می‌شود. بر اساس ویدئویی از نمایشگاه، بلندگوی هوشمند جدید دارای بدنه‌ای استوانه‌ای شکل بوده که نمایشگر OLED به دور آن پیچیده شده است. پس از فشار دادن یک دکمه اختصاصی، نمایشگر آن باز شده و به صفحه مسطح 12.4 اینچی تبدیل می‌شود. تغییر شکل آن نیز در عرض چند ثانیه اتفاق می‌افتد که شگفت‌انگیز است.

همچنین گفته می‌شود که سامسونگ قصد دارد یک تلویزیون 48 اینچی با صفحه‌نمایش انعطاف‌پذیر و کیفیت صدای سینمایی و همچنین یک مانیتور 34 اینچی با رفرش ریت 144 هرتز را نیز در IMID 2021 به‌نمایش بگذارد.

کانسپت Galaxy Z Slide را ببینید: گوشی کشویی سامسونگ برای آنپکد ۲۰۲۲

نظر شما راجع‌به دستاوردهای نوآورانه سامسونگ در زمینه تولید و توسعه نمایشگر تاشو با دو لولا و همچنین یک بلندگو هوشمند با نمایشگر رول شونده برپایه هوش‌مصنوعی چیست؟ کدام محصول به‌نمایش درآمده از سوی غول کره‌ای برای شما جذابیت بیشتری دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mohammadreza

هنوزم خیلی جای پیشرفت و کار داره

ali karimi

سلام، عجب گوشی، واقعا طراحی گوشیها تا کجا پیش میره، چی میشه اخرش هیچکس نمیدونها

این طرح معرفی شده بهتره بهش بگیم تبلت تاشو تا گوشی تاشو…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی