حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل نظرات برنامه های پلی استور را براساس کشور و نوع دستگاه دسته‌بندی می‌کند

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اپلیکیشن، گوگل

کمپانی گوگل به‌تازگی اعلام کرده است که درنظر دارد تا در نحوه نمایش نظرات برنامه های پلی استور تغییراتی ایجاد کند به‌طوری‌که رتبه بندی آنها براساس کشور محل زندگی و نوع دستگاه فرد استفاده کننده نمایش داده می‌شود که درنتیجه انتظار می‌رود دید مناسب‌تری را در اختیار کاربران قرار دهد.

دسته‌بندی نظرات برنامه ها در پلی استور را بر اساس کشور و نوع دستگاه

اواخر امسال، رتبه بندی نظرات برای اپلیکیشن‌های پلی استور مختص به موقعیت مکانی خواهند بود، به این معنی که شما فقط می‌توانید نظرات کشوری را که در آن زندگی می‌کنید، مشاهده کنید. علاوه‌بر این، گوگل بیان می‌کند که سال آینده، نوع دستگاه مورد استفاده برای نمایش نظرات نیز مدنظر قرار خواهد گرفت تا تجربه‌ای که می‌توانید از برنامه مورد انتظار خود داشته باشید، بهبود یابد.

گوگل بیان می‌کند که تغییرات مذکور در حال اجرا شدن است، “چراکه تجربه استفاده از برنامه‌ها بسته به منطقه جغرافیایی کاربر و نوع دستگاه وی متفاوت بوده و نظرات کلی، اغلب اوقات موضوع اصلی را نشان نمی‌دهند.” به‌عنوان مثال، شما می‌توانید یک برنامه را در تلفن هوشمند خود با نظرات عالی مشاهده کنید، اما تجربه همان برنامه در یک تبلت ممکن است کاملاً متفاوت باشد. علاوه‌بر این، یک اشکال زیرساختی ممکن است آن برنامه را در یک کشور خاص تحت تأثیر قرار دهد، اما نظرات ارسال شده برای آن می‌تواند به بررسی کلی برنامه آسیب برساند.

دسته‌بندی نظرات برنامه ها در پلی استور را بر اساس کشور و نوع دستگاه

دسته‌بندی نظرات برنامه ها در پلی استور را بر اساس کشور و نوع دستگاه

در مورد انواع دستگاه‌ها، نظرات بر اساس این که آیا از سیستم عامل Chrome ،Android Auto ،Wear OS، تبلت یا گوشی‌های تاشو استفاده می‌کنید، متفاوت خواهد بود.

با این تغییر، گوگل ادعا می‌کند که “تشخیص موقعیت‌ها در انواع مختلف دستگاه‌ها و ردیابی تاثیر تجربیات کاربران” برای توسعه‌دهندگان راحت‌تر خواهد شد. به این ترتیب، توسعه‌دهندگان ممکن است بتوانند تغییرات لازم را در برخی از تجربیات برنامه بر اساس دستگاه و یا موقعیت مکانی ایجاد کنند.

تجربیات مربوط به موقعیت مکانی، در ماه نوامبر اعمال خواهد شد، به این معنی که ممکن است پس از اعمال آن، تغییرات قابل‌توجهی در نظرات ایجاد شود. گوگل می‌گوید تغییراتی را که برنامه‌ها می‌توانند در رتبه‌بندی خود انتظار داشته باشند، تجزیه و تحلیل خواهد کرد و اگر امتیاز برنامه آنها به‌دلیل اعمال این تصمیم، بیش از 0.2 ستاره تغییر کند، برنامه‌سازان را زودتر مطلع کرده و به آنها فرصت می‌دهد تا تجربه برنامه خود را بر این اساس تنظیم کنند.

گوگل همچنین تصمیم دارد تا کنسول مربوط به رابط کاربری Play Store را نیز به‌روز کرده تا به توسعه‌دهندگان کمک کند تا فرصت کافی را برای بهبود برنامه‌های خود داشته باشند. این تغییر شامل ابعاد و فیلترهای جدید نوع دستگاه برای رتبه‌بندی‌ها، انتخاب تاریخ دقیق‌تر برای مشاهده داده‌ها و بارگیری CSV برخی از داده‌های مرتبط با برنامه است.

ویژگی جدید پلی استور روند صعودی و نزولی بودن برنامه ها را نشان می دهد

نظر شما راجع‌به دسته‌بندی برنامه ها در پلی استور بر اساس نوع دستگاه از جمله تبلت و گوشی هوشمند و یا محل زندگی فرد استفاده کننده از آن چیست؟ شما این تصمیم گوگل را به‌منظور یک‌دست شدن و ارائه نظرات واقعی در هر بخش، منطقی می‌دانید یا خیر؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

شاید مفید باشه اما به نظرم هرچقدر گستردگی نظرات بیشتر بشه، دید بهتری میده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی