حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل درحال توسعه‌ی پنل اولد نازک برای نمایشگر های تاشوی آینده خود است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، نمایشگر

به‌تازگی گزارش جدیدی از کره جنوبی منتشر شده که ادعا می‌کند اپل شروع به توسعه‌ی پنل های اولد نازک‌تر کرده است که می‌تواند در آینده برای نمایشگر دستگاه‌های تاشو مورداستفاده قرار گیرد.

پنل اولد نازک برای نمایشگر های تاشوی آینده اپل

به‌گزارش The Elec، اپل درحال توسعه‌ی پنل‌های OLED بدون پلاریزه‌کننده است که معمولاً برای عبور نورها در جهات خاص استفاده می‌شود و درنتیجه دید نمایشگر را بهبود می‌بخشد.

یکی از اشکالات نمایشگرهای پلاریزه این است که تمایل به کاهش روشنایی و به‌نوبه خود راندمان درخشندگی پنل را دارا هستند. برای جبران این موضوع، سازندگان معمولاً انرژی تحویلی به پنل را افزایش می‌دهند، اما این می‌تواند طول عمر آن‌ها را نیز کاهش دهد.

طبق این گزارش، با استناد به منابع زنجیره تأمین، اپل می‌تواند با حذف پلاریزه‌کننده، پنل‌ها را به‌طور قابل‌توجهی نازک‌تر کند که این مورد برای پنل‌های تاشو، بسیار بهینه‌ است.

به‌گفته‌ي The Elec، سامسونگ قبلاً از پنل‌های OLED بدون پلاریزه‌کننده برای گلکسی زد فولد 3 درکنار فناوری «Eco Square» استفاده کرده است که باعث افزایش عبور نور، درعین‌حال کاهش مصرف انرژی می‌شود.

پنل اولد نازک برای نمایشگرهای تاشوی آینده اپل

پنل اولد نازک برای نمایشگرهای تاشوی آینده اپل

گزارشی از The Elec در ماه گذشته ادعا کرد که اپل با همکاری ال‌جی درحال کار برای توسعه یک پنل نمایشگر OLED تاشو با شیشه پوششی فوق‌العاده نازک برای مدل‌های آینده آیپد و مک‌بوک است. اگرچه گفته شده بود که پنل مورداستفاده، از یک صفحه‌نمایش فوق‌العاده نازک شامل شیشه پوششی نازک به‌جای پلی آمید، که اکثر نمایشگرهای تاشو درحال‌حاضر از آن استفاده می‌کنند، بهره می‌برد.

گزارش اخیر راس یانگ، تحلیلگر مشهور صنعت نمایشگر، می‌گوید که اپل درحال بررسی نوت‌بوک‌های تاشو تمام‌صفحه با نمایشگرهایی به‌اندازه‌ی حدود 20 اینچ است. یانگ اعتقاد دارد که این دستگاه‌ها می‌توانند یک دسته محصول کاملاً جدید را برای اپل تشکیل دهند و محصولی با کاربرد دوگانه ایجاد کنند که به‌طور بالقوه می‌تواند به‌عنوان یک نوت‌بوک با کیبورد کامل بر روی صفحه‌نمایش درهنگام تا شدن و همچنین به‌عنوان مانیتور هنگام باز کردن و استفاده با صفحه کلید خارجی، مورداستفاده قرار گیرد.

تحلیلگر Ming-Chi Kuo همچنین معتقد است که اپل درحال آزمایش دستگاهی با صفحه‌نمایش اولد 9 اینچی تاشو با PPI درجایی بین iPhone و ‌iPad می‌باشد. کو معتقد است که اپل در ابتدا بر روی توسعه‌ی دستگاه‌هایی با اندازه متوسط ​​و سپس دستگاه‌هایی با نمایشگرهای بزرگ‌تر تمرکز می‌کند تا درنهایت به دستگاه‌های کوچکی مانند آیفون گسترش یابد.

دیدگاه شما پیرامون تلاش اپل برای توسعه‌ی پنل اولد نازک به‌منظور استفاده در دستگاه‌های تاشوی این کمپانی در آینده چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی